Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / DHL EXPRESS EKİBİNİN BAŞARISI TÜRKİYE AVRUPA LİGİNE TAŞIDI

DHL EXPRESS EKİBİNİN BAŞARISI TÜRKİYE AVRUPA LİGİNE TAŞIDI

DHL EXPRESS EKİBİNİN BAŞARISI TÜRKİYE AVRUPA LİGİNE TAŞIDI04.06.2012

Hava kargo taşımacılığının kan kaybettiği bir dönemde büyümesini sürdüren DHL Express Türkiye, son yıllarda gösterdiği başarılı performansıyla dikkatleri üstüne çekti. Şirketin geçen yıl da yüzde36 büyüme kaydetmesi, DHL Türkiye satış ekibini 220 ülke içerisinde birinciliğe taşıdı. Satış Direktörü Boğaç Özsan, bu başarıların Türkiye’yi DHL networkunda  Avrupa bağladığını kaydetti.
 

DHL Express, Türkiye ihracatındaki büyümenin en yakın tanığı ve aynası aslında 1981 yılında Türkiye pazarına giren DHL Express, bugün hızlı hava taşımacılığında yüzde 50’nin üstünde bir pazara sahip ve iş hacminin yüzde 80’ini ihracat yükü oluşturuyor. Avrupa’ya nazaran başarılı bir ekonomi sergileyen Türkiye gibi DHL Türkiye de hava taşımacılık sektöründe benzer bir büyüme gösterdi. Pazarın yüzde 10 daraldığı alanda yüzde 2 büyüme gösterdi. Geçen yıl ise yüzde 36’lık bir büyüme gerçekleştirdiklerini söyleyen DHL Express Satış Direktörü Boğaç Özsan, başarının arkasında; dünyanın diğer ucundan bir ürünü 2 günde getirebilmenin yanında ciddi anlamda oturmuş eğitimli, müşteriyi anlayan bir satış ekibinin bulunması olduğunu söyledi. 100 kişiden oluşan satış ekibi olarak Türkiye’yi çok gururlandıran sonuçlar aldıklarını dile getiren Özsan, “2011 yılında 220 ülke içerisinde DHL Türkiye satış ekibi dünya birincisi oldu.
 
 
 
Son 5 yıldır da ilk 5’in içinde yer alıyorduk” dedi. Başarıların devamını sağlamak adına pazar payını bu sene de büyütmeyi amaçladıklarını söyleyen Özsan, “Bunun için de yeni müşteriler bulmak istiyoruz. Geçen sene yakalamış olduğumuz büyümenin üstünde bir başarı hedefliyoruz. Çünkü elde ettiğimiz başarılar, Türkiye’nin Avrupa’ya bağlanmasını sağladı. Bu tüm standartlarda en önde yer aldığımız anlamına geliyor” diye konuştu.
 
Türkiye’nin ihracatını destekleyen bir şirket olarak tekstil sektörüne çok önem verdiklerini belirten Boğaç Özsan, şöyle devam etti: “En fazla hizmet verdiğimiz sektör tekstil. Çin’deki kalkan kotalardan sonra dünya tekstil sektörünün trendinde bir değişim yaşandı. Sunduğumuz yenilikçi ve hızlı çözümlerle Türkiye bulunduğu konum sayesinde operasyonel avantajını kullanabiliyor. Gönderilerimizde Avrupa ve ABD için ertesi gün, Uzakdoğu için ise iki gün teslim süresi veriyoruz. Dhl international olarak domestik servis vermiyoruz. Yurtiçinde sadece ofisimiz olan yerlerde taşımacılık yapabiliyoruz ama böyle bir alanda aktif olarak rol almıyoruz. Biz tamamen yurtdışına odaklandık. Çünkü Türkiye’nin dış ticareti hızlı büyüyor. Bizim taşıdığımız numuneler siparişe dönüşüyor, bu siparişler sonucunda da kara taşımacılığı, hava ve deniz yolu taşımacılığında da ciddi olarak bir yük artışı oluyor. Son 10 yılda çok yol kat ettik.”
 
E-ticaretin Türkiye’de çok hızlı büyüdüğünü ve çok değişik sektörlerde Türkiye’deki müteşebbislerin başarıları tetiklediğini ifade eden Özsan, “Düşünemeyeceğiniz kadar farklı ürünler yurtdışına e ticaretle satılıyor. Diğer yandan özellikle son 3 sene içerisinde inşaat sektörü çok öne çıkıyor. İnşaat sektöründe Afganistan ve Irak’ta Türk şirketlerinin aldığı çok büyük ihaleler var. Son 3 yıl içinde Afganistan bizim ilk 10 destinasyonumuz içine girdi. Biz gerçekten Türkiye’nin ihracatına destek olan bir şirket olmak istiyoruz. Türkiye’nin artan ihracatına yenilikçi çözümlerimizle destek olmaya devam edeceğiz” şeklinde konuştu.
 
Kaynak:Perşembe Rotası