Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / EKOLÜN BAŞARISI TAKDİR TOPLUYOR

EKOLÜN BAŞARISI TAKDİR TOPLUYOR

EKOLÜN BAŞARISI TAKDİR TOPLUYOR06.02.2012

Otomotiv yedek parça lojistiğinde birçok firmaya verdiği lojistik hizmetle öne çıkan Ekol Lojistik, geçtiğimiz yıl Mercedes ile başlayan işbirliği ile de önemli bir ivme yakaladı.

Bütünleşik hizmetler konusunda 2012 yılında önemli bir markayla da işbirliğine gidecek olan Ekol Lojistik, yedek parçaların ortak noktada toplandığı ve konsolide edildiği bir proje üzerinde çalışıyor.

Ekol Lojistik Genel Müdür Yardımcısı Okyay Öztuğran otomotiv yedek parça lojistiğine karayolu nakliyesiyle başladıklarını daha sonra depolama, gümrükleme gibi farklı dinamikleri devreye sokarak katma değerli hizmetler sunarak büyüdüklerini söylüyor. Otomotiv yedek parça lojistik iş alanlarında farklı yaklaşımlarla yola çıkma hedeflerinin bulunduğunu ve bunu da planlayarak devreye soktuklarını kaydeden Öztuğran, “2011 yılında yaptığımız büyük işbirlikleri ve kontratlar bu plan doğrultusunda oldu” diyor. 2012 yılında da Otomotiv sektöründe yüzde 40’lık bir büyüme hedeflediklerini belirten Öztuğran bu konudaki çalışmalarımız kararlılıkla devam etmektedir dedi.

Mercedes takdir etti

 
Geçtiğimiz yıl Haziran ayında Mercedes ile yapılan işbirliği ile markanın yedek parçalarının ihracat ve ithalat taşımalarını yapmaya başlayan Ekol Lojistik, haftalık 150 tırlık ithalat 50 tırlık da ihracat taşıması gerçekleştiriyor. Bu işbirliğini değerlendiren Öztuğran, “Mercedes ile daha önce kısmi olarak çalışıyorduk ancak kontrat dönemi geldiğinde bizimle yaptıkları çalışmalardan memnun kaldılar ve bizim iş yapabilirliğimize güvendiler. Bunun sonucunda da Avrupa’dan Türkiye’ye olana ithal taşımalarını ve Aksaray ve Hoşdere’den Avrupa ihraç taşımalarını bize verdiler.  Mercedes tarihinde bu kadar büyük hacmin verildiği ilk lojistik sağlayıcı Ekol Lojistik oldu. 10-15 firmanın birlikte yaptığı iş hacmi kadar bir lojistik hizmeti kapsıyor. Bütün yedek parçaları Almanya’daki üretim yerlerinden toplayıp düzenli olarak getiriyoruz. İşin büyük bir kısmını Aksaray’a yapılan taşımalar oluşturuyor. Bu çok ciddi bir operasyon ve yüksek kapasite gerektiriyor. Bunu 6 aylık çalışma süremizde başarıyla yerine getirdik. Bu konuda Mercedes’ten takdirler alıyoruz” diye konuşuyor.

18 milyon euro yatırım yaptı

 
Ekol Lojistik, Mercedes ile yaptığı işbirliği neticesinde 18 milyon euroluk araç yatırımı yaptı. Ekol bununla birlikte; Volvo, Scania, Robert Bosch gibi birçok markanın da lojistiğini yürütüyor. Okyay Öztuğran, bu markaların önemli bir tedarik süreçlerinin olduğuna ve çift yönlü çalıştıklarına vurgu yaparak, bu hizmetin sağlanması için farklı bir anlayışın ve yüksek bir kapasitenin gerektiğini söylüyor. “Zamanında teslimat ve üretime mal sevk etme noktasında en iyi seçenek Ekol olunca bizi seçtiler” diyen Öztuğran, şunları söylüyor: “Tabi ki diğer rakipler de benzer hizmetleri veriyor ama bizim şu anki ulaşmış olduğumuz, teknolojik alt yapı ve kullandığımız sistemler ve yarattığımız kapasiteler  ile bu hatlarda yarattığımız sirkülasyon onlar için çok ciddi bir motivasyon oluşturdu. Her gün çok ciddi oranda benzer müşterilerimizin aynı yerlere ürünlerini taşıyoruz. Bu çok büyük bir network ve biz burada yavaş yavaş ilerledik. Çünkü aldığımız her pozitif referans başka markalar için fırsat yaratıyor. Böylece tercihli nakliyeci durumuna geliyoruz.”

Karayolu ve demiryolu hizmeti

 
Birden fazla markaya hizmet vermelerinden doğan network ağıyla birlikte avantajlı duruma geldiklerine değinen Okyay Öztuğran bunu şöyle anlatıyor: “Özellikle ithalat taşımaları ile ilgili olarak çoğu üreticilerin Almanya ve yakınında olduğunu düşünürsek üreticilerin sistemleriyle entegre olmuş durumundayız. Müşterilerimiz sipariş geçtiğinde o yüklemelerin nereden yapılacağını biliriz. Diğer benzer yerlerden toplanacak  olan mallar ortak bir planlama havuzun içerisinde değerlendirilip, Almanya’nın içerisinde bir milk run benzeri küçük araçlarla toplanır. Bütün bu swap işlemi dediğimiz toplama ve oradaki yükler süpürülüp, konsolidasyon merkezine getiriliyor. Çok büyük yüklerse tek seferde alınıp getiriliyor. O nedenle bizim zamanında teslimat oranımız oldukça yüksek. Çünkü farklı çözümler üretiyoruz. Karayolu ve demiryolunu kullanıyoruz. Yeni bir hat açtık o da yakında devreye girecek.”

Yedek parçada bütünleşik hizmet

 
Ekol Lojistik bütün sistemlerini  yedek parçaya bütünleşik lojistik hizmet vermek için geliştiriyor. Öztuğran bunu  “Çünkü müşteriye bütünleşik hizmetlerle değer yaratma şansı çok daha fazla” diye yorumluyor. Servis noktasında müşteriye birçok avantaj sunulabildiğinin üzerinde duran Öztuğran, diğer türlü, firmaların sadece kendi sorumluluk alanlarında hizmet verdiklerini kaydediyor.
“Bayrak teslimin yaşandığı aradaki süreçlerde kimse sorumluluğu almak istemiyor” diyen Okyay Öztuğran, bu durumun özellikle kriz dönemlerinde ve sorunların ortaya çıktığı anlarda negatif sonuçlar doğurabildiğini söylüyor. Öztuğran ihraç ve ithal taşımaların yanında depolama, gümrükleme ve iç dağıtım yapabilecek durumda olduklarını ve bu hizmeti bazı müşterilerine sunduklarını belirterek yeni bir müşteriye bütünleşik hizmet vermeye başlayacaklarının bilgisini veriyor.

Birçok markaya aynı anda hizmet

 
“Şu anda çalıştığımız ve çalışmaya başlayacağımız müşterilerimizin yarattığı ivmelerle hem Türkiye hem Avrupa tarafında, bütün ağı birleştiren, ortak noktada malların bırakılabildiği ve konsolide edildiği bir takım projeler üreteceğiz” diyen Okyay Öztuğran bunun bir ihtiyaç olduğunu ve müşterilerle konuşularak ortak çözümlerin üretilme sürecinin devam ettiğini aktarıyor. Hedeflerinin otomotiv yedek parça lojistiğinde müşteriye katma değer katan hizmetler üreterek hem Türkiye’de hem de Avrupa’da kendilerini ispatlamak ve bilinirliliklerini artırmak olduğunu söyleyen Öztuğran, “Bu sebeple  geçen yılın sonunda otomotiv sektöründe deneyimli kişileri de istihdam ettik. Oradaki know how’u da harmanlayıp, bir marka imajı ve sektörel bir yaklaşım yaratacağız. Edindiğimiz tecrübelerle, hem global pazarda hem de Türkiye pazarında kendimizi konumlandıracağız ve yatırımlar yapacağız.  2012 yılında müşterilerilerimize sunduğumuz katmadeğerli hizmetlerin bir devamı olarak Ulusal Dağıtım’da da  yüzde 30 luk bir büyüme planlıyor ve bu anlamda fark yaratıyor olacağız” dedi.

Ekol acil durum standartları

 
Ekol Lojistik otomotiv yedek parça lojistik hizmetlerinde, operasyonlarının web üzerinden takip edilmesini sağlayan ‘Ekol Acil Durum Standartları’ isimli bir sistem oluşturdu. Operasyonlar çeşitli nedenlerle kesintiye uğradığında veya bir sorunla karşılaşıldığında sistem devreye giriyor. Müşteriye anlık bilgiler verilerek alternatif çözümler aktarılıyor. Parçalar en uygun taşıma şekline aktarılıyor. Bunu uzmanlaşmış, müşteri ihtiyaçlarını bilen ayrı bir ekip gerçekleştiriyor.

Kaynak: Transmedya

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr