Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / KITA LOGİSTİCS GENEL MÜDÜRÜ EMRE ELDENER: ENERJİ SEKTÖRÜNDEKİ HER ÜÇ YATIRIMDAN BİRİNİ BİZ TAŞIYORUZ

KITA LOGİSTİCS GENEL MÜDÜRÜ EMRE ELDENER: ENERJİ SEKTÖRÜNDEKİ HER ÜÇ YATIRIMDAN BİRİNİ BİZ TAŞIYORUZ

KITA LOGİSTİCS GENEL MÜDÜRÜ EMRE ELDENER: ENERJİ SEKTÖRÜNDEKİ HER ÜÇ YATIRIMDAN BİRİNİ BİZ TAŞIYORUZ13.03.2012

Bu yılın geçtiğimiz yıldan daha iyi olacağına inandığını söyleyen Kıta Logistics Genel Müdürü Emre Eldener, cirolarını ve karlılıklarını yüzde 15-20 oranında artırmayı hedeflediklerini belirtti.  Özellikle enerji sektörüne yönelik yaptığı proje taşımaları ile dikkat çeken ve bu alanda Türkiye'nin önde gelen lojistik firmaları arasında yer alan Kıta Logistics, 1995 yılından bu yana faaliyet gösteriyor. Proje taşımacılığı dışında global hava kargo, LCL/FCL konteyner, parsiyel ve komple kara nakliye, fuar lojistiği, yurtiçi dağıtım ve gümrükleme gibi alanlarda da müşterilerinin ihtiyaçlarına çözümler sunan Kıta Logistics, İstanbul, İzmir, Bursa ve Erbil'de 300'e yakın personeli, mevcut depoları ve uluslararası araç filosuyla çalışmalarını sürdürüyor. "Değişen dünyanın değişen lojistik ihtiyaçları için özenle seçilmiş dünya çapındaki partnerlerimizle birlikte müşterilerimize hizmet veriyoruz" diyen Kıta Logistics Genel Müdürü Emre Eldener, dergimiz Transport'un sorularını cevaplandırdı.

Kıta Logistics'in bugünlerdeki gündeminde hangi projeler var? Bu projeler arasında öncelikli olanlar neler?

 
Proje taşımacılığında Türkiye'nin lider firmalarından biriyiz. Özellikle enerji alanındaki projelerde Kıta'nın pazar payı yaklaşık yüzde 30. Son 10 yıldır, pazardaki payımızı hızla artırıyoruz. Kıta Logistics, Türkiye'de enerji sektöründe gerçekleşen her üç yatırımdan birini taşıyor. Bu alanda uluslararası büyük şirketlerle rekabet halinde olan yüzde 100 Türk sermayeli bir şirketiz. Özellikle ülke ekonomisinin cari açığını kapatmaya yönelik olan bu tür yatırımlarda dövizin yurtdışına gitmemesi konusunda işadamlarının son derece bilinçli olduğunu düşünüyoruz. Amacımız Türk yatırımcılara hizmet vermek. Bu alanda en iyi hizmet veren Türk şirketiyiz. Çok uluslu şirketlerle rekabet ederken iki önemli avantaja sahibiz. Bunlardan birincisi, çokuluslu şirketler yurtdışı partnerlerini seçme hakkına sahip değilken, Kıta bağımsız bir şekilde, sektörün en iyileriyle ortak çalışabiliyor. İkinci avantajımız ise karar mekanizmalarındaki hızımız. Global şirketlerde karar mekanizmaları Kıta ile karşılaştırıldığında daha yavaş işliyor. Bunda karar vericilerin aynı ofiste olmaları büyük bir avantaj. Bu da müşterilerin yetkililerin kim olduğunu ve kim ile muhatap olacağını bilmesi anlamına geliyor.

TÜRKİYE'NİN EN GENÇ FİLOSUNU OLUŞTURDUK

Yatırım konusunda Kıta Logistics olarak nasıl bir yöntem izliyorsunuz? Geçtiğimiz yıl ne kadar yatırım yaptınız? Bu yıl ve gelecek 5 yıl içinde ne kadar yatırım yapmayı planlıyorsunuz?

 
2011 yılında çok önemli yatırımlara imza attık. İnsan kaynağı, araç ve kapasite artırımına yönelik yatırımlar gerçekleştirdik. 105 adet yeni ve çevreci çekici ve treyler satın alarak, Türkiye'nin en genç yaş ortalamasına sahip TIR filosunu oluşturduk. Yurtiçi nakliye olarak da kamyon ve kamyonet yatırımlarımız gerçekleşti. Geçtiğimiz yıl ciddi bir öz mal araç yatırımı gerçekleştirdik. Mercedes ve Mitsubishi marka kamyon ve kamyonetlerimize yurtiçi araç filomuzu güçlendirdik. Yurtiçi nakliyede kullandığımız araçlarımızın hepsini UND teminatına bağladık. Araçlarımızın hepsi özel donanımlı araçlar. Tamamı kapalı kasa, mühürlü gümrüklü mal taşımaya uygun her türlü güvenlik düzeneği üzerinde bulunan çift kilitli mekanizmalı araçlar. Türkiye'nin her yerine sefer yapıyoruz. Aylık bazda ortalama bin seferlik bir işlem hacmine kavuştuk. Gümrükler arası kamyon ve kamyonetlerle teminatlı taşımalar gerçekleştiriyoruz. Lojistik hizmeti verdiğimiz firmaların uzun soluklu işlerini yapıyoruz. Ağırlıklı olarak komple taşıma yapıyoruz. Yatırımlarımız tüm hızı ile devam edecek bu yıl ve Asya ve Avrupa yakalarında iki yeni depo açmayı hedefliyoruz.

Kıta Logistics'in gelecek 5 yılda sektördeki konumunu nerede görüyorsunuz? Bu 5 yıllık süreç içinde iddialı denilebilecek bir hedefiniz var mı?

 
 
Önümüzdeki 5 yılda tam anlamıyla entegre lojistik hizmet veren bir firma haline gelmek istiyoruz. Bunun bizce anlamı müşterilerimizin lojistikle ilgili proje yükünden perakende dağıtıma kadar tüm isteklerini tek çatı altında cevaplayabilmek. Hedefimize şimdiden çok yakın olduğumuzu söyleyebilirim.

Kıta Logistics açısından 2011 yılı nasıl bir yıldı?

 
 
Geçtiğimiz yıla bakarsak, 2011'in zor bir yıl olacağını tahmin etmiştik, nitekim ilk 3 ay düşündüğümüz gibi yavaş başladı. Fakat sonrasında, özellikle nisan ayından itibaren ciddi bir hareketlenme yaşadık. İç pazardaki hareketlilik bizim de işlerimize yansıdı. Gerek yatırım malzemelerinin taşınması, gerekse diğer yüklemelerde hem ihracat hem de ithalatta güzel rakamlar yakaladık. Bütçelerimizi de 2011 yılı sonu itibari ile tutturduk. Ülkemizin geleceğini düşünen yapımızdan dolayı ve Türk yatırımcılara güvenimiz tam olduğu için 2011 yılı yatırım malzemelerini yoğun olarak taşıdığımız bir yıl oldu bizim için. Ek olarak 105 araçlık yeni bir filo yatırımı yaptık. 2011 yılında neredeyse hiçbir ciddi müşteri şikâyeti almadık. Bu da verdiğimiz hizmet açısından, işimizi doğru yaptığımızı kanıtlıyor. 2011'de diğer yıllar ile kıyaslandığı zaman müşterilerimiz tarafından tamamen maliyet odaklı bir yaklaşım sergilendi. Biz de onların lojistik çözüm ortağı olarak butik ve daha uygun maliyetli çözümler sunduk. Örneğin bazılarını kara nakliyeye, bazılarını deniz nakliyeye yönlendirdik. Planlama ve depolama konularında onlara çözümler önerdik. Toplam lojistik maliyetlerinde en iyi birim fiyatları vermeye çalıştık. Kıta Logistics olarak firmamızda çalışan her arkadaşımın elinden geleni canla başla yaptığını görüyorum.

TÜM TAŞIMA TÜRLERİNE HAKİM ve ALTERNATİFLER SUNAN KİŞİLER YETİŞTİRİYORUZ

Nasıl bir çalışan profiline sahipsiniz?

 
 
Genç bir yaş ortalamasına sahibiz. Ortalama eğitim seviyemiz oldukça yüksek; operasyon ekibinin tamamı üniversite mezunu, çok büyük bir kısmı da lojistik dalında eğitim görmüş arkadaşlardan oluşuyor. Kendilerine sadece sorumluluk değil, aynı zamanda yetki de veriyoruz. Bu yetkiyi de son derece güzel bir şekilde, inisiyatif kullanarak yerine getirdiklerini ve işlerini yaptıklarını görüyoruz. Bu da şirketimizin geleceği için bizlere mutluluk veriyor. Biz burayı tüm lojistik hizmetlerinin tek bir çatı altında verildiği bir kampus olarak görüyoruz. Personelimizin tüm taşıma modlarında birer uzman haline gelmelerini istiyoruz. "Ben yalnızca kara nakliye bilirim" diyen değil, genel anlamda tüm taşıma türlerine hakim ve iş ortaklarımıza taşıma alternatifleri sunabilen kişiler yetiştiriyoruz. Bu konuda şirket çalışanlarımız da son derece istekli. Bu bilgi paylaşımını çözüm ortağımız olan müşterilerimizle de yapmak istediğimiz için yeni yılla birlikte birtakım eğitim programları düzenliyoruz.

2012'NİN 2011'DEN DAHA İYİ OLACAĞINA İNANIYORUM

2012 nasıl geçecek?

 
 
2012 yılına hazır bir şekilde giriyoruz. Firmamızdaki lokomotif birimler olan hava, deniz, proje, antrepo yönetimi, TIR filo ile birlikte yurtiçi nakliye departmanı 2012'ye hazır. Hava kargonun cirosal olarak yüzde 100'ün üzerinde bir artış sergilemesi bizi çok sevindirdi. Bu trendin yeni yılda da artarak devam edeceğini düşünüyorum. Müşterilerimiz ile birlikte ortak bir değer sağladıkça işbirliğimiz daha da pekişecek, bunu biliyoruz. Bu yönde de çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 2012'nin 2011'den daha iyi olacağına inanıyorum. Amacımız 2012'de geçen yılki aynı performansı koruyarak 2011'in sonuçlarını 2012'ye taşımak. Ciromuzu ve kârlılığımızı da yüzde 15 - 20 artırmayı hedefliyoruz.

Hangi pazarlar sizin için önemli? Üzerinde özellikle odaklandığınız pazarlar nereler?

Hava ve deniz nakliye olarak yeni yılda Çin, Endonezya ve Kore'ye daha da odaklanmış durumdayız. Özellikle Uzakdoğu ithalatındaki potansiyel devam ediyor. Bununla kara ve deniz nakliyede Ortadoğu ve Kuzey Afrika bizim için önemli. Özellikle Dubai, Cidde, Katar, Abu Dabi ihracat açısından değer kazanmakta olan yerler. Yeni yılda lojistik depolama çözümlerine ağırlık vereceğiz. Altyapımız daha büyük projelerin üstesinden gelecek durumda. İstanbul'da hem Avrupa yakasında hem de Asya yakasında yeni bir depo araştırıyoruz. 2012 yılında yatırımlarımızı sürdürmeye devam edeceğiz. Önümüzdeki yıllar rekabetin ve kriz ortamlarının şekillendirdiği zor yıllar olacak. Çok sayıda Türk şirketi gibi biz de Kıta olarak krizlerden gerekli dersleri çıkarmayı öğrendik. Şirketimizi verimlilik ve performans ölçekli tekrar gözden geçirdik, buradaki elastik ve güçlü yapımızı daha da güçlendirerek, verimliliğimizi yükselterek, çalışanlarımızın duyarlılığını ve hizmet kalitemizi iyileştirdik. Avrupalı şirketler kriz döneminde mücadeleyi daha nasıl yapacaklarını belirlemeye çalışırken, bizler daha dinamik, çok farklı açılımlara hızla uyum sağlayabilecek yaklaşımlar ve çözümlerle yeni pazarları ortaya çıkarabildiğimizi görüyoruz. Türkiye'de ve dünyada deniz, hava, kara, depolama süreçlerinde yeni pazarlarda ve devam eden hareketlerde büyüyerek yolumuza devam ediyoruz.

DOĞRU STRATEJİK ORTAK BULUNDUĞUNDA EVLİLİKLERE SICAK BAKIYORUZ

Şirket birleşmeleri ve satın alma konusunda görüşleriniz nedir?

 
 
Dünyada trend bu yönde, yani şirket evlilikleri her gün yaşanıyor. Doğru stratejik ortak bulunduğunda bu tür evliliklere biz de sıcak bakıyoruz.

BİZDEKİ LOJİSTİK FİRMALARI ÇOK GENÇ

Sizce Türkiye'deki lojistik firmalarının en büyük handikabı nedir? Kurumsallaşma konusunda ne kadar başarılılar?

 
Avrupa ile karşılaştırdığımızda bizdeki lojistik firmaları çok genç, karşınıza 100 yaşında bir Türk lojistik firması çıkmaz. Kurumsallığın da sektörün oturmasıyla kendisini bulacağını düşünüyorum. Her geçen gün daha kurumsal yapıya sahip Türk lojistik firmaları şekilleniyor.

Türkiye lojistik sektörü gelecek 10 yıl içinde, hedeflediği "Lojistik Üs Ülkesi" olmayı gerçekleştirebilir mi? Türkiye'nin bu hedefe ulaşabilmesi için aşması gereken engeller nelerdir?

 
Türkiye, coğrafi konumu ile lojistik bir geçiş noktası. Doğu ile batıyı buluşturan Türkiye'nin bir lojistik ve montaj üssü haline gelmesi, sonrasında ise gelişen pazarlara açılan bir aktarma merkezi olmasının lojistik avantajını 2012'de yeni konseptler ve modellerle değerlendireceğimize inanıyoruz. Orta Asya ve Ortadoğu bağlantılı işlerde Türkiye'nin sosyal ve kültürel avantajını kullanarak taşıma kapasitemizin artacağına inanıyoruz.
 
Kaynak: Transport
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr