Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / SDV HOROZUN PROJE TAŞIMASI ALMAN BASININDA YER ALDI

SDV HOROZUN PROJE TAŞIMASI ALMAN BASININDA YER ALDI

SDV HOROZUN PROJE TAŞIMASI ALMAN BASININDA YER ALDI 03.05.2011

SDV Horoz’un çok zorlu şartlara rağmen yürüttüğü trafo ve aksesuarlarının proje kargo taşıması işi başarıyla tamamlandı ve bu taşıma Almanya basınında da yer aldı.
  
SDV Horoz Proje Kargo Direktörü Fikret Tuzcu, söz konusu proje taşıması hakkında aşağıdaki bilgileri iletti:
 
10.60m(L)x5.30m(W)x4.55m(H) ölçülerinde ve 200 ton ağırlığındaki 1 adet trafo ve aksesuarlarının (toplam 300 ton) Gebze, Türkiye fabrikadan Flensburg, Almanya saha teslim ve temele yerleştirme işleri SDV Horoz Proje Kargo tarafından başarıyla yapıldı.

İşin detayları

• Mart ayında Gebze'den Derince limanına 14 akslı hidrolik treyler ile iç nakliyesi,
• 2x500 ton kapasiteli mobil vinç ile gemiye yüklenmesi,
• Derince Limanı’ndan Flensburg, Almanya'ya düşük 'draft' gemi ile denizyolu taşıması,
• Nisan ayında Flensburg Fiyordu'nda 13.2metre bom mesafesinde 600 ton kapasiteli yüzer vinç ile gemiden tahliyesi, karşı tersane iskelesine aktarması,
• Santral sahasına 15 akslı hidrolik treyler ile iç nakliyesi,
• santral sahasında trafonun kaydırma ve kriko yöntemiyle temele yerleştirme işleri başarıyla tamamlanmıştır.
 
Konu taşımanın Almanya tarafındaki operasyonu için iskele ve güzergah şartlarının zorlayıcılığına bağlı olarak çok özellikli bir çözüm üretilmiş ve uygulanmıştır. Öyle ki ; Flensburg fiyordunda geminin yanaşabileceği iskele seceneklerinin hiçbirinde iskele ayakları; hem yükün kendisini, hem yükü taşıyacak hidrolik treyleri, hem de yükü gemiden araç sırtına tahliye edecek mobil vincini çekebilecek kadar kuvvetli değildi. Nihai varış noktasına ulaşmak için takip edilecek güzergahta ise; gemiyi yanaştırabileceğimiz iskele seçeneklerinden santral sahasına gidişte aşılması çok masraflı olacak ve alıcıya çok zaman kaybettirecek detaylar vardır. Bu güzergahta şehrin ortasında bir tren yolu geçişi vardı ve bu engeli aşmak zorunda olmadığımız tek iskele seçeneği fiyordun diğer yakasındaki tersane iskelesiydi. Bu şartlar altında, gemiyi Harniskai iskelesine yanaştırdıktan sonra, Baltık Denizi'nden çektiğimiz yüzer vinç marifetiyle geminin güvertesi üzerinden trafoyu gemi ambarından aldıktan sonra, karşı tersane iskelesine askıda taşıdık ve hidrolik treylerin sırtına tahliye ettik.
 
Daha sonra, 15 akslı hidrolik treylerde 1 çekici ve 1 itici olarak kullandığımız ağır hizmet çekicileri ile gece yarısından sabah saatlerine kadar tersane iskelesinden santral sahasına iç nakliyeyi gerçekleştirdik. Kullandığımız güzergahta hayat şartlarını etkilememek adına gece operasyonu yapmak zorundaydık.  Santral sahasına dönüşte çok dar manevra alanı olduğundan dolgu malzemesi üstüne çelik plakalar serdirerek manevra alanımızı genişletmiştik. Bu plakalar üzerinden geçerek trafoyu temelin önüne başarıyla çektik.Takip eden gün içinde de kaydırma ve kriko yöntemiyle trafonun temele yerleştirilmesi işini tamamladık.

Kaynak: Lojistik Haber