Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / SABAY EXCLUSİVE SERVİSLERLE YENİ PAZARLARA AÇILIYOR

SABAY EXCLUSİVE SERVİSLERLE YENİ PAZARLARA AÇILIYOR

SABAY EXCLUSİVE SERVİSLERLE YENİ PAZARLARA AÇILIYOR29.07.2011

Denizyolu taşımacılığının ‘yenilikçi’ yüzlerinden Sabay Shipping, müşteri memnuniyeti odaklı ‘exclusive’ çözümleri hizmet portföyüne eklemeye devam ediyor. İstanbul-Rotterdam arasında kurduğu köprüyle tüm Avrupa’yı kapsama alanına alan şirket, Temmuz 2011 itibariyle de Shangai/İstanbul ve Ningbo/İstanbul hatlarında parsiyel konteyner servisi sunmaya hazırlanıyor.
 
30 yıla yaklaşan deneyimi ve grup şirketleriyle yarattığı sinerjiyle taşımacılığın tüm modlarında hizmet sunan Sabay Shipping, Türkiye’deki 5 ofisi ve 180 ülkeye yayılan acente ağıyla denizyolu taşımacılığının da önemli aktörleri arasında yer alıyor. “1984 yılında yola çıktığımızda hedefimiz denizyolu taşımacılığında büyümekti” diyen Sabay Shipping Genel Müdürü Bülent Aymen, bugün deneyimli çalışanları ile lojistik çözümlerin yanısıra gemi acentalığı ve kiralama konularında da armatör ve yük sahiplerine exclusive hizmet veren bir şirket konumuna ulaştıklarına dikkat çekiyor. Aymen, denizyolunda da geleneksellikten vazgeçmediklerinin ancak piyasa şartlarının gerektirdiği yenilikleri uygulamayı kendilerine ilke edindiklerinin altını çizerek, yeni servislerle müşterilerine katkıda bulunmayı sürdürdüklerini vurguluyor. Bu kapsamda İstanbul’dan Rotterdam’a ve Rotterdam üzerinden Avrupa’nın tüm noktalarına düzenli okyanus servisi başlattıklarını açıklayan Aymen, geliştirdikleri diğer yeni çözümler konusunda şunları aktarıyor: “Geçen yıl başlattığımız Busan/Ambarlı parsiyel konteyner servisimiz yoğun bir şekilde devam ediyor. Temmuz ayından itibaren Shangai/İstanbul ve Ningbo/İstanbul hatlarında parsiyel konteyner servisi başlatma kararı aldık. Ayrıca 2011 itibariyle başlattığımız Seul/İstanbul ve Shangai/İstanbul hava kargo konsolide servisimiz de büyük talep gördü. Hava kargoda özellikle Shangai/İstanbul hattında sunduğumuz servisler haftalık 15-25 ton arası volüme ulaştı.”

Sabay olarak denizyolunda hangi destinasyonlarda yoğun olarak faaliyet gösteriyorsunuz? Yaygın networkünüz size ve müşterilerinize hangi avantajları sağlıyor?   

2011 yılı başından itibaren hem denizyolu hem de hava kargo taşımalarımız için Çin ve Güney Kore’yi hedef ülkeler ilan ettik. Sözkonusu iki ülkenin tüm uluslararası hava ve deniz limanlarından müşterilerimiz için Türkiye’ye düzenli konsolide servisler sunmayı amaçlıyoruz. İlk 6 ayda hedefimize ulaşma yönünde başarılı çalışmalarımız oldu.  Üyesi olduğumuz networkün 180 ülkede 300’e yakın ofisi bulunuyor. Böylece denizyolunda da tüm ülkelere servis sunabiliyoruz.

Mersin Limanı’nı transit taşıma üssü yaptı

2010 yılında denizyolunda gerçekleştirdiğiniz yük trafiği ve 2011 hedeflerinizi aktarır mısınız?

Sabay olarak 2010’da toplam 12 bin 600 TEU konteyner elleçledik. Buna ek olarak 1300 ton hava kargo ithalat ve ihracat taşıması gerçekleştirdik. Yine geçen yıl, Türkiye’nin iki büyük demir-çelik yatırımının proje taşımacılığını üstlendik. Transit taşımacılık da ise Mersin Limanı’ndan özellikle Kuzey Irak, Azerbaycan ve Özbekistan’a 30 bin ton taşıma yaptık. 2011 yılı için toplam iş hacmimizde %25’lik bir artış hedefliyoruz.

Denizyolu taşımacılığında ağırlıklı olarak hangi sektörlere hizmet veriyorsunuz?

Sabay olarak tüm sektörlere ‘müşteri odaklı’ hizmetler sunuyoruz. Uzakdoğu’dan sunduğumuz taşımacılık hizmetinde özellikle makine aksamı, tekstil ve bijuteri ön plana çıkıyor. Çin ve Kore’de de ‘door to door’ ve depolama hizmeti de vermekteyiz.
Ekonomik istikrar limancılığı şahlandırdı  Türkiye’nin küresel kriz döneminde bile istikrarlı büyüyen bir ekonomiye sahip olması limancılık sektörü için hangi fırsatları beraberinde getiriyor?
Türkiye’nin yaşadığı 2001 krizinden sonra uygulanan ekonomik istikrar programı başarılı oldu.
Bu programın arkasındaki siyasi istikrarın da başarıda katkısı büyük oldu. Bu sayede 2008 yılında başlayan global krizin etkilerini diğer Avrupa ülkelerinin hissettiği kadar yaşamadık. Türkiye’nin konumu itibari ile lojistik büyük önem kazanıyor. Özellikle iç tüketimdeki artışın yanısıra yakın ve uzak komşularımız için bir lojistik üs konumunda bulunmamızda da limanlarımız büyük önem taşıyor.
2002 yılından sonra KİT statüsünde olan  limanların özelleştirilmesi ile özel sektör bu limanlara önemli yatırımlar yapmaya başladı. Bunun dışında yeni liman yatırımları da yük trafiği açısından hem kalite hem de fiyat rekabetine önemli ölçüde avantajlar getirdi. Artık Türk limanları Ortadoğu, Orta Asya ve Avrupa coğrafyasında önemli bir ticaret ve transit merkezi olma konumuna geliyor. Tabi ki limanların demiryolu ve lojistik köy bağlantıları ile de güçlendirilmesi gerekiyor.
Forwarderlar, Türkiye’de denizyolu taşımacılığı operasyonlarında hangi sorunlarla karşılaşıyorlar? Mevcut sorunların çözümü için sizce nasıl bir yol izlenmeli? 
Sabay olarak tüm grup şirketlerimizle taşımacılık alanında müşteri memnuniyetini ön planda tutarak hizmet veriyoruz. Türkiye’de bu konuda faaliyette bulunan tüm lojistik firmalarının ortak problemi devletin sektöre hala bir altyapı hazırlayamamış olmasıdır.
Operasyonlarımızda özellikle karayolu ve demiryolu yük taşımacılığındaki altyapısal eksikleri önemli ölçüde hissetmekteyiz. Türkiye’nin bir ‘Lojistik Kanunu’ ve bu alanda bir master planı maalesef mevcut değil. Bu yüzde de sektörde dağınık bir yapılaşma söz konusu. Yönetiminde bulunduğum Türkiye İhracatçılar Meclisi çatısı altında oluşturulan Lojistik Konsey’in yürüteceği çalışmalarla Türkiye’de lojistiğin sağlam temellere oturacağına inanıyorum.

Yeni liman yatırımları yük trafiği açısından hem kalite hem de fiyat rekabetine önemli ölçüde avantajlar getirdi. Artık Türk limanları Ortadoğu, Orta Asya ve Avrupa coğrafyasında önemli bir ticaret ve transit merkezi olma konumuna geliyor.

Fengal Maritime dökme yükte 500 bin tona ulaştı

Sabay Shipping’in grup şirketlerinden olan ve 2008 yılında kurulan Fengal Maritime dökme yük gemileriyle tüm dünyaya hizmet sunuyor. Genç bir şirket olmasına karşın, sahip olduğu dökme yük gemilerinin işletmesini başarıyla yürüten Fengal Maritime M/V Rhosus, M/V Alexandretta ve M/V Zoey gemileri ile tüm Karadeniz, Avrupa, Ortadoğu ve Kuzey Afrika limanları arasında yük taşıyor. Bülent Aymen şirketin son üç yılda toplam 500 bin ton civarında taşıma gerçekleştirdiğine dikkat çekiyor.

Kaynak Uta Lojistik

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr