Gündem

DENİZCİLİK MÜSTEŞARI HASAN NAİBOĞLU:  TÜRKİYE İNTERMODAL SAHNESİNİN VAZGEÇİLMEZ AKTÖRÜ OLACAKDENİZCİLİK MÜSTEŞARI HASAN NAİBOĞLU: TÜRKİYE İNTERMODAL SAHNESİNİN VAZGEÇİLMEZ AKTÖRÜ OLACAK

Avrasya taşımacılığının bel kemiğini oluşturan güzergahların kesişme noktasında bulunmanın Türkiye’ye intermodal taşımacılık alanında önemli fırsatlar sağladığına dikkat çeken Denizcilik Müsteşarı Hasan Naiboğlu, coğrafik avantajın altyapı yatırımlarıyla pekiştirilmesiyle Türkiye’nin uluslararası entegrasyonda vazgeçilmez bir geçiş noktası haline geleceğini söylüyor.

Dünyada taşınan yüklerin yaklaşık %0,5’ini elleçleyen Türkiye denizcilik sektörü, dünya denizcilik pastasından en fazla pay alan ilk 10 ülke arasına girme hedefinde intermodal taşımacılığa önemli bir rol biçiyor. İntermodal taşımacılığın en önemli ayaklarından biri olan denizyolu taşımacığında limandan limana olan taşıma anlayışının yerini fabrikadan-mağazaya (kapıdan kapıya) bıraktığını dile getiren Denizcilik Müsteşarı Hasan Naiboğlu, Türkiye için liman-demiryolu-karayolu taşımacılık ağı ile doğu-batı ve kuzey-güney yönünde elverişli koşularda ulaşım koridorunun sağlanmasını öncelikli hedefler arasında sıralıyor. Coğrafik avantajın liman ve demiryolu yatırımlarıyla güçlendirmesinin Türkiye’yi intermodal taşımacılık alanında önemli bir merkez haline getirebileceğini belirten Naiboğlu, “Dünyada giderek artan ve AB tarafından da yaygınlaştırılmaya çalışılan çok yönlü taşımacılık sistemine geçilmesi ve limanlarının bir transit merkezi haline dönüştürülmesi için mevzuat ve altyapıda gerçekleştirilen iyileştirmeler, Türkiye’yi en kısa zamanda uluslararası entegrasyonda vazgeçilmez bir geçiş noktası haline getirecektir” diyor. Türkiye’de intermodal taşımacılık alanında öne çıkan limanları Ambarlı, İzmir, Mersin ve Samsun olarak sıralayan Naiboğlu, ayrıca proje aşamasında olan Çandarlı ve Filyos limanlarının devreye alma çalışmalarının sürdürüldüğünü aktarıyor.

TRACECA’ya lojistik merkez dopingi

Kara, hava ve deniz ulaşımının entegrasyonunu sağlamak amacıyla Avrupa Birliği tarafından organize edilen ve Türkiye’nin de dahil olduğu Avrupa-Kafkasya-Asya Taşıma Koridoru Projesi (TRACECA) kapsamında Kars’ta bir lojistik merkez kurulmasının önemine dikkat çeken Naiboğlu, “Kars Lojistik Merkezi projesi ile Samsun – Trabzon ve Hopa limanlarımıza gelen ve giden yükler Kars-Tiflis-Bakü Demiryolu Projesi’nin tamamlanmasının ardından Bakü Limanı’na, ardından Türkmenbaşı ile Aktau limanları ve sonrasında Uzak Doğu’ya aktarılabilecektir” diyor.   Denizyolu taşımacılığında en önemli sorunun finansman sıkıntısı olduğuna dikkat çeken Naiboğlu, şunları aktarıyor: “Global ekonomide yaşanan olumsuzluklar her sektörü olduğu gibi denizcilik sektörünü de etkilemiştir. Sektörün finans problemini çözecek alternatif kaynak ve uygulamaların da bir an önce hayata geçirilmesi gerekmektedir. Ayrıca limanların geliştirilmesi, denizyollarının canlandırılması, limanlar ile demiryolu bağının artırılması şarttır. İç bölgelerimizin en kısa yollarla limanlara bağlanması ve limanlarımızın altyapı imkânlarının geliştirilmesiyle bu alanda çok önemli bir aşama kaydedilmesi gerekmektedir.”


Kaynak: Uta Lojistik

Şenlikköy Mahallesi Saçı Sokak, No: 4 / F Florya 34153 Bakırköy İSTANBUL
+90 212 663 62 61
+90 212 663 62 72