Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Dünyadan / TAŞIYICILARIN UMUDU 2013’E KALDI

TAŞIYICILARIN UMUDU 2013’E KALDI

TAŞIYICILARIN UMUDU 2013’E KALDI13.07.2012

2011 yılında ve çok kötü geçen bir ilk yarının ardından bütün taşıyıcıların kaybı 6 milyar doları geçti. 2012'de ise taşıyıcılar en fazla 1,8 milyar dolarlık kar yada 1,3 milyar dolarlık zarar edebilirler.

Londra merkezli denizcilik danışmanlığı firması Drewry, son hesaplamaların ardından konteyner taşımacılığı firmaları tarafından başarıyla uygulanan oran düzenleme hareketlerinin, doğu batı pazar rotasında oranlarının kar seviyesini yükseltti. Bu durumun şu anda bir çok taşıyıcının başa baş çalışma seviyesini aştığını bildirdi.
 
Drewry konteyner öngörüsü 2012 raporunda, son zamanda gerçekleşen döviz kuru artışındaki başarının küresel çapta bütün konteyner taşıyıcı firmalarının bir başarısı olduğunu, Asya - Avrupa pazarında oranların mart ayından bu yana üç katına çıktığı ifade edildi.
 
 
Raporda bu durumun taşıyıcıların  kış ayları boyunca azalttıkları taşıma kapasitesini azaltmasından kaynaklandığı belirtildi. Rapora göre bu hareketlerin arz/talep dengesine çok fazla hasar vermesini engellediği ve bu sayede doğuya bağlı transpasifik yükleme faktörleri sağlam bir şekilde devam ettiği ifade edilirken "Ancak, Avrupa’da durumun giderek kötüleşmesi sonucunda, bu yıl güçlü bir üst sezon görmemekteyiz ve taşıyıcılar yaz ayları boyunca oran erozyonuna uğramaya devam edecek." denildi.
 
Raporda ayrıca "Evergreen'in bu ay, bir başka haftalık gidiş dönüş hattı açması fikri kesinlikle pozitif değil ve kapasitesi 12 bin  TEU'dan daha fazla olan gemileri her hafta doldurma ihtiyacı Asya -Avrupa pazarını son derece risk altında bırakmakta” ifadeleri yer aldı.
 
Araştırmacılar ilk çeyrekteki kötü gidişata rağmen, konteyner büyüme oranlarında yüzde 4,3 oranın artış öngörüsünde bulunuyorlar. Drewry raporunda" Genel gelişim ücretlerine ve özellikle yakıt harcamalarına göre, öngörüyoruz ki 2011 yılında ve çok kötü geçen bir ilk yarının ardından bütün taşıyıcıların kaybı 6 milyar doları geçti. Taşıyıcılar en fazla 1,8 milyar dolarlık kar yada 1,3 milyar dolarlık zarar edebilirler.  Bu durum 2013 yılı için iyi bir platform oluşturmaktadır keza 2013 yılında talep oranı bir miktar daha artacaktır" denildi.
 
Drery Konteyner Araştırma'nın başı Neil Dekker "Sorumlu ticari fiyatlandırma en sonunda 2008 yılından bu yana gördüğümüz büyük dalgalanmaların sonlandırılmasında yardımcı olacaktır, taşıyıcıların daha stabil bir servis platformu yaratabilmeleri için servislerin zarar ettiği anda kapatılmasını çok olası olmayacaktır" dedi.
 
Kaynak:Deniz Haber
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr