Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Karayolu / SEKTÖRDE BİRLEŞMELER VEYA SATIN ALMALAR BEKLENİYOR

SEKTÖRDE BİRLEŞMELER VEYA SATIN ALMALAR BEKLENİYOR

SEKTÖRDE BİRLEŞMELER VEYA SATIN ALMALAR BEKLENİYOR 03.04.2012

Avrupa’daki durgunluğun, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’daki kayıpların, Avrupa yönlü taşımalarda yabancıların kotada vizede avantaja geçerek taşıma adetlerini arttırmalarının ve özellikle karayolu operatörleri arasında kıyasıya fiyat rekabetin lojistik ve taşımacılık sektörünün yapısını değiştirecek boyuta ulaştığı kaydediliyor.


Suriye ve Kuzey Afrika’ya yapılan taşımalar düşünce lojistik operatörleri veya organizatörleri Avrupa, Rusya, Kafkaslar ve Bazı Ortadoğu ülkelerinden oluşan pastaya daha çok saldırmaya başladı.

Karayolu navlun bedelleri sadece maliyetleri kurtarmaya yetiyor. Bu durumun sektörde birleşmeleri, satın almaları veya sektörden çekilmeleri tetikleyecek boyuta ulaştığı, bu yönde arayışların başlandığı bugünlerde özellikle uluslararası karayolu operatörlerinin gündem maddesi oldu.
 
Zaten karayolu uluslararası operatörleri, TİM ve DTM’nin dış ticaret rakamlarını açıklamalarına temkinli yaklaşıyorlar. Açıklanan rakamlarla yük operasyonlarının örtüşmediğini, gerek ithal gerekse ihraç taşımalarında düşüş yaşandığını kaydediyorlar.
 
Türkiye lojistik hizmet sunucuları arasında ilk sıralarda yer alan bir firmanın karayolu operasyonları müdürünün verdiği bilgilere göre, öyle ki, araç satışları artmaya başladı. Herkes filosunu küçültmeye ve günü kurtarmaya çalışıyor.

Ciroların Mart sonu olmasına karşın ilk 3 ayda hedeflenenin çok altında kaldığını kaydeden sektör yetkilileri, bu durumu Avrupa’daki durgunluk, Ortadoğu ve Kuzey Afrika’daki savaş ortamı, Avrupa yönlü taşımalarda yabancıların kota, vize, geçiş belgesi, yakıt maliyetinde avantaja geçerek paylarını artırması ile karayolunda kıyasıya fiyat rekabetinin yaşanmasına bağlıyorlar.

Ayrıca, birçoğunun son zamanlarda şoförlerin açtıkları sigorta davaları ile başı dertte.

Sektörde yüzde 10’lara varan küçülmenin beklendiğini öne süren yetkililer, dolayısıyla satın alma veya birleşmelerin yaşanacağını, bazı firmaların el değiştireceğini, bazılarının yabancı yatırımcıların eline geçebileceğini, kimisinin de sektörden çekilebileceğini söylüyorlar.


Büyük ölçekli firmaların 2012 ve 2014 arası kısa dönem stratejik hedeflerine bakıldığında da bu durum kendisini açıkça gösteriyor. Büyük ölçekli firmaların söz konusu tarihlerde stratejik satın almalara açık oldukları, bunun yakın komşu devletlerdeki lojistik ve taşımacılık firmalarını da kapsadığı belirtiliyor.
 

Yetkilerin verdikleri bilgilere göre, kangrene dönen kota ve belge uygulamaları, yakıta sürekli zam gelmesi firmaları bıktırdı.
 
Diğer yandan ro – ro taşıma maliyetlerinin yüksekliği de Avrupa yönlü taşımalarında denizi kullanan bazı operatörleri Doğu Avrupa taşımaları için yeniden karaya yönlendirdi.

Bazı şirketlerin filolarını buna göre yeniden düzenlemeye başladığı görülüyor.

 
Kaynak:Lojistik Haber
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr