Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / BAYTUR SANAYİNİN KALİTE YOLCULUĞUNA ORTAK OLUYOR

BAYTUR SANAYİNİN KALİTE YOLCULUĞUNA ORTAK OLUYOR

BAYTUR SANAYİNİN KALİTE YOLCULUĞUNA ORTAK OLUYOR23.08.2011

Geniş yelpazede sunduğu taşımacılık çözümlerinin yanı sıra, dış ticaret, gümrükleme ve CMR konvansiyonundaki uzmanlığıyla birçok yerel ve küresel köklü sanayi kuruluşuna hizmet veren Baytur, ISO 9001 kalite kriterlerince sunduğu hizmeti farklı ‘key performans indicators’ ile ölçerek geliştirmeye devam ediyor. Baytur Taşımacılık Finans Müdürü Serkan Taylan, böylece doğru, hasarsız, eksiksiz, zamanında ve uygun maliyetle taşımalar yaptıklarını ve sürecin her aşamasında müşterilerini bilgilendirebildiklerini söylüyor.

Ataşehir'deki merkez ofisi, Samandıra'daki deposu ve geniş bir coğrafyayı kapsayan güçlü acenta ağıyla faaliyet gösteren Baytur, sanayi lojistiğindeki müşteri portföyüne sektörünün lideri şirketleri eklemeye devam ediyor. Taşıma hacmini her yıl bir önceki seneye kıyasla yüzde 100 büyütmeyi başaran Baytur dış ticaret, gümrükleme ve CMR konvansiyonu gibi farklı mevzuatlara hakimiyetiyle de dikkat çekiyor. Etkin araç dizpozisyonu, yaygın acenta ağı ve gümrüklü kapı teslim hizmetleriyle Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetleri'nde güçlü bir konumda bulunduklarını aktaran Baytur Taşımacılık Finans Müdürü Serkan Taylan, “Bölgede ihracatçılar ve ithalatçılar arasında güvenilir bir köprü olma misyonunu üstleniyoruz” diyor. Taylan, Baytur'un müşterilerini tüm süreçlerde düzenli olarak bilgilendirdiğinin altını çizerek, hızlı ve daha düşük maliyetli servisler geliştirmeyi sürdüreceklerini belirtiyor.

Baytur'un sanayi lojistiği başlığı altında portföyünde hangi hizmetler yer alıyor? Dış ticarette hangi pazarlara yoğunlaşıyorsunuz?

Baytur, yurtiçi ve yurtdışı karayolu taşımacılığı, uluslararası deniz, kara, havayolu ve demiryolu taşımacılığı, depolama, sigortalama, gümrükleme, gözetim hizmetleri, manipülasyon ve transit ticaret imkanı gibi geniş bir yelpazede A’dan Z’ye hizmet sunuyor.
Sanayi sektöründe öncelikli olarak otomotiv, tekstil, profil, makine, inşaat malzemeleri ve farklı sektörel ekipmanlar, standart dışı yüklemeler, proje yükleri, kimyasal madde taşımacılığı yapan Baytur bitmiş ürün veya yarı mamul ya da hammadde gibi farkı kategorilerde lojistik çözümler geliştirerek, müşterilerine kaliteli, etkin ve süratli lojistik hizmetler sunuyor. Ağırlıklı olarak hizmet verdiği ürün tipleri ve ürün gruplarının hemen hemen hepsini Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetleri'ne taşıyan Baytur, ihracatçılar ve ithalatçılar arasında güvenilir bir köprü oluyor.

Parsiyel taşımacılıkla maliyetleri aşağıya çekiyor

Son dönemde lojistik sektörünün önde gelen şirketleri organize sanayi bölgelerine yatırımlarını hızlandırdılar. Baytur'un bu konudaki yaklaşımını ve varsa gündemindeki projeleri anlatır mısınız?

Baytur şu anda outsource olarak kullandığı Samandıra deposunun yanı sıra, sanayi bölgelerine yakın bazı depoları da mevsimsel ve ekonomiksel süreçlere bakarak; kullanmaya devam ederek; ihracatçıların maliyetini düşürmeye yönelik stratejiler izliyor. İlerleyen dönemdeki büyümelerle, kullandığımız depoların sayısı daha da artacak, bu sayede daha hızlı ve daha düşük maliyetli servislerle; müşterilerimizin yüzünü güldürmeye devam edeceğiz. Ayrıca geniş networku ve müşteri portföyü sayesinde aynı bölgedeki firmalarla görüşerek, sevkiyat zamanlarını da senkronize hale getirmeye çalışan şirketimiz, parsiyel servis taşımacılığı ile de müşterilerinin maliyetleri azaltmaya odaklanmayı sürdürecek.

Baytur'un sanayi lojistiğinde altın kuralları nelerdir?

Baytur ISO 9001 kalite kriterlerince, farklı KPI'larla (Key Performans Indicators) sunduğu hizmeti ölçerek daha da geliştirmeye gayret ediyor. Yaklaşık 13 tane KPI belirleyen Baytur, bunları 5 ana madde altında topladı ve müşterilerine düzenli olarak bilgi vermeye başladı. Bunlar doğru ürün teslimi, hasarsız ve eksiksiz ürün teslimi, zamanında ürün teslimi, doğru moda ürün teslimi ve gerçek fiyattır. Bu kapsamda gönderilen ürün; kesinlikle başka bir ürünle karışmamalı; barkodlama sistemi ve dispozisyon aynı rezonansta yapılmalıdır. Yine malzemeler, çıkış noktasından varış noktasına kadar eksiksiz, kayıpsız ve hasarsız bir şekilde teslim edilmelidir. Bu yüzden yükleme esnasında, spanzet, zincir, stangle, extra lashing gibi ne gerekiyorsa yapılmalı, güvenli bir şekilde malzeme taşınmalıdır. Zamanında yükleme ve zamanında boşaltma gibi farklı yükleme kriterleri ile, etkin ve optimum sürede yüklemeler organize edilmeli ve istenilen yere ulaştırılmalıdır. Ayrıca deniz, kara, havayolu olarak; ürün hangi gruba uygunsa optimum taşıma modunda ürün grubunun sevkiyatı gerçekleştirilmelidir. 'Gerçek fiyat' başlığı altında da Baytur, alternatif olarak sunulabilecek en uygun modları ve çözümleri de gündeme getirerek geniş bir vizyonda müşteri memnuniyeti sağlamaktadır.

Demiryoluna ilgi artarsa yeşil lojistiğin de yıldızı parlar

Baytur Taşımacılık Finans Müdürü Serkan Taylan'a göre özellikle otomotiv lojistiğinde Avrupa'da intermodal taşımacılık ön plana çıktığı için; maliyet ve sürdürülebilirlik açısından daha profesyonel bir tablo göze çarparken; Türkiye'de özellikle Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetleri kanadında intermodal taşımacılık yerini treyler (TIR) taşımacılığına bıraktığı için hem sürdürülebilirlik hem de maliyet avantajı konusunda problemler yaşanıyor. “Kapılardaki beklemeler, şoför kaynaklı problemler, yakıt zammı ve geçiş ücreti gibi farklı lokal sorunlar sebebiyle bu destinasyonda maalesef Türkiye'deki ihracatçılarımız biraz daha zorluk çekiyor” diyen Taylan, bu nedenle sözkonusu hatlarda firmaların biraz daha demiryolu lojistiğine sıcak bakması gerektiğini, böylece gerek yeşil lojistik gerekse maliyet açısından önemli avantajlar yakalanabileceğini vurguluyor.

Kaynak: Uta

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr