Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / TIBBİ CİHAZLARIN LOJİSTİĞİ ONDAN SORULUYOR

TIBBİ CİHAZLARIN LOJİSTİĞİ ONDAN SORULUYOR

TIBBİ CİHAZLARIN LOJİSTİĞİ ONDAN SORULUYOR26.10.2011

‘Tıbbi cihazların lojistiği’ gibi çok spesifik bir alanda çalışmalarını başarıyla yürüten Simon Hegele Genel Müdürü Gülseren Yurtseven, yine farklı bir alanda hünerini konuşturmaya hazırlanıyor. Türkiye’de IT lojistiği alanında firmalara dijital arşiv ve depolama çözümü sunacak olan Yurtseven, lojistiğin gelecek yıllarda kendi işi gibi detaylarda büyüyeceğine inanıyor.

Lojistik firmaları için kapıdan kapıya hizmet verebilmek önemlidir ve ayrıcalıklıdır. Simon Hegele Genel Müdürü Gülseren Yurtseven, lojistikteki bu ayrıcalığı daha ileri götürüyor ve kapıdan içeri giriyor. Yurtseven, milyon dolarlık tıbbi cihazların kurulmasını, montajını ve kullanabilir hale getirilmesini sağlayan ekibin başında bulunuyor.

1985 yılında Siemens’in satış ve lojistik departmanlarında işe başlayan Yurtseven, lojistik yöneticiliğine nasıl başladığını şöyle anlatıyor:

Almanlar güvendi

“Siemens’ten ayrıldıktan sonra firmanın tüm dünyada lojistiğini yürüten Simon Hegele’den teklif aldım. ‘Madem Siemens’ten ayrılıyorsun, gel bizimle çalış’ dediler. Teklifi kabul ettim ve 11 yıldan beri Türkiye Simon Hegele’nin başındayım. Simon Hegele, tüm dünyada 2 binden fazla çalışanı olan 90 yıllık bir Alman firması. Türkiye de ise 26 Temmuz 2000 tarihinde kurulmuş.” Yurtseven, 50 üst düzey yöneticisi bulunan global firmanın ilk kadın yöneticilerinden biri aslında. “Simon Hegele’de bütün yöneticiler senede iki defa toplanıyoruz. İlk seneler tek bayan yönetici bendim. Şu anda kadın yönetici sayısı 8’e ulaştı.” diyen Yurtseven, Türkiye ve dünyada bayan yönetici sayısının giderek arttığına işaret ediyor ve bu eğilimi şöyle değerlendiriyor: “Bu sektörde erkek yöneticiler uzun yıllardır egemen. Fakat son zamanlarda bayan yöneticilerde de artış görülüyor. Kadınlar artık bu sektörde olmak istiyor. Geri planda kalmak istemiyorlar. Türkiye’de trafikte dahi kadınları adam yerine koymayan anlayış değişiyor. Bu noktada kadınların da biraz ön planda olması gerekiyor.”

Kadınlar birbirini çekemiyor

İşyerinde kadın veya erkek olmanın çok fazla ön planda bulunmadığını söyleyen Yurtseven, bunun aksi durumları da yaşandığını dile getiriyor. Bir dönem Siemens’te görev yapan Genel Müdür Yardımcısı’nın sürekli olarak kadınları seçtiğini ama daha sonra bu uygulamadan neden vazgeçtiğini Yurtseven, şöyle anlatıyor: “Genel Müdür Yardımcımız bir ara işe sürekli bayan aldı. Bir kaç yıl sonra fikrini değiştirdi. ‘Artık kadın eleman işe almayacağım’ dedi. Nedenini sordum. ‘Birbirlerini çekemiyorlar. Aralarında kıskançlık oluyor ve artık bana fenalık geldi. Erkekler bunu yapmıyor’ dedi. Düşündüm. Gerçekten de var mı öyle bir şey. Sonra olabildiğine kanaat getirdim.” İşe alımlarda herhangi bir cinsiyet ayrımı yapmadığını söyleyen Yurtseven, mesai arkadaşlarının çoğunlukla erkeklerden oluştuğunu belirtiyor. “Eleman alırken CV’sinde yazana hiç bakmam. Mutlaka kendim görüşürüm. Çünkü CV yanıltabiliyor. Bazıları eksik bazıları da fazla yazıyor. Yüz yüze görüşmek ve bir müddet gözlemlemek gerekiyor.” şeklinde işe alım kriterini açıklayan Yurtseven, kadınların çalışıldığı ortamlarda daha kibar davranışlar sergilendiğini dile getiriyor.

