Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / LOJİSTİK ÜSSÜ OLMALIYIZ

LOJİSTİK ÜSSÜ OLMALIYIZ

LOJİSTİK ÜSSÜ OLMALIYIZ06.06.2011

Balnak Yönetim Kurulu Başkanı Aygüler'e göre, ortaya koyulan 500 milyar dolar ihracat hedefiyle birlikte lojistik sektörü de gelişecek bu yüzden Türkiye'nin lojistik üs olması gerekiyor.  

Balnak Yönetim Kurulu Başkanı Lütfi Aygüler Türkiye için lojistiğin çok önemli bir sektör olduğunu belirterek, "Türkiye'nin 2023'e kadar 500 milyar dolar ihracat hedefi var. Bu hedef lojistiğin önemini daha da artırıyor. Türkiye'yi lojistik üs yapabiliriz" dedi.

Lütfi Aygüler,  yaptığı açıklamada, nakliyenin "bir noktadan bir noktaya kamyonu getir, al götür" anlayışından çok farklı bir boyuta geldiğini, son 20-30 yılda Türkiye'nin lojistik sektöründe globalleşen dünyada yerini aldığını, Gümrük Birliği'nin de bunda önemli rol oynadığını söyledi.

Aygüler, sektöre birçok konuda önder olan Balnak'ın ilk özel antrepolardan birini açtığını, komple hizmet kapsamında şirketlere nakliye, lojistik, gümrükleme, sigorta gibi hizmetleri Balnak markası altında sunan çok az sayıda şirketten biri olduklarını söyledi.

Şirketin kara, hava ve deniz taşımacılığı yaptığını, filolarındaki 100'e yakın TIR'ın yanı sıra malların yüzde 70'ini başka araçlarla taşıdıklarını ifade eden Aygüler, 250 bin metrekarelik bir depo alanını yönettiklerini, modern depolarda etiketleme, paketleme, kullanım kılavuzu koyma gibi hizmetler verdiklerini, ayrıca IT ayağını da geliştirmek için çalışmalar yaptıklarını söyledi.

Şirket satın almalarla büyüyecek

Balnak'ın sektörde hacim ve ciro olarak en büyük şirketlerden biri olduğunu belirten Aygüler, şu bilgileri verdi:

"2000'e yakın çalışanımız var. Sektörde öncü olduğumuzu iddia ediyoruz. Birçok hizmeti biz başlattık. Kaliteli bir hizmet üretiyoruz. KalDer'den 'Ulusal Büyük Kalite Ödülü'nü almış Avrupa'da ilk firma. Hedef olarak da ülkenin büyümesine paralel bir büyüme ve bölgesel bir güç olmayı hedefliyoruz.

2011'de şu ana kadar iyi gitti. Hedeflerimizin üzerinde gidiyoruz. Geçen yıl 125 milyon euro ciro hedefliyorduk, 140 milyon euro ile kapattık. Bu yıl 155 milyon euro hedefledik, 160-165 milyon euro ciro yapacak gibi görünüyor. İlk 4 ayın trendi aynen devam ederse öyle görünüyor. Daha çok yurt içi nakliye konusunda büyümek istiyoruz. Bunun için şirket alma planlarımız var. Bunun arayışı sürüyor. Yeni müşteri kazanmak çok zor. Fiyat odaklı oldu herkes. Ucuz fiyat vermezseniz işi alamıyorsunuz. Biz de şirket satın alarak büyümeyi hedefliyoruz. Seçim sonrası istikrar devam ederse, 2012'nin ilk yarısında da halka açılma planımız var."

Koordinasyon eksikliği var

Aygüler, "Çevre ülkelerin mal ihtiyacını Türkiye üzerinden aktararak karşılayabiliriz. Dünya devi şirketleri Türkiye'ye gelip burada üs kurmaya teşvik edebiliriz. Ama bir türlü yapmıyoruz. Burada da en büyük engelimiz hedefimizin olmaması. Hedefimiz sadece sözde var. Ankara'da böyle bir koordinasyon, çalışma maalesef yok. Gümrük mevzuatımız bunun başlıca engeli. Yabancıların gözünü korkutan bir süreç gümrük. Mevzuatın değişmesi kolay. Bir kararname, yönetmelik o kadar... Mevzuattan ziyade kafanın değişmesi gerekiyor"  diye konuştu.

Dubai'nin bir çöl olmasına karşın lojistik hizmet ve turizm sattığını ve bütün Orta Asya'nın buradan beslendiğini belirten Aygüler, bu konuda Türk şirketlerinin Türkiye'nin ilerisinde olduğunu söyledi.

Lütfi Aygüler, Türkiye'de aksayan konunun koordinasyon eksikliği olduğunu vurgulayarak, şunları ifade etti:

"Birisinin bu işe kafa koyup 'Türkiye'yi lojistik üst yapacağız' planı yapması ve koordinasyonu sağlaması lazım. Dış Ticaret, İçişleri, Gümrük, Denizcilik Müsteşarlığı, Ulaştırma Bakanlığı, özel sektör bir araya gelip koordinasyon yapmalı. Kime sorsanız 'Türkiye lojistik üs olmalı' diyor ama bir mercinin bunu koordine etmesi lazım. Lojistik Bakanlığı olsa onun denetiminde bunun koordinasyonu sağlansa,'Türkiye'yi lojistik üs yapacağız' dese, o zaman yürür. Bu devletin yapacağı bir şey. Özel sektörün yapacağı bir şey değil. Bu hizmeti verecek altyapı ve insan kaynağı var. Havalimanlarımız, limanlarımız, karayolu ağı var. Demiryolu ağının gelişmesi lazım. Zor bir şey değil."

Kaynak: Dünya