Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Karayolu / KARAYOLLARINDA SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK AKILLI SİSTEMLERLE SAĞLANACAK

KARAYOLLARINDA SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK AKILLI SİSTEMLERLE SAĞLANACAK

KARAYOLLARINDA SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK AKILLI SİSTEMLERLE SAĞLANACAK25.07.2012

Güvenli, erişilebilir, ekonomik, konforlu, hızlı, çevreye duyarlı, kesintisiz, dengeli, çağdaş bir ulaştırma sistemi için çalışmalar yürüten Karayolları Genel Müdürlüğü, OGS, KGS ve HGS gibi akıllı sistemler, bölünmüş yollar ve yaygın ağaçlandırma çalışmaları ile karayollarından kaynaklanan toplam sera gazı emisyon salınımını düşürmeyi hedefliyor.

Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre Türkiye'de enerji sektöründen kaynaklanan CO2 emisyonlarının %l5.62'si (42,35 m) ulaştırma sektöründen, bunun % 84.6'sı ise karayolu ulaşımından kaynaklanıyor. Tüm dünyayı olduğu gibi Türkiye'yi de tehdit eden sera gazı salınımında karayollarının payını azaltmak için “çevreci ulaşım” projelerine yoğunlaşan Karayolları Genel Müdürlüğü, “Acil Eylem Planı” kapsamında yürüttüğü çalışmalarla araçlardan kaynaklanan emisyonların kirletici etkilerini azaltmayı hedefliyor.
 
Karayolları Genel Müdürü Mehmet Cahit Turhan, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından hazırlanan “Türkiye Ulaşım ve İletişim Strateji Belgesi-2023”de ulaştırma sektörünün vizyonun, “Ülkemizin rekabet gücüne ve toplumun yaşam kalitesinin yükseltilmesine katkı veren, güvenli, erişilebilir, ekonomik, konforlu, hızlı, çevreye duyarlı, kesintisiz, dengeli, çağdaş hizmetlerin sunulduğu sürdürülebilir bir ulaştırma sistemi oluşturmak” olarak belirlendiğini söylüyor. Genel Müdürlük olarak çalışmaları bu hedef doğrultusunda yürüttüklerini belirten Turhan, “Hedefimiz, uzun ömürlü, yüksek performanslı, çevreyle dost yolları inşa etmek ve diğer ulaşım sistemleri ile entegrasyonlarını sağlayarak kamu hizmetine sunmak” diyor.
 
Yollar yeşilleniyor
 
Turhan, karayollarında sera gazı emisyonunun azaltılması için akıllı sistemlere geçiş sağlayarak önemli sonuçlar elde etmeyi hedeflediklerini belirtiyor. Sorumluluklarında bulunan otoyollarda manuel gişelerin OGS ve KGS dönüştürüldüğünü belirten Turhan, “Hızlı Geçiş sistemine geçme çalışmaları ise devam etmektedir. Böylece araçların ücret ödemek için bekledikleri süre kısalarak, araçlardan kaynaklanan egzoz emisyonlarında azalma sağlanmaktadır. Acil Eylem Planı kapsamında çalışmaları sürdürülen bölünmüş yollar, sürücülere güvenli ve konforlu bir sürüş, seyahat süresinden ve yakıttan tasarruf, araçların sera gazı emisyonlarında da azalma sağlamaktadır. Yolların çevreye uyumu, sürüş konforu ve araçlardan kaynaklanan emisyonların kirletici etkilerinin azaltımını sağlamak amacıyla karayollarında yol boyu ağaçlandırma çalışmaları da yapılmaktadır” diye konuşuyor. 
 
Çevreyi korumayan organizasyonlara geçit yok 
 
2023 için hazırlanan Türkiye Ulaşım ve İletişim Strateji Belgesi'nde karayollarına yönelik önemli hedeflerin belirlendiğinin altını çizen Turhan, bu hedefleri ise şöyle sıralıyor: “2023’te bölünmüş yol uzunluğunun otoyollar dahil 36 .500 km'ye ulaşması hedeflenmiştir. Belirlenen hedefler doğrultusunda, sera gazı emisyon algılama ve izleme sistemlerinin entegre edilmesi, tünel ve köprülerin katodik korunması sağlanacaktır. Çevre Yönetim Sistemi'ne sahip olmayan organizasyonların karayolu taahhütlerine girmesini engelleyecek düzenlemelere önem verilecektir. Gürültü seviyesi ve CO2 emisyonu düşük yol yapım teknolojisi ve malzemeleri tasarlanacaktır.”
 
Kaynak:UTA Lojistik
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr