Bakü merkezli 'Trend 'haber ajansı, Azerbaycan Demir Yolları Başkanı Arif Askerov'a istinaden yayınladığı haberde; mevcut demiryolunun yeni projeye uygun hale getirilmesi çerçevesinde, BTK projesinin gecikebileceğini bildirdi. Yapılandırma ihtiyacının öngörülenden daha fazla olduğunun vurgulandığı haberde, gecikme sebebinin hattın tamamına yakının revize edilmesinden kaynaklandığı belirtildi.
Proje kapsamında 317 kilometrelik bölümün planlandığı gibi 2014 yılı içerisinde bitirilmesi hedefleniyor. Projede başlangıçta yer almayan 483 kilometrelik bölümün ise kısmen yapılandırmaya ihtiyacı olduğu bildirildi. Habere göre, Azerbaycan ile Gürcistan topraklarından geçen hattın 800 kilometrelik bölümü de elden geçirilecek.
Gürcistan'da 21 Kasım 2007 tarihinde üç ülke cumhurbaşkanlarının katılımıyla temeli atılan projenin 2017 yılına kadar tamamlanması bekleniyor.
Demiryolu hattı, Azerbaycan'ın başkenti Bakü'den başlayarak Gürcistan'ın Tiflis ve Ahılkelek şehirlerinden sonra Kars'a uzanıyor. İstanbul Boğazı'nda sürdürülen Marmaray projesinin de tamamlanmasına paralel olarak, Bakü-Tiflis-Kars demiryolu projesi hayata geçirildiğinde Avrupa'dan Çin'e demiryoluyla kesintisiz yük taşınması mümkün olacak. Her iki projenin hayat tamamlanmasıyla Asya'dan Avrupa'ya, Avrupa'dan Asya'ya taşınabilecek yük ve yolcuların önemli bir bölümü bu hattı kullanacak. Proje tamamlandığında ilk etapta yıllık 1 milyon yolcu ve 6,5 milyon ton yük taşıma kapasitesine ulaşılacak.
BTK projesinin gerçekleşmesiyle uzun süreden beri kullanılamayan Ermenistan hattı da by pas edilecek.
Kaynak:Lojiport