Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / HAVA KARGO HAVACILIKLA PARALEL GELİŞİYOR

HAVA KARGO HAVACILIKLA PARALEL GELİŞİYOR

HAVA KARGO HAVACILIKLA PARALEL GELİŞİYOR28.12.2011

Balnak Logistics Groups Havayolu İhracat Müdürü Banu Mankut, Balnak Lojistik'in hava kargo faaliyetleri hakkındaki sorularımızı cevapladı.

Hava kargo alanında kaç yıldır faaliyet gösteriyorsunuz? Kargo taşıma kapasiteniz nedir?    

Hava kargo taşumacılığında Türkiye’nin önde gelen markalarından olan Balnak,IATA’ya üye 160 kargo acentası içinde 1999’dan  bu yana ilk 10 içinde yer almakta olup güçlendirilen acenta ağı,gerçekleştirilen yeni yatırımlar ve kazanılan yeni projelerle, 2012 yılı içinde %35’lik bir büyüme hedeflemektedir. Bu bağlamda havayolu,Balnak’ın toplam iş hacminde önemli bir yere sahiptir.

Ağırlıklı olarak hizmet sunduğunuz ülke ve pazarlar hangileridir?
   
2010 yılıda ihracat-ithalat yük trafiğinin %60’ı ithalat,%40’ı ihracat olarak gerçekleşmiştir. Ağırlıklı olarak tekstil,ilaç, inşaat, otomotiv ve bilişim seektörlerinde hizmet veriyoruz. Havayolu ithalat taşımasında Avrupa ve Uzakdoğu ülkeleri, hizmet vermekte olduğumuz ülkelerin başında yer alıyor. İhracat taşımalarında ise sırayla; AB ülkeleri, Ortadoğu, Türki Cumhuriyetler ve Afrika’yı sayabiliriz. Tüm bunlara ek olarak tabii ki sektörlerin taleplerine göre farklı havayolu alternatifleri, özel elleçlemeye ilave olarak transit süre ve maliyet avantajları sağlama yönünde kombine hizmetler de veriyoruz.
Yük trafiğinizde transit yüklerin payı ne kadar? Bu payı arttırmaya yönelik çalışmalarınız ve planlarınız var mı? İstanbul’un, sahip olduğu coğrafi avantajlarla transit yük trafiğinde bir hub olması bekleniyor. Sizin bu konudaki düşüncelerinizi öğrenebilir miyiz?
    
Bu konuya yıllardır,  “forwarder”lar olarak dikkat  çekmekteyiz. Hava kargo üssü olmanın belirleyicileri; talep, altyapı, idari yapı ve araz boyutudur. Türkiye’nin doğu ile batı,kuzey ve güney arasında köprü işlevi gören konumu, gelecekte bir transit kargo üssü olabileceğini ve pazardan daha fazla pay alma olasılığının çok daha yüksek olduğunu gösterir. Ancak bu payı arttırmak için zaman ve hız faktörlerinin arttırılması ve uluslararası bir standartlarda bir altyapının oluşturulması gerekir. Acilen çözüme kavuşturulması gereken konuların başında forwarder olarak faaliyet gösteren şirketlere,transit gümrükleme hizmetlerini verebilme imkanını sağlayacak olan gümrük mevzuatının bir an önce düzenlenmesi geliyor. Bugünkü gümrük mevzuatımız dünyanın hiçbir yerinde uygulanmayan bir şekilde, forwarder şirketleri, gümrükleme hizmetlerinin verilmesi hususunda dışlıyor. Bu konuyu yurtdışı partnerlerimize anlatmakta zorluk çekiyoruz. Transit yüklere ilave olarak dünya konjonktüründeki dalgalanmalar ve bazı ülkelerin tanıdığı maliyet avantajlı olanaklar nedeniyle firmalar, üretim faaliyetlerini bu bölgelere kaydırdı ve değişen Pazar koşulları üçüncü parti hava kargo taşımacılığınıda önemli hale getirdi. Balnak, üçüncü parti hava taşımalarına özel olarak kurduğu acente ağı ve uzman kadrosuyla, rekabetçi ve proaktif hizmet bilinciyle, müşterilerine en iyi hizmeti vermeye devam ediyor.
Hava kargo taşımacılığını nasıl değerlendiriyorsunuz?
    
Türkiye’de havacılık sektörü, sürekli ve dinamik bir gelişim içinde. Bu gelişime paralel olarak yeni havayolları, pazara geniş gövdeli uçak kapasiteleriyle dahil oldu, yeni destinasyonlar açıldı; mevcut havayolları da uçuş sayılarını arttırarak bu yoğun rekabette yerini aldı. Havacılık sektörünün ivme kazanmasına karşın havalimanındaki mevcut tesisler halen çok yetersiz. Hava kargo taşımacılığında üs olmuş ülkelerdeki gibi, havalimanlarıyla her türlü bağlantısı kurulmuş kargo köylerinin oluşturulması şart. Bu bağlamda gümrük altyapısının Avrupa Birliği standartlarına uygun olarak yapılandırılması ve iyileştirlmesi gerekiyor.
Hava kargo operasyonlarınızda ağırlıklı olarak faaliyet gösterdiğiniz hatlardan, yurtiçi ve yurtdışı yapılanmanızdan, acente ağınızdan ve ofislerinizden söz eder misiniz? Bu adımlar,
 
2011’de bölgesel güç olma hedefiyle yola çıkan ve network’üne yeni halkalar eklemeye hazırlanan Balnak’ın hava kargodaki iş hacmine nasıl yansıyacak?
    
Türkiye’de İstanbul Atatürk ve Sabiha Gökçen, İzmir Adnan Menderes, Adana Şakirpaşa ve Ankara Esenboğa havalimanlarında; yurtdışıda 184 ülkede ofis ve temsilcilerimiz bulunuyor. Güney Amerika ve Hindistan hedef pazarlarımız içinde. Özellikle Irak, Shangai ve Hindistan’daki yeni yatırımlarımızla mevcut iş hacmimizi %35 arttırmayı hedefliyoruz.
*Öğrencilik yıllarında iken ilerde çalışacakları sektörde tecrübe kazanmayı amaçlayan Üniversiteler arası Hava Kargo Türkiye gibi oluşumlara tavsiyeleriniz nelerdir ?
     
Okulda alınan teorik bilgiye paralel olarak saha uygulamalarının da görülmesi çok önem arz etmektedir. Hem ekibiniz üyelerine hem diğer tüm öğrencilere üniversitelerde staj zorunluluğu bulunmasa da özellikle yaz dönemlerinde birer ay da olsa sektörün işleyişini mutfağında görmek üzere staj yapılmasını tavsiye ederim. Bu durum ileride sektörde çalışacak kişilerin yetişme süresini kısaltacak ve kalifiye insan kaynağı yetiştirmenin zaman ve para maliyetini düşürecektir.   
Kaynak:Havakargotürkiye