Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / BALNAK UZMAN ÇÖZÜMLERIYLE TEKSTIL SEKTÖRÜNÜN HUB’U OLUYOR

BALNAK UZMAN ÇÖZÜMLERIYLE TEKSTIL SEKTÖRÜNÜN HUB’U OLUYOR

BALNAK UZMAN ÇÖZÜMLERIYLE TEKSTIL SEKTÖRÜNÜN HUB’U OLUYOR02.05.2012

Tekstil lojistiği alanında uzmanlaşan şirketler arasında yer alan Balnak, bu alana uygun uluslararası TIR filosu, askılı depolamaya uygun depoları, katma değerli hizmetleriyle sektör için doğru bir partner olmayı sürdürüyor. Tekstil taşımacılığında uzmanlaşmanın depo yatırımlarından geçtiğini belirten Balnak Satış & Pazarlama Müdürü Gurur Eralp, tekstil sektörüne özel antrepolarda 'HUB Projeleri' kapsamında gerçekleştirdikleri transit ticaret, elleçleme ve etiketleme işlemleri ile uluslararası markalara hizmet verdiklerini söylüyor.


Türkiye lojistik sektöründeki en önemli firmalarından biri olan Balnak, uluslararası nakliyeden gümrüklemeye, antrepo işletmeciliğinden katma değerli hizmetlere ve paketlemeye, yurtiçi parsiyel dağıtımdan mağaza teslimatlarına kadar tüm lojistik talepleri karşılıyor. FCL ve LCL servislerinin yanı sıra deniz + kara, deniz + hava, deniz + demiryolu gibi tüm taşıma kombinasyonlarını gerçekleştirebilen Balnak, GOH (Garments On Hangers) servisiyle tekstil sektörünün de çözüm ortağı oluyor. Tekstil sektörüne güçlü teknolojik altyapılarıyla katma değerli (sayım, kontrol, etiketleme, paketleme vb) hizmetler sunduklarını belirten Balnak Satış & Pazarlama Müdürü Gurur Eralp,  taşımalarda ise çoğunlukla karayolunu kullandıklarını söylüyor. Ayrıca depolamada önemli bir kapasiteye sahip olduklarının altını çizen Eralp, “Antrepolarımızda gerçekleştirdiğimiz 'HUB Projeleri' kapsamında transit ticaret, elleçleme ve etiketleme işlemleri ile uluslararası markalara da hizmet veriyoruz” diyor.

Kurulduğu 1986 yılından beri tekstil sektörüne hizmet sunan Balnak'ın o günden bugüne bu alanda nasıl bir gelişim kaydettiğinden sözedir misiniz?
 
Balnak,1986 yılında 12 kişilik çekirdek kadroyla şirket kurulduğunda sadece Almanya hattında karayolu taşımacılık hizmeti veriyorduk. 1988 yılında hava ve deniz yolu nakliye organizasyonuna başladık. 1990'da IATA lisansını aldı. 2003'de 12. Ulusal Kalite Kongresi Kobi Kategorisi'nde “Kalite Ödülü”ne layık görüldük. 2007'de sektörde bir ilke imza attık ve Amerikan yatırım fonu Great Circle Capital ile ortaklık kurduk. 2008'de ise İzmir Lojistik Grup ile birleştik. 
 
Bugün Balnak olarak, 1800 çalışanı ve 145 milyon Euro'luk cirosuyla Türk lojistik sektörüne hizmet veriyoruz.
 
Balnak olarak dünyanın her yerinde karayolu, denizyolu, havayolu ve demiryolu kombinasyonunda varlık gösteriyoruz. Uluslararası taşımacılık hacmimize baktığımızda ise hala en büyük pazar yönümüzün Avrupa olduğunu söyleyebiliriz. Tekstile dedike, Çatalca'da bulunan 20 bin metrekare kapalı alanı olan depomuzda, Halkalı gümrüğüne bağlı antrepomuz ve 2 katta 4 bin metrekare içinde toplam 400 bin adet askılı ürün kapasiteli tekstil platformumuz mevcut.
 
AVRUPA'DAN AFRİKA'YA KADAR UZANIYOR
 
Tekstil sektörüne yönelik hangi hatlarda taşıma yapıyorsunuz?
 
Tekstil sektörünün bir numaralı alıcısı Avrupa ülkeleri. Bizde tabii ki yoğun olarak İngiltere,
Almanya, Danimarka, Fransa, İspanya, İtalya, Polonya ve Fas, Tunus ve Mısır hatlarında çalışıyoruz. Fas-Tunus servisimiz 8-9 günlük bir termine sahip, bu bölgeye CMT çalışan müşterilerimiz için karayolu ile yarı mamül taşıyoruz. İngiltere ve Danimarka hatlarımızda askılı tekstil taşımacılığı yapıyoruz.
 
Tekstil taşımasında uzmanlaşmak için öncelike modern bir deponuzun olması gerekiyor. Bu depo içinde katma değer yaratacak hizmetleri sunabilmeniz gerekiyor. Bu da Balnak'ta mevcut. Ayrıca kapalı kasa özmal araçlarımızla da askılı taşımalar gerçekleştirmekteyiz.
 
Balnak'ın tekstil lojistiğindeki hizmetlerinden söz ederek, son dönemde yer aldığınız projeleri
anlatır mısınız?
 
Balnak bünyesinde yapılan tekstil işlerini 3'e ayırmamız lazım. Birincisi, ihracat öncesi depolama ve katma değerli hizmetler ve taşıması, ikincisi ithalat taşımaları ve üçüncüsü ise yurtiçi tekstil lojistiği. Bu üç kalem Balnak hizmet ağı içinde önemli bir paya sahipken, yurtiçi tekstil lojistiğiyse özellikle Türkiye'de gelişime açık bir alan. Tekstil dışında FMCG, otomotiv, yapı, elektronik ve imalat sektörleri Balnak'ın lokomotif hizmet alanlarındandır. Tekstilde birçok değerli markaya hizmet, imalattan-mağazaya kadar hizmet sunuyoruz. Ürünleri Türkiye'ye getirip, sırasıyla antrepo, gümrükleme, katma değerli hizmetler (sayım, kontrol, etiketleme, paketleme vs) sunup, mağazalara dağıtıyoruz.
 
Balnak'ın kriz dönemindeki stratejileri neler? Bu dönemleri hangi çözümlerinizle kazanıma çeviriyorsunuz?
 
Balnak'a özel ayrı bir strateji belirlediğimiz söylemek abartılı olur. Ama biz hep müşterilerimize yakın olmaya çalışacağız. En önemli stratejimiz müşteri kaybetmemeye yönelik hedef koymamız olacaktır. Dolayısıyla hazır giyim ve tekstil sektörüne özel hareketlenme başladığında ve bunun yanısıra rekabet de bu doğrultuda artığında müşteri odaklı yaklaşımımızın ve düşüncemizin bize geri dönüşünün pozitif olacağını düşünüyoruz.

HEDEF SEKTÖRDE İLK 3'E GİRMEK

2023 yılı hedeflerine ilişkin bilgi veren Balnak Satış & Pazarlama Müdürü Gurur Eralp, “Balnak olarak 2023 yılına yönelik öncelikle hedefimiz Türkiye'nin ilk 3 lojistik firması arasına girmektir.

Ciro hedefimizi de 1 milyar dolar olarak hedefliyoruz. ‘Balnak’ adının uluslararası platformlarda bir marka olması ayrıca bölgesel güç olma hedefimizle gerek komşu ülkelerde gerekse Kuzey Afrika'da açacağımız Balnak ofislerimiz ile gerçekleştirmek en büyük amaçlarımız arasında yer alıyor. Balnak, mevcut kapasitesi, katma değerli hizmetleri ve çözüm odaklı yaklaşımı ile birlikte tekstil sektörünün ihtiyaçlarına karşılık verebilecek kabiliyettedir” diyor.

Kaynak:UTA Lojistik

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr