Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / TÜRKİYE, LOJİSTİK MALİYETLERİ DÜŞÜK BİR MERKEZ OLMALI

TÜRKİYE, LOJİSTİK MALİYETLERİ DÜŞÜK BİR MERKEZ OLMALI

TÜRKİYE, LOJİSTİK MALİYETLERİ DÜŞÜK BİR MERKEZ OLMALI02.05.2011

Türkiye'nin 2023 yılı ihracat hedefinin 500 milyar Dolar olduğunu belirten Türkiye İhracatçılar Meclisi Yönetim Kurulu Üyesi Eli Alharal, her yıl yüzde 12'lik büyümeyle 2023 yılında bu ihracat rakamına ulaşacağını; bugün dünya ticaretinden aldığı payın ise yüzde 0. 81'den yüzde 1. 46'ya çıkacağını, bu süreçte lojistik sektörünün öneminin daha da artacağını söyledi.

Dokuz Eylül Üniversitesi Denizcilik Fakültesi tarafından düzenlenen 'İntermodal Taşımacılık Stratejileri Konferansı'nda konuşan Eli Alharal, "Bu masada ben müşteri olarak bulunuyorum. Lojistik sektörünün en büyük müşterisi ihracatçılar" dedi.

TİM olarak Türkiye'nin 2023 yılı ihracat hedefinin ne olacağına ilişkin stratejik çalışmalar yaptıklarını belirten Eli Alharal, 24 ana sektörün ihracat hedeflerinin belirlendiğini söyledi. Alharal, "24 sektörün ihracat hedefini topladığımızda 500 milyar dolarlık bir tablo ortaya çıktı. 24 sektörün de ortak hedef pazarları Rusya, ABD, Almanya, Irak, İran, Suriye, