Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / CEVA ULUSLARARASI TAŞIMACILIKTA DA İDDİALI

CEVA ULUSLARARASI TAŞIMACILIKTA DA İDDİALI

CEVA ULUSLARARASI TAŞIMACILIKTA DA İDDİALI22.08.2011

Türkiye’de 2007 yılından itibaren CEVA Uluslararası Taşımacılık adı altında freight forwarding hizmeti de vermeye başlayan dünyanın en büyük lojistik şirketlerinden CEVA, bu alanda da lider kuruluşlardan biri olmayı hedefliyor.

Türkiye’de ve dünyada CEVA’nın marka bilinirliğinin oldukça yüksek olduğunu söyleyen CEVA Uluslararası Taşımacılık Operasyonları Direktörü Ufuk Kaçar, ana hedeflerinin CEVA Uluslararası Taşımacılık’ın da marka bilinirliğini artırmak olduğunu vurguladı. Kaçar, konuyla ilgili olarak, “CEVA Lojistik özünde depolama ve yurtiçi dağıtım yapan bir şirket.  CEVA daha çok bu yönüyle tanınıyor.  CEVA Uluslararası Taşımacılık, forwarder olarak hava, deniz, kara ve yerine göre demiryolu taşımacılık hizmeti de sunuyor. CEVA Lojistik olarak markette bilinirliliğimiz yüksek.  Çünkü yaptığımız işin yaklaşık yüzde 90’ını CEVA Lojistik faaliyetlerimiz oluşturuyor. CEVA Uluslararası Taşımacılık’ın payı ise henüz yüzde 10-15’lerde.  Bu payı yükseltmek istiyoruz ve CEVA’nın sadece yurtiçi lojistik şirketi değil aslında uluslararası alanda da 170 ülkede 1200 ofisle hizmet veren bir uluslararası taşımacılık şirketi de olduğunun bilinmesini istiyoruz” açıklamasında bulundu. 

Amaç; tek elden lojistik hizmet sunmak

Müşteriye tek elden lojistik hizmeti sunmak amacıyla CEVA’nın 2007 yılında EagleUSA Airfreight’ı satın alarak uluslararası taşımacılık alanına da giriş yaptığını belirten Kaçar,  CEVA Uluslararası Taşımacılık’ın hem global hem de Türkiye ayağında kısa zamanda  önemli bir büyüme kat ettiğini ifade etti. Forwarder marketinin zorlu bir pazar olduğunu dile getiren Kaçar, “Şu anda Türkiye’de forwarder şirketlerinin sayısı 3 binlerde.  Dolayısıyla bu markette büyük adımlarla değil küçük küçük adımlarla ilerleyebiliyorsunuz. CEVA da o adımları atıyor” diye konuştu. CEVA Uluslararası Taşımacılık’ın en büyük gücünün satın alma gücü olduğunu söyleyen Kaçar, “CEVA’nın büyük alt sağlayıcı şirketlerle kontratları var. Yapılan global kontratlar ve o kontratların şirkete sağladıkları her geçen gün artıyor” dedi.

Yılın ilk 6 ayında yüzde 50 büyüdü

CEVA Uluslararası Taşımacılık’ın şu anda Türkiye’de 60 kişilik bir ekibi olduğunu ifade eden kaçar, üç yıl önce bu rakamın 30 olduğunu söyledi. Geçen seneye oranla yüzde 50 bir büyüme sağladıklarını aktaran Kaçar,  yılın ilk yarısında sağladıkları bu büyümeyi sene sonuna kadar korumayı ve 2011’i yüzde 50 büyüme ile kapatmayı hedeflediklerini belirtti. En büyük büyümeyi havada sağladıklarının altını çizen Kaçar, şunları kaydetti: “Havada ciddi müşteri kazandık. Havacılık sektöründe biraz daha uzmanlaşmış durumdayız. THY ile iş hacmimize baktığımızda üç yılda ciddi bir yol kat ettiğimizi görüyoruz.  THY bizim için en önemli tedarikçi konumunda.  Diğer havayolu şirketleri ile de kontratlarımız var ama önceliğimiz THY.  Ancak diğer modlarda da büyümemizi sürdürdük.  Denizde de Uzakdoğu ithalat pazarı bizim için önemli.  Uzakdoğu bizim için hem havada hem denizde en önemli marketimiz konumunda.  Türki Cumhuriyetler de bu sene ve önümüzdeki yıllarda CEVA Uluslararası Taşımacılık’ın büyümeyi beklediği pazarlar arasında.”

Bursa ve Mersin’de de hizmet verecek

CEVA Uluslararası Taşımacılık Türkiye’nin merkez ofisinin İstanbul’da CEVA bünyesinde olduğunu aktaran kaçar, İzmir ve Ankara’da ofisleri bulunduğunu söyledi.  Bursa ve Mersin’de de hizmet vermeyi planladıklarını belirten Kaçar, ayrıca satış ekiplerini de güçlendirdiklerini ve bunun marka bilinirliğine olumlu yansıyacağını ifade etti.

“Farkımız müşteri seçiciliğimizde”

Bir forwarder şirketi olarak binlerce firmanın bulunduğu bu sektörde ancak fark yaratarak müşteri kazanılabileceğini vurgulayan Kaçar,  CEVA’nın da seçici davranarak fark yarattığını dile getirdi. Kaçar, “Biz havacılık, otomotiv, gıda sektörü gibi farklı sektörlerde daha butik hizmetler vermeyi tercih ediyoruz. Az ve öz müşteri bizim için ön planda. Müşteri devamlılığı bizim için önemli. Gerçekten de doğru lojistik hizmeti almayı tercih eden müşterilere farklı IT çözümleri sunuyoruz. IT’yi önemsiyoruz. Şirketin bir network ağı var ve bu ağ içerisinde kurulu bir sistemi var. Bizimle çalışmak isteyen bir müşteri yüklemesini web tabanlı bir sistem üzerinden takip edebiliyor” şeklinde konuştu.  

Kaynak: Perşembe Rotası

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr