Orta Anadolu’nun yeni sanayi merkezlerinden Konya, son 5 yılda yüzde 145 artışla 1.2 milyar dolara çıkardığı ihracatta yeni projelerle hedef büyütüyor. Konya Sanayi Odası’nın otomotiv yan sanayi sektörüyle başlattığı İhracat Koçluğu Projesi kapsamında 16 firmaya eğitim, danışmanlık ve yurtdışı gezi konularında destek veriliyor.
Geçtiğimiz yıl 170 ülkeye yaklaşık 1 milyar 200 milyon dolarlık dış satışla ihracat liginde 14’üncü sıraya yükselen Konya, İhracat Koçluğu Projesi ile dış ticarette hedef büyütmeyi planlıyor. Ekonomi Bakanlığı’nın desteklediği projeyi 2011 yılında hayata geçiren Konya Sanayi Odası (KSO) ilk olarak otomotiv yan sanayi sektöründe 16 firmanın ihracata yönelik eğitimlerini, danışmanlık ihtiyaçlarını ve yurtdışı gezilerini destekledi.
Sayıları bin 172’ye ulaşan ihracatçı firmasıyla; İstanbul, İzmir, Ankara ve Bursa’nın ardından 5’inci sırada yer alan Konya, İhracat Koçluğu projesi’nin daha sonra makina aksamları ve döküm sektöründe de hayata geçirecek.
KSO Yönetim Kurulu Başkanı Tahir Büyükhelvacıgil, İhracat Koçluğu Projesi’ni Türkiye’de ilk olarak kendilerinin başlattığını belirterek, “Bu projeye Konya’da güçlü bir altyapıya sahip olan otomotiv sektöründe faaliyet gösteren firmalara destek vererek başlamaya karar verdik. Otomotiv ana ve yan sektörlerinde ilk akla gelen yerlerden biri olan Konya’da, bu sektörlerde faaliyet gösteren firmalarımızın daha rekabetçi ve yenilikçi bir yapıya kavuşmaları için ihracata yönelik eğitim, danışmanlık hizmetlerimizin yanı sıra, yurt dışı geziler düzenleyerek de yol gösterici oluyoruz.
Proje kapsamında firmalarımız geçtiğimiz yıl Paris’te düzenlenen Equip Auto Oto Yedek Parça Fuarı’nı ziyaret ederek, sektörlerindeki gelişmeleri yakından izleme fırsatı buldu. Projemizi otomotiv sektörünün ardından makine ve aksamları sektörü, döküm sektörü gibi alanlarda da uygulamaya geçireceğiz” diye konuştu.
Konya Sanayi Odası olarak Konya’nın ihracat rakamını daha da üst seviyelere çıkarmak için eğitimlerin yanı sıra önemli projeler de yürüttüğünü vurgulayan Büyükhelvacıgil, “Otomotiv yan sanayi sektöründe yürüttüğümüz kümelenme projemizde de önemli aşamalar kaydettik. Bunun yanında ayakkabı ve döküm sektörlerinde de kümelenme çalışmaları hızla devam ediyor. Projelerimiz sanayicilerimize yeni ufuklar açıyor. Konya’da sanayi geliştikçe istihdam oranımız artıyor. 2005 yılında Türkiye’nin ilk bin büyük sanayi kuruluşu arasında 14 firma ile temsil edilen Konya’mız, 2010 yılında aynı listede 21 firması ile yer alıyor” bilgisini verdi. Konya’nın 2011 yılında doğrudan ihracatını bir önceki yıla oranla yüzde 20 artırarak 1 milyar 200 milyon dolara yükselttiğinin belirten Büyükhelvacıgil, “Mercedes, Toyota, Volvo gibi dünya markalarına üretim yapan Konya, geçtiğimiz yıl en fazla makine ve aksamları sektörü ile otomotiv yan sanayi ihracatı gerçekleştirdi. Makine ve aksamları sektörü 260 milyon dolar ihracat yaparken, bu rakamı 210 milyon dolarla otomotiv yan sanayi sektörü izledi” dedi.
İhracatın yüzde 61’i sanayi ürünü
Geçmişte sadece bir tarım şehri olarak bilinen Konya’nın, tarımdaki gücünü korurken, sanayide de her geçen gün yeni başarılara imza attığının altını çizen Büyükhelvacıgil, “Konya’nın toplam ihracatının yüzde 61’ini sanayi mamulleri oluşturuyor. 2005 yılında 679 ihracatçı firmanın bulunduğu Konya’mız, bugün bin 172 ihracatçı firmasıyla; İstanbul,
İzmir, Ankara ve Bursa’nın ardından 5’inci sırada yer alıyor. 2006 yılında 490 milyon dolar ihracat gerçekleştiren şehrimiz, son 5 yılda ihracatını yüzde 145 artırarak 1 milyar 200 milyon dolara çıkardı.
Ekonomi Bakanlığı tarafından yapılan araştırmaya göre Konya; İstanbul, İzmir ve Ankara’nın ardından nitelikli sıçrama kabiliyetine sahip 4’üncü il konumundadır. Makine, otomotiv yan sanayi, gıda, ayakkabı, döküm sektörlerinde ülkemizin en güçlü şehirlerinden birisidir" şeklinde konuştu.
Kaynak:Dünya