İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Bölümü Öğretim Üyesi
2006 yılında başladığı Bahçeşehir Üniversitesi İşletme Bölümü lisans eğitimini 2009 yılında ve aynı üniversitede 2007 yılında başladığı çift anadal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler lisans programını 2010 yılında burslu olarak tamamlayan Dr. Ahmet Tuzcuoğlu, yüksek lisansta İstanbul Üniversitesi Uluslararası İşletmecilik programından 2012 yılında mezun olmuştur. Marmara Üniversitesi Üretim Yönetimi ve Pazarlama programından 2021 yılında doktor unvanını almıştır.
Yüksek lisans tezini, "Tüketici Satın Alma Niyetinde Tüketici Etnosentrizmi ve Menşe Ülke Etkisinin Önemi: Otomobil Sektörü Üzerine Türkiye ve Rusya'da Karşılaştırmalı Bir Araştırma" başlığı ile Uluslararası Pazarlama alanında yazmıştır.
Doktora tezini ise, "Hastane Tercihinde; Kişisel, Kurumsal, Çevresel Faktörler ve Marka İmajının Etkisi: İstanbul İlinde Bir Araştırma" başlığı ile Hizmet Pazarlaması ve Marka Yönetimi alanında yazmıştır.
"Müşteri İlişkileri Yönetimi", "Marka Yönetimi", "Pazarlama Yönetimi", "Uluslararası Pazarlama Yönetimi", "Online/Dijital Pazarlama ve Marka Yönetimi", "Tüketici Davranışı", "Proje Yönetimi", "Pazarlama Araştırmaları", "Ürün ve Kategori Yönetimi", ve "Perakende Yönetimi" alanlarında araştırma ve eğitim faaliyetlerinin yanında, bu alanlarda makale ve ulusal/uluslararası konferanslarda tebliğleri bulunmaktadır. Güncel gelişmeler doğrultusunda Tedarik Zincirinde Akıllı Sistemler üzerine araştırması bulunmaktadır.
Özel sektörde eğitim faaliyetlerinin yanında şirket danışmanlıkları görevlerinde de bulunmuştur. 2011 yılında İstanbul Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Bölümü’nde başladığı görevine halen devam etmektedir