Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / BAYTURUN OTOMOTİV SEKTÖRÜ İÇİN TERCİHİ YEŞİLDEN YANA

BAYTURUN OTOMOTİV SEKTÖRÜ İÇİN TERCİHİ YEŞİLDEN YANA

BAYTURUN OTOMOTİV SEKTÖRÜ İÇİN TERCİHİ YEŞİLDEN YANA20.06.2011

Otomotiv ve yan sanayi lojistiğinde yük trafiğini her yıl yüzde 100 büyüten Baytur, etkin araç dizpozisyonu, güçlü acenta ağı, gümrüklü kapı teslim hizmetleri ile sektörün Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetleri'nde güvenilir partneri olmayı sürdürüyor. Yeşil lojistiğe önem verdiklerinin altını çizen Baytur Satış ve İş Geliştirme Müdürü Erhan Gültekin, bölgede taşımalarını demiryolu ile organize edebilmek için altyapı ve IT sistemi kurma çalışmalarını sürdürdüklerine dikkat çekiyor.

2009 yılında kurulmuş olmasına rağmen özellikle Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetler'deki deneyimi ve güçlü yapılanmasıyla otomotiv ve yan sanayi lojistiğinde hızlı adımlarla ilerleyen Baytur, 2010 yılında lokal ve global birçok markanın tercihi olmayı sürdürerek bir önceki yıla kıyasla %100 büyüdü ve 6.400 tonluk taşıma gerçekleştirdi. Bölgedeki yaygın networkleri, gümrüklü kapı teslim hizmetleri ile müşteri portföylerini büyüttüklerini söyleyen Baytur Uluslararası Taşımacılık Satış ve İş Geliştirme Müdürü Erhan Gültekin, “Hedefimiz bu yıl otomotiv ve yan sanayiye yönelik taşımalarımızı 10 bin tona yükseltmek. Orta ve uzun vadede ise acenta ağımızı genişleterek parsiyel servis verilemeyen en ücra bölgelere de ulaşmayı planlıyoruz” diyor.
Son dönemde demiryolundaki gelişmeleri de yakından takip ettiklerinden söz eden Gültekin, CCAR bölgesi için yurtdışı acenteleriyle birlikte alternatif rotalar geliştireceklerine dikkat çekiyor.  Gültekin, “İntermodal taşımacılıkla ilgili Türkiye'de birçok kararın geç alınmasına rağmen, daha fazla otomasyon ve yeşil lojistiğin tarafında olan Baytur, Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetler'de birçok taşımasını demiryolu ile organize edebilecek alt yapı ve IT sistemi kurma yolunda çalışmalarına devam ediyor” diye konuşuyor.
 
Otomotiv sektörüne yönelik sunduğunuz çözümler hakkında bilgi verir misiniz?
2009 yılından bu zamana kadar Baytur; başta Marmara Bölgesi olmak üzere Ege ve İç Anadolu'dan ara nakliye ile Samandıra deposunda topladığı parsiyel yükleri her hafta Çarşamba ve Cuma çıkan araçları ile bekletmeksizin Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetlerine gönderiyor. Özellikle bu bölgelerde gümrüklü teslim imkânıyla, pazarda bir adım daha öne çıkmakta olan Baytur'un hedefi, gün aşırı parsiyel araç çıkartabilmek. Bunun yanı sıra, ürün ve kategori bazlı olarak deposunda farklı stoklama alternatifleri sunan Baytur, global kapsamlı sigortasıyla da müşterilerinin malzemelerini güvence altına alıyor.
Zamanlama olarak kritik statüde olan parçaları ise, Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen, Ankara ve İzmir'deki havalimanı ofislerinden, dünyanın tüm havayolu limanlarına gönderiyor. Baytur, haftada ortalama 3 tona yakın yedek parçayı hava kargoyla taşıyor.
55 ton ve üzeri hacimli sevkiyatlarda genellikle demiryolu taşımaları üzerinde yoğunlaşan Baytur, maliyet avantajı sebebi ile yüksek tonajlı projeleri, müşterilerine de tasarruf sağlayarak demiryolu taşımacılığı ile organize ediyor.
Karayolu sınırında gümrük ve kapılarda problem yaşandığında ise haftalık düzenli olarak Haydarpaşa ve Kumport'tan konsol taşımalarıyla, Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetleri limanlarına denizyolu taşımaları organize eden şirketimiz, direk servislerle müşterilerine uygun çözümler sunuyor.
Ayrıca Hong Kong, Japonya, USA gibi farklı ülkelerden, 3. ülkelere cross taşımalar organize eden Baytur, hem Türk ihracatçısının maliyetlerini düşürüyor, hem de hızlı ve etkin transit sürelerle nihai destinasyonlara malzemeleri direk olarak yetiştiriyor.
Avrupa'dan, Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetleri'ne düzenli olarak proje taşımacılığı konusunda da hizmet veren Baytur, direk ve aktarmasız servisleriyle, yine müşterilerine özel, alternatif çözümler üretmeye devam ediyor.

Baytur'un sektördeki müşteri portföyünden söz ederek, yoğunlaştığınız pazarları belirtir misiniz?

Baytur, Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetleri'nde lokal ve global birçok müşterisine lojistik hizmet sunuyor. Bu kapsamda Yorum Otomatik, Egir Otomotiv, Kanay Oto, Sampa Otomotiv, Impo Motor, 3M Oto, KSP Oto, Efe Otomotiv, Dagol Tower, Rota Park, Motorsazan, Alliance Motors, İran Khodro, Iran Diesel, Sus Oto, Tengiz Stroy, Toorem Crane, SBC Otomasyon, Corteco Meiller, Ofhab Afshn Co., Kombi Techno Center, Emir Oto, Pomrsatz Ltd., Temsa, Gersan, Konvekta, Akdal Rulman ve Voltran'ı söyleyebiliriz. Mükemmel operasyonu, etkin araç dizpozisyonu ve zamanında yüklemeleriyle Baytur müşterilerinin Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetlerin'de güvenilir ve vazgeçilmez partneri olmaya devam edecek.

Türkiye'deki otomotiv lojistiği hizmetlerini kalite, müşteri memnuniyeti, rekabet, karlılık gibi kriterler açısından Avrupa ile kıyaslandığınızda nasıl bir tablo ortaya çıkıyor?

Otomotiv lojistiğinde Avrupa'da intermodal taşımacılık ön plana çıktığı için; maliyet ve sürdürülebilirlik açısından daha profesyonel bir tablo göze çarparken; Türkiye'de özellikle Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetleri kanadında intermodal taşımacılık yerini karayolu taşımacılığına bıraktığı için hem sürdürülebilirlik hem de maliyet avantajı konusunda problemler yaşanıyor. Kapılardaki bekleme problemleri, şoför kaynaklı problemler, yakıt zammı, geçiş ücreti gibi farklı lokal problemler sebebiyle bu destinasyonda maalesef Türkiye'deki ihracatçılarımız biraz daha zorluk çekiyor.

Kaynak: UTA Lojistik

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr