Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / "YÜK TAŞIMACILIĞINA YÖNELİK YATIRIMLAR YETERSİZ"

"YÜK TAŞIMACILIĞINA YÖNELİK YATIRIMLAR YETERSİZ"

03.06.2011
TCDD'nin iyileştirme çalışmalarının daha çok yolcu taşımacılığına yönelik olduğunu dile getiren Express-Interfracht Türkiye Pazarlama ve İş Geliştirme Müdürü Emre Erceiş, yük taşımacılığına da aynı oranda yatırım yapılması gerektiğini söyledi. Express-Interfracht Internationale Spedition GmbH merkezi Viyana'da bulunan Avusturya Devlet Demiryolları (ÖBB) iştiraki olan Rail Cargo Avusturya'ya (RCA) bağlı bir şirket. Express-Interfracht Uluslararası Taşımacılık San. ve Tic.Ltd. Şti. unvanı altında 2003 yılında faaliyete geçen Express-Interfracht Türkiye, demiryolu taşımacılığı konusunda uzmanlaşmış kadrosu ile aynı zamanda blok tren operatörlüğü görevini yürütüyor. Konvansiyonel vagon taşımacılığının yanı sıra, intermodal trafiğinde, 45 feet high cube container blok trenleri ile müşterilerimize hizmet veren şirket, 2011 yılında denizyolu servisini de başlatmış bulunuyor. Müşterilerinin ihtiyaçları doğrultusundan tamamlayıcı nitelikteki havayolu, karayolu, nehir ve proje taşımacılığı konularında da alternatif çözümler sunan Express-Interfracht Halkalı gümrük sahasında antreposunda gümrüklü-depolama hizmeti de veriyor.


Sektörde faaliyet gösteren firmaların demiryolu taşımacılığına son yıllarda ilgisinin giderek arttığını söyleyen Emre Erceiş, karayolunda yaşanan muhtelif problemlerin ve demiryolunda sağlanan navlun avantajlarının bu noktada etkili olduğunu ifade etti.

Avrupa' da devletlerin ulaştırma politikalarında demiryolu taşımacılığının ayrı bir öneme sahip olduğunu anlatan Erceiş ‘’Avrupa Birliği demiryolu taşımacılığının gelişimi ile ilgili operatörlere, lojistik firmalara ve müşterilere her konuda destek veriyor. Demiryolu taşımacılığı, diğer taşıma türlerinin aksine çok daha çevreci bir taşıma modu. Elektrikli lokomotiflerin çektiği katarlardaki binlerce ton emtia, hiçbir karbondioksit atığı olmaksızın taşınabiliyor. Çevreye duyarlı ve gelecek üzerine sorumluluk hisseden hükümetler, üreticiler ve taşımacılar sayesinde, demiryolu taşımacılığı özellikle yurtdışında karayolu taşımacılığına nazaran daha fazla rağbet görüyor.

Karayolunda yaşanan geçiş belgeleri sorunları, taşıma sektöründe faaliyet gösteren firmalardan talep edilen yol vergileri, hafta sonlan, tatil günleri ve yaz aylarındaki yol yürüme yasakları firmaları demiryolu taşımacılına doğru yönelmelerine neden oluyor" şeklinde konuştu.

TCDD'nin de bazı iyileştirme çalışmaları içersinde olduğunu gözlemlediklerini fakat bu iyileştirme çalışmaları daha çok yolcu taşımacılığına yönelik olduğunu dile getiren Erceiş, konuyla ilgili şu değerlendirmelerde bulundu: 'TCDD, yük taşımacılığına aynı oranda yatırım yapmıyor. Özellikle mevcut alt yapının rehabilize edilmesi, kapalı olan istasyonlara faaliyete geçmesi, yük elleçlemeye müsait ve her türlü donanıma sahip istasyon sayılarının artması demiryolu taşımacılığının önünü açacak unsurlar arasında. Diğer önemli bir hususta İstanbul dışında diğer şehirlerden gerçekleştirilecek yüklemelerde vagon tahsisindeki yaşanan sorunlar. Bu yetersizlikler nedeni ile vagon yüklemelerimizi Halkalı'dan gerçekleştirmeyi tercih ediyoruz. Müşterimizin malını ara nakliye ile Halkalı' ya getirip, burada vagonlara malları aktararak yurtdışına gönderiyoruz. Diğer bir sıkıntı da Avrupa-Anadolu yakası geçişlerde yaşanan gecikmeler ve beklemeler. Bu gecikmeler demiryolu taşımacılığının gelişimine engel teşkil ediyor. TCDD'nin gerçekleştireceği alt yapı yatırımları ve operasyonel süreçlerdeki iyileştirme demiryolu taşımacılığı hizmeti veren tüm firmaların yük kapasitelerini olumlu şekilde etkileyecek, özellikle ülke ihracatına önemli katkısı olacak".

Kaynak: Perşembe Rotası

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr