Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / ŞANSLI KONJONKTÜRLERİN AKTÖRLERİYİZ

ŞANSLI KONJONKTÜRLERİN AKTÖRLERİYİZ

ŞANSLI KONJONKTÜRLERİN AKTÖRLERİYİZ22.12.2011

Lojistiğe Yön Verenler’in bu ayki konuğu Bülent Aymen oldu. 1985 yılında aile şirketi olan Sabay Taşımacılık’ta iş hayatına başlayan Aymen, aynı zamanda önemli bir sektörel deneyime de sahip. 1993 yılından bu yana Akdeniz İhracatçılar Birliği Yönetim Kurulu Başkanlığı ve Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) yönetimindeki görevlerini sürdüren Bülent Aymen, 2009 yılında kurulan TİM Lojistik Konseyi Üyeliği’ne de devam ettiriyor.

Bülent Aymen’i kısaca tanıyabilir miyiz? Lojistik sektörüne nasıl girdiniz?

İş hayatıma üniversite eğitimimi tamamladıktan sonra, 1985 yılında dış ticaret ve nakliye sektörlerin de faaliyette bulunan aile şirketlerimizden birisi olan Sabay Taşımacılık’ta sektöre adim attim.

1984 yılında kurulan Sabay Taşımacılık, o tarihlerde gemi acenteliği ve transit nakliyat hizmetleri veren İskenderun’da kurulu bir firmaydı. 1987 yılında forwarding faaliyetini başlatıp zamanla Mersin, İzmir ve Istanbul ofislerimizi de açmak sureti ile faaliyet alanımızı ve hizmet verdiğimiz bölgeleri genişlettik. Bugün bünyemizde, nakliyat, lojistik, gemi acenteliği, armatörlük ve dış ticaret alanında iştirakleri barındırıyoruz.

Sabay Taşımacılık, Türkiye’de 5 ofis ile Afrika, Uzakdoğu, Asya ve Avrupa’daki acente ağı vasıtasıyla çok değişik ürün gurupları ve müşteri segmenti ile hizmet veriyor. Ticaret şirketlerimiz, Türkiye’nin son 10 yıldaki dış ticaretinin gelişimine paralel olarak, belirli ürün guruplarında müşteri odaklı ihracat ve ithalat gerçekleştiriyor.

Türkiye, lojistik sektöründe dünyada nerede yer alıyor? Küreselleşen ekonomide lojistik nasıl bir görev üstleniyor?

Ülkemiz, dünyadaki globalleşmeye paralel olarak, önemli bir değişim ve dönüşüm içerisine girdi. Özellikle, Özal döneminde başlayan ve son 10 yılda daha çok sekillenen, ticarette aydınlanma diye adlandirabilecegimiz bir donemde, artık tüccar kesimi elinde çantası ülke ülke dolaşıp, içeride de yatırım yapmanın nimetlerini görerek kendi ekonomisinin temellerini kurarken,ayni zamanda ülke ekonomisindeki değişime de öncülük yaptı

Ben ve benim gibi bu dönemde ticarete atılan işadamları, risk alıp, işlerimizi büyütme yolunda ilerledik. Tabi ki, bizler şanslı konjonktürlerin aktörleriyiz. 1980 öncesi yurt dışına çıkışın sınırlandığı, paranızın konvertibl olmadığı, cebinde 100 doların üzerinde parayla seyahatlere çıkılamayan, kamyonlara, arabalara mazot ve benzini almak için saatlerce kuyrukta beklenilen dönemlerde ticaret yapmadık. Biz, internet çağının nimetlerini işlerimize entegre ettik. Dünyadaki işimizle ilgili en ufak bir değişikliği anında haber alan, müşterilerimizle ses hızıyla iletişim kurulan bir dönemi yaşıyoruz.

İleriye dönük hedeflerinizi öğrenebilir miyiz?

Artik Dünya ekonomisi ve ekonomilerin kapsama alanlarinin sinirlari yeniden sekillenmektedir.Turkiye’nin de bu degisimdeki rolu artmaktadir. Arkamiza aldigimiz bu ruzgari, cok iyi degerlendirip, yatirimlarimiza bu yonde sekil vermeliyiz. Bu dogrultuda, SABAY olarak hedefimiz, Turkiye nin 2023 yili 500 milyar dolarlik bir ihracat ve 1.1 trilyon dolarlik dis ticaret hedefine paralel olarak, artik Turk sirketlerinin de global oyuncular arasina katilmasi gerektigi dusuncesiyle, ozellikle yeniden sekillenen Kuzey Afrika ve Ortadogu ulkelerinde etkin olarak yer almaktir.

Kaynak: Hizmetix