Gündem

ERKESKİN: SEKTÖR ADINA ÇOK ÖNEMLİ BİR ADIM ATILDIERKESKİN: SEKTÖR ADINA ÇOK ÖNEMLİ BİR ADIM ATILDI03.07.2012

UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Erkeskin, Haziran ayında yayınlanarak yürürlüğe giren “2023 Türkiye İhracat Stratejisi ve Eylem Planı” hakkında önemli değerlendirmelerde bulundu.

Erkeskin,  konu ile ilgili yaptığı açıklamada, sektöre yönelik altyapı, yatırımı ve master plan çalışmalarının tek bir bakanlık bünyesinde toplanmasının sektöre dinamizm ve ivme kazandıracağını belirterek, kararı sektör adına son derece olumlu bir gelişme olarak nitelendirdi.

Ekonomi Bakanlığı, Kalkınma Bakanlığı, TİM, özel sektör ile Türk taşımacılık ve lojistik sektörünün çatı kuruluşu UTİKAD’ın aralarında bulunduğu sivil toplum kuruluşlarının görüş ve katkıları ile Yüksek Planlama Kurulu tarafından hazırlanan, “2023 Türkiye İhracat Stratejisi ve Eylem Planı”nda, Türkiye'yi 2023 yılı ekonomik ve ticari hedeflerine taşıyacak stratejiler belli oldu.

Pazar payı başta olmak üzere, yatırım-altyapı, çevre, teknoloji, işbirlikleri, finansman, insan kaynağı, mevzuat ve izleme-değerlendirme başlıklarında oluşan eylem alanı kapsamında belirlenen 19 stratejik hedefin lojistik sektörünü kapsayan bölümünden Ulaştırma, Haberleşme ve Denizcilik Bakanlığı, sorumlu bakanlık olarak belirlendi.
 
Yürürlüğe giren "Türkiye İhracat Stratejisi ve Eylem Planı" ile ilgili bir basın açıklaması yapan UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Erkeskin, ulaştırma- altyapı, yatırımlar ve lojistik master plan hazırlanması konularında yetki ve sorumluluğun Ulaştırma, Haberleşme ve Denizcilik Bakanlığı'na verilmesinin sektöre ciddi katkılar sağlayacağını söyledi.
 
Erkeskin, “Sektörle ilgili çalışmaların tek bir bakanlık bünyesinde toplanması aynı zamanda sektöre dinamizm ve ivme kazandıracak” dedi.

Açıklamasında, “Taşımacılık ve lojistik sektörünün gelişmesine bağlı olarak, sektörün altyapı ve yatırıma yönelik talep ve beklentileri de hızla artıyor” değerlendirmesinde bulunan Turgut Erkeskin, konu ile ilgili şunları söyledi: ”Öncelik, Türkiye’yi 2023 hedeflerine taşıyacak ihracat performansını etkileyen başlıca unsurlardan biri olan taşıma ve lojistik maliyetlerini, rekabet edilebilir seviyelere getirmektir. Türkiye, Avrupa’nın en büyük TIR filolarından birine sahip olmasına rağmen, demir ve denizyolları gibi önemli maliyet avantajı sağlayan alternatif taşımacılık modlarının yeterince etkin kullanılamaması nedeniyle uluslararası rekabette zorlanmaktadır. Aynı zamanda Doğu ve Batı arasında köprü işlevi gören bir konuma sahip olan Türkiye, bu coğrafi avantajını da henüz tam anlamıyla kullanamamaktadır. Bu amaçla, başta ihracatçılar olmak üzere, ihracatın önemli sacayaklarından birini oluşturan taşımacılık ve lojistik sektörünün gelecekte karşılaşacağı riskleri en aza indirmeyi ve uluslararası pazarlarda rekabet gücümüzü arttırmayı amaçlayan "Türkiye İhracat Stratejisi ve Eylem Planı"ndaki 19 hedef, ülkemiz için kritik önem taşımaktadır”.

UTİKAD olarak, sektörün Ulaştırma, Haberleşme ve Denizcilik Bakanlığı’nın öncülüğünde yapılanmasına yönelik görüş ve düşüncelerini her platformda dile getirdiklerini kaydeden Erkeskin, "Karar, taşımacılık ve lojistik sektörünün çatı kuruluşu UTİKAD'ın öngörü ve beklentilerinin doğrultusunda çıkmıştır. Yüksek Planlama Kurulu’ndan görüşlerimiz doğrultusunda bir karar çıkmış olması, UTİKAD’ın sektörün rotasının belirlenmesi yönünde aldığı karar ve pozisyonların önemini ve doğruluğunu göstermektedir. Karar, sektör adına son derece olumlu bir gelişmedir. Bakanlık bünyesinde yapılacak tüm altyapı çalışmaları ve yatırımlar, Türkiye'nin uluslararası ticaret ve lojistik koridoru olarak yapılandırılmasını sağlayacaktır. UTİKAD olarak, Yüksek Planlama Kurulu’nun bu yöndeki kararını doğru buluyor ve destekliyoruz”.
 
 
Yüksek Planlama Kurulu kararıyla "Kamu Strateji Belgesi"ne dönüşen “2023 Türkiye İhracat Stratejisi ve Eylem Planı”nda lojistik altyapının güçlendirilmesine yönelik stratejik hedefler, şu şekilde sıralanıyor:
 
• Türkiye'nin “Dünya Bankası Lojistik Performans Sıralaması”nda 2015 yılında 22., 2023 yılında ise 15. sıraya yükselmesi,
 
• demiryolu bağlantısı olan liman sayısının 2013 yılında 50'ye, 2023 yılında ise 72'ye çıkartılması,
 
• toplam liman kapasitesinin 2015 yılında 84,1 milyon TEU’ya, 2023 yılında ise 140.65 milyon TEU'ya çıkartılması,
 
• toplam (dökme katı+sıvı) liman kapasitesinin 2012’de 2.568 milyon tona, 2023 yılında ise 3.518 milyon tona çıkarılması,
 
• ve lojistik merkez/köy sayısının 2015 yılında 18'e, 2023 yılında ise 29'a çıkartılması
hedefleniyor.

 

Ataköy 7-8-9-10. Kısım Mah. Çobançeşme, E-5 Güney Yanyol Cd.
NEF22 Ataköy, B-Blok, Kat:7, D:142
Bakırköy 34156 İstanbul
+90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72