Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / KARGO KUTULARININ ÜZERİNDEN ANAHTAR ÜLKE MESAJI VERİYOR

KARGO KUTULARININ ÜZERİNDEN ANAHTAR ÜLKE MESAJI VERİYOR

KARGO KUTULARININ ÜZERİNDEN ANAHTAR ÜLKE MESAJI VERİYOR06.09.2011

DHL Express Türkiye, kargo kutuları ve gönderi poşetlerini bir 'mecra' olarak kullanıp dünyaya Türkiye ile ilgili pozitif mesajlar gönderiyor. Hizmeti gönüllü sunan şirket, AB ve turizmde Türkiye'ye destek çıkıyor.

DHL Express Türkiye Bölge Direktörü Michel Akavi, şirketin hem uluslararası sosyal sorumluluk projelerinin hayata geçirilmesi hem de 'yaratıcı ve farklı' bir uygulamayla Avrupa Birliği'ne üyelik, yabancı sermaye, turizm gibi ülke açısından stratejik öneme sahip konularda günlük gönderileri üzerinden Türkiye'ye destek olan DHL Express'in bu konudaki hedeflerini Akşam'a anlattı.
- Sosyal sorumluluğun hangi alanları DHL için öncelikli?
DHL Express Türkiye olarak; kargo kutularını, gönderi poşetlerini ve TIR'larını bir medya aracı olarak değerlendiriyoruz. Üstelik bu mecrayı tamamen sosyal sorumluluk projelerine yönelik kullanıyoruz.  Bugüne kadar yapılan kampanyaların ardından alıcılarla yaptığımız anketlerde taşıdığımız mesajların ciddi ölçüde yerine ulaştığı sonucuna vardık. Günde ortalama 10 bin gönderi taşıyoruz. Bu paketler alıcı kişiye ulaşana kadar en az iki-üç kişinin elinden geçiyor ve böylelikle her gün ciddi sayıda kişinin yürüttüğümüz projeyle ilgili mesajı görmesini sağlıyoruz.
- Bu mesajlar arasında neler var peki?
Bu mesajlar ihracatın ve turizmin desteklenmesi, Türkiye'de düzenlenen fuarların ve kültürel aktivitelerin tanıtılması, yabancı yatırımcıların ilgisini Türkiye'ye çekmek gibi farklı konuları içeriyor.
ANAHTAR MESAJI
Bugüne kadar Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Türkiye'nin yurtdışında tanıtımının gerçekleştirilmesi, turizm ve ticarete katkı için, TİM ile ihracatın desteklenmesi gibi farklı bakanlıklarla işbirliği hayata geçirdik. Şu anda devam eden kampanyamız ise Avrupa Birliği Genel Sekreterliği ile başlattığımız Türkiye'nin AB sürecini destekleyen 'Avrupa için Anahtar Türkiye' kampanyasıdır.
220 ülke eşzamanlı katılıyor maddi ve manevi güç artıyor
Özellikle doğal afetler ve çevre ile ilgili projelerde, DHL'in yer aldığı 220 ülke eş zamanlı olarak projeye dahil ediliyor ve bu ortak çalışmaların sonucunda birlikten doğan güçle, DHL'in maddi ve manevi katılımının çapı da ciddi ölçüde artıyor. Örneğin, son günlerde gündemde geniş yer alan Somali'ye yardım için grup olarak globalde geniş çaplı bir kampanya başlattık. Güncel rakamlara baktığımda görüyorum ki, çok kısa sürede ciddi miktarda, etkili bir bağış toplandı. Eğer DHL Express Türkiye olarak tek başımıza hareket etmiş olsaydık, bu denli büyük bir yardım sağlanamayabilirdi. Bağış miktarı grup tarafından yakın bir tarihte açıklanacak.
Belirli bir bütçede hareket ediyoruz
Dünyadaki şartlara bağlı olarak belirli bütçe içerisinde hareket etmemiz gerekiyor. Gelen tüm projelerin önceliğine bakarak, bir süzgeçten geçiriyoruz. İşte bu aşama en zorlandığımız kısım diyebilirim. Çünkü her biri kendi içinde çok değerli ve anlamlı olan projelerden mutlaka eleme yapmamız gerekiyor. Bu noktada eleme yaparken kurum kimliğimiz, şirketimizin duruşu ve sahip olduğumuz iş modeli itibarıyla gerçekten anlam taşıyacak bir projede yer almaya dikkat ediyoruz.
CO2 emisyonunu azaltmak için filoda elektrikli araç kullanacak
GOTEACH projesi kapsamında CO2 emisyonlarının azaltılmasına yönelik yeni projeler hayata geçirmeyi planlıyoruz. Öncelikle filomuzda elektrikli araç kullanımına başlayacağımızı söyleyebilirim. GOTEACH çatısı altında ise müşterilerin bağışları ile Türkiye'nin seçilen bölgelerinden eğitim desteğine ihtiyaç duyan çocuklar arasında köprü görevi görmeye devam ediyor ve Türkiye'nin kırsal kesimlerindeki kadın girişimciler/esnaflar gibi topluluklara veya ihracata yönelimi olan küçük ve orta ölçekli işletmelere eğitim desteği, ticari teknik bilgi ve kurumsala yönelik projeler geliştirmeyi planlıyoruz.
TurKEY to Europe's Future
- Bu yıl yaptığınız projeler neler?
Pazarlama bütçemizin önemli bir bölümünü sosyal sorumluluğa ayırdık. Avrupa Birliği Genel Sekreterliği ile birlikte nisan ayında 'TurKEY to Europe's Future' (Avrupa'nın Geleceği için Anahtar Türkiye) kampanyasını başlattık. DHL Express gönderi kutularına ve doküman gönderi poşetlerine 'Avrupa'nın Geleceği için Anahtar Türkiye' özel etiketleri yapıştırdık ve yurtdışına çıkacak TIR'ların üzerine ise yine aynı çalışmadan özel bir giydirme yaptık. Personel Yönetimi Derneği, Çocuk Esirgeme Kurumu, Aile Eğitim Derneği, Umut Çocukları Derneği ve Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği ile birlikte yürüttüğümüz çeşitli sosyal sorumluluk projeleri aktif olarak devam ediyor.

Kaynak: Akşam

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr