Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Havayolu / ÇUKUROVA HAVALİMANI 2014TE HAZIR

ÇUKUROVA HAVALİMANI 2014TE HAZIR

ÇUKUROVA HAVALİMANI 2014TE HAZIR19.06.2012

2014’te hazır olması planlanan Çukurova Havalimanı’nına ek olarak serbest bölge kurulması yönünde girişimleri de var.

Türkiye'nin en eski ticaret ve sanayi kentlerinden Adana ile limandan aldığı güçle organize sanayi bölgesine büyük yatırımlar çeken Mersin'in bölgesel havalimanı için geri sayım başladı.
 
Adana ve Mersin'in ortak havalimanı olacak, 30 bin yolcu kapasiteli Çukurova Bölgesel Havalimanı yatırımı için geri başladı. Pek çok ilke imza atması beklenen yatırım ile Mersin yalnızca havalima değil, havacılık sektörünü geliştirecek bir de serbest bölgeye sahip olacak.
 
 
25 2012'de DHMİ ile Çukurova Uluslararası Havalimanı AŞ arasında imzalanan uygulama sözleşmesi ile start aldı.
 
SÖZLEŞME GEREĞİNCE 9 AY SÜRE
 
Uygulama Sözleşmesi gereğince kendilerine 9 aylık süre tanındığını anlatan Çukurova Uluslararası Havalimanı AŞ'yi Yönetim Kurulu Başkanı M. Şükrü Koçoğlu, 3 ay sonra bankalarla anlaşmaların yapılıp DHMİ'ye arzın gerçekleşeceğini ifade etti. Yer tesliminin ardından inşaata hemen başlanacağını kaydeden Koçoğlu şu şekilde konuştu:
 
 
''İnşaatın yaklaşık 22 ayda tamamlanması 2014'te işletmeye açılması planlanıyor. Üç vardiya esasına göre 24 saat çalışılacak. Aynı anda 4 bin 500 işçinin çalışması öngörülüyor.''
 
Çukurova Havalimanı'nın Mersin'in merkezine 45, Adana merkezine ise 30 km uzaklıkta olacağını anlatan Koçoğlu, proje sahasının yaklaşık 8 milyon metrekare olduğunu açıkladı.
 
 
Yalnızca havalimanı proje yatırım tutarının 360 milyon euro olduğunu bildiren Koçoğlu, serbest bölge yatırımları, kara ve demiryolu bağlantı yolları için yapılacak ilave yatırımlarla birlikte 500 milyon euroya kadar çıkacağını kaydetti.
 
7 BİN KİŞİYE İŞ İMKANI SAĞLAYACAK
 
Havalimanının başlangıçta yıllık 15 milyon yolcu kapasitesine sahip olacağını bildiren Koçoğlu, bu rakamın yıllık 30 milyon yolcuya çıkarılmasının planlandığını söyledi. Havalimanının işletimi, güvenlik ve temizlik işleri için başlangıçta yaklaşık bin 330 kişiye, havalimanında kurulması planlanan serbest bölgede ise bin kişiye istihdam sunulanacağını kaydeden Koçoğlu, şöyle konştu:
 
''Ayrıca havayolu işletmeleri, yer nimetleri, ikram, yakıt ve diğer havacılık işletmelerinde de yaklaşık 3 bin 500 personelin istihdam edileceği tahmin ediliyor. Kamu personeli ile birlikte havalimanında başlangıçta toplam bin 500 personelin istihdam ve her yıl bu sayının havalimanındaki uçak ve yolcu sayısındaki artış da dikkate alınarak en az yüzde 10 artışla devam edeceğini düşünüyoruz.''
 
 
Havalimanına Mersin ve Adana'dan ulaşımın, D-400 Karayolu ve TEM ile yapıldığını anlatan Şükrü Koçoğlu, yaklaşık 16 kilometre uzunluğunda bağlantı yolu inşaatının proje kapsamında bulunduğunu anlattı.
 
SERBEST BÖLGE MODEL OLACAK
 
 
Çukurova Havalimanı'nın işletimi için yeni konseptler geliştirileceğine dikkat çeken Şükrü Koçoğlu, havacılık dışı gelirlerin artırılmasının planlandığını anlattı. Bunun için havalimanının yan tarafında yaklaşık 610 bin metrekarelik bir alanın serbest bölge ilan edilmesinin planlandığını kaydeden Koçoğlu şunları söyledi:
 
 
 
Serbest bölge Türkiye'deki uluslararası trafiğe açık bir havalimanın hava tarafında ilan edilen ilk serbest bölge olması nedeniyle ülkemiz ve bölge ülkeler için model olacak. Bölgede, uçak bakım ve boyama, havacılık ve uzay sanayi, pilot simülatör eğitimi, yazılım, elektronik, telekomünikasyon, makine, soğutma sistemleri, dış ticaret, bankacılık ve finansman, sigortacılık, transit ticaret, transit kargo taşımacılığı hizmetlerin yürütülmesi planlanıyor.
 
Yürütülmesi planlanan bu faaliyetlerin Ulaştırma Bakanlığı'nın Türkiye'yi uçak bakım, hava kargo ve havacılık eğitimi konusularında bölgesel bir güç yapma planlarına da uygun olduğunu vurgulayan Koçoğlu, Türk havacılığının gelişimine ciddi katkı sağlanacağını düşündüklerini anlattı.
 
KARGODA HAREKET ÜSSÜ OLARA KULLANILMAYA ADAY
 
Çukurova Havalimanı'nın hava kargo açışından da çok elverişli olduğuna dikkat çeken Şükrü Koçoğlu, 2009'da yapılan 10. Ulaştırma Şurası'nda alınan kararlar doğrultusunda 'Open Sky' ilan edilmes için havalimanının açılmasına az süre kala Ulaştırma Bakanlığı nezdinde girişimlerde bulunulacağını hatırlattı. Avrupa'daki birçok havalimanının kargo taşımacılığı için cazip olmaktan çıktığına değinen Koçoğlu, "Uluslararası büyük kargo taşıyıcı şirketlerinin kargo taşımacılığı için Çukurova Havalimanı'nı harekat üssü olarak kullanması için gerekli çalışmalar yapılacak" dedi.
 
Ayrıca havalimanının kara tarafında en büyük alışveriş merkezlerinin kurulmasının planlandığını kaydeden Koçoğlu, yöre halkının alışveriş ihtiyacının havalimanından sağlaması için gerekli altyapının oluşturulmasının planlandığını söyledi. Koçoğlu, havacılık eğitimi için gerekli altyapının kurularak havacılık eğitimlerinin verilmesinin de sağlanacağını anlattı.
Tarsus'un inanç turizmi Çukurova Havalimanı'na büyük katkı sağlayacak.
 
 
MERSİN YENİ TURİZM MERKEZİ OLMA YOLUNDA HAZIRLANIYOR
 
 
Yatırım için Mersin'i tercih etme nedenlerine değinen M. Şükrü Kocoğlu şunları söyledi:
 
Adana ve Mersin'de son yıllarda başta petrokimya olmak üzere yapılan sanayi ve turizm yatırımları bizi de bu bölgeye yatırım yapmaya teşvik etti. Hükümetimizin Antalya'dan sonra Mersin'de de yeni bir turizm merkezi yaratma çalışmaları kapsamında; Mersin- Tarsus Kültür ve Turizm Koruma ve Gelişim Bölgesi, kış turizmi için kurulması planlanan tesisler ve önümüzdeki yıllarda tahsisi yapılması planlanan 25 bin yataklık yeni tesislerle toplam yatak sayısının 32 bin 500'e ulaşacak olması cazibeyi artırıyor. Yeni tesislerle bölgedeki yatak sayısı 50 bini gececek. Tarsus bölgesindeki inanç turizmi potansiyeli de, Çukurova Havalimanın uçak ve yolcu trafiğine büyük katkı sağlayacağını düşünüyoruz.
 
Kaynak:Hava Kargo Türkiye