Başarı için fedakârlık lazım

Gülseren Yurtseven’in sektörde kariyer hedefi bekleyenlere de önemli mesajları var: “Kadınların biraz azimli ve hırslı olmaları lazım. Buna sahip olanların yükselmeleri için hiçbir engel yoktur diye düşünüyorum. Tabi kadın kaprisini bırakması lazım. Bazen de bir erkek gibi düşünmesi lazım. En çok nefret ettiğim olay çalışanların mesai saatinin bitmesiyle çantasını kapıp gitmesi. Başladığınız işin bitmesi gerekiyor. Aksi takdirde yükselmeniz mümkün değil. Benim de çocuğum var ve ben çocuğumu 15 gün göremediğim zamanlar oldu. Yine de ne yapıyorsam onun için ve onu düşünerek yapıyorum. Yanımda olmasını ben de isterim ama bir kadın yönetici olarak fedakarlık yapmanız lazım. Yeri geldiği zaman telefonunuz açık olacak ve akşam veya hafta sonu ulaşılabileceksiniz.”

IT lojistiği

Yurtseven, şimdilerde yeni bir proje üzerinde mesaisini harcıyor. Yeni kurdukları IT Chain firmasıyla IT lojistiği hizmeti vermeyi planlıyorlar. Yurtseven, çalışmalarını şöyle aktarıyor.

“IT Chain ile bankamatik cihazlarındaki software’ların yüklenmesinden, dijital ve fiziksel arşivlemeye kadar birçok hizmeti tek elden yürütmeyi hedefliyoruz. İlk olarak hastaneleri taramaya başladık. Diğer sektörleri de araştırıyoruz. Firmaların arşivlemek zorunda oldukları belgeleri dijital ortama aktarıyoruz ve o belgeleri de depolarımızda indeksleyerek saklıyoruz. Tabi tarama ve bu taramanın nasıl olacağı konusu özel bir yazılım gerektiriyor. Bununla ilgili Almanya’dan yazılım desteği alıyoruz.”

Almanların kuralcı bir yapıya sahip olduklarını belirten Yurtseven, pratik olma konusunda veya çözüm üretmekte yavaş kalmalarına rağmen, birlikte çalışmaktan son derece memnun olduğunu dile getiriyor. Almanların Türkiye ile ilgili yanlış önyargılarının da olduğunu belirten Yurtseven, “Buraya gelen Almanlar bizi daha iyi anlıyorlar. Sadece Almanya’daki Türkleri görenler ise biraz önyargı ile yaklaşabiliyorlar. Gelenler ise ‘bizden bir farkınız yok’ şeklinde görüşlerini dile getiriyorlar.” diyor.

Lojistik detaya inecek

Türkiye’deki lojistiğin de kendi işlerinde olduğu gibi ihtisaslaşacağını ve daha detaya ineceğini savunan Yurtseven, sektörün gelişmesinin önünde bir takım engeller olduğunu şu şekilde dile getiriyor: “Karayolu taşıma yönetmeliği çıktı. Öyle saçma sapan bir yönetmelik ki… Avrupa’da böyle bir şey yok. Yetki belgelerinin ücretleri çok yüksek. Lojistik merkezi açmak istediğiniz zaman L1-L2 belgeleri isteniyor. Belgelerin de ücretleri çok yüksek. Almanya’da kayıtlı 200 tane aracımız var. Burada 2 tane ya da 3 tane araç almak istiyorum. Ama kanun diyor ki ‘alamazsın’. En az 75 ton istiap haddi şartı getiriliyor. Bunu haksızlık olarak görüyorum.”

Kaynak: Transmedya

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr