Tahıl lojistiğinde ciddi bir pazara sahip olan Ceynak, entegre bir lojistik şirketi olma yolunda her alanda yatırımlarına devam edecek. Ceynak Lojistik Genel Müdürü Mehmet Ali Tekinsoy, öncelik olarak yurtiçinde her alanda bulunmak için yatırımları sürdüreceklerini söyledi.
Kuzey-Güney ticaret rotasının yeniden önem kazındığı dönemde her türlü yükü elleçleyebilecek yatırımlara imza atan Samsun Limanı, Karadeniz’in dünyaya açılan kapısı olarak öne çıkmaya başladı. Tahıl lojistiğinde önemli bir pazara sahip olan Samsunport, konteyner hizmeti ve trenferry seferleriyle iş hacmini artırmaya devam ediyor. Hatırlanacağı gibi TCDD’e ait Samsun Limanı’nın işletme hakkı, Cey Grubu tarafından 2010 yılında, 225 milyon dolara 36 yıllığına devralınmıştı. Limanı devraldıktan sonra 30 milyon dolarlık altyapı yatırımı yaptıklarını açıklayan Mehmet Ali Tekinsoy, her şeyi yeniden yıkıp yenilerini inşa ettiklerini belirtti.
Limanı konteyner yükünü de elleçleyebilecek şekilde donattıklarını ve ilk etapta MSC ile Arkas’ın liman hat açtıklarını söyleyen Tekinsoy, konteyner hatlarının daha da gelişeceğini ifade etti. Limanda konteyner hizmeti vermeye başladıktan sonra bazı yüklerin konteynerde taşınmaya başladığını söyleyen Tekinsoy, “Bugün ciddi mermer ihracatçısı haline geldik. Tren ile gelen blok mermerler limanda konteynere yüklenerek dünyaya ihraç ediliyor.
Kuzey ülkelerinden gelen buğday yükü, önceleri nehir gemileriyle Mersin’e gidiyordu. Şimdi çoğu navlun farkından dolayı Samsun Limanı’na gelmeye başladı. Gelecek dönemde bu yükler özellikle nehirlerin donduğu dönemde vagonlarla limanımıza gelecek ve buradan dağıtımı yapılmaya başlayacak” diye konuştu.
Lokomotif tahıl lojistiği
Limanın ana işi hamini dökme yük oluşturduğunu söyleyen Tekinsoy, Ceynak’ın başarısının ardında tahıl lojistiği olduğunu belirterek “Tahıl lojistiğinde pazarın yüzde 30’u Ceynak’a ait. Depolama kapasitemiz 900 bin tona ulaştı. Müşterilerimiz için yükün, gümrüklü sahada tutulması, depolanması ve yurtiçinde istediği adrese ulaştırılması gibi lojistiğini yapıyoruz” dedi.
Samsun- Karadeniz ülkeleri arasındaki Ro-Ro seferlerinin gelişimini sürdürdüğünü ifade eden Tekinsoy, Rusya ile başlatılan trenferry seferlerinin de büyük ilgi gördüğünü kaydetti. Tekinsoy, “Vagonları gemilerle taşıyoruz. Projelendirilmiş demiryolu yatırımlarında yük taşımacılığına önem verilirse ticaret daha önem kazanacaktır” dedi.
Limanın atıl durumda kalması nedeniyle sanayicilerin özelleştirme öncesi Samsun Limanı ile çalışmadığını dile getiren Tekinsoy, “Ya güney limanlarına gidiyorlardı ya da hiç denizyolunu kullanmıyorlardı. Yeni yapılanmayla birlikte ticari erbabı yeniden limana çekmek için çalışmalara başladık. Onlara yeni iş modeli yaratıyoruz ve limanı kullanarak sağlayacakları avantajları anlatıyoruz. Meyvelerini toplamaya başladık. Cevher, mermer gibi maden yükler orta Anadolu’dan trenlerle limanımıza geliyor ve oradan gemilerle taşınıyor” şeklinde konuştu.
“Her alana girmek istiyoruz”
Ceynak’ın gelecek dönem yatırım planlarıyla ilgili de değerlendirmelerde bulunan Mehmet Ali Tekinsoy; Ceynak’ın öncelik olarak yurtiçinde genişlemeye ve farklı alanlara yayılmayı sürdüreceğini söyledi. Ceynak’ın lojistik hizmetlerinin gemi taşımacılığı ve hava kargoda olmadığını dile getiren Tekinsoy, “Bir lojistik şirketi olarak entegre lojistik hizmeti verebilecek bir şirket olma yolunda yatırımlarımızı sürdüreceğiz. Önceliğimiz yurtiçinde büyümek ve her alanda bulunmak. Türkiye’de daha fazla limanda ortaklık veya satın alarak bulunmak istiyoruz” açıklamasını yaptı.
Kaynak:Perşembe Rotası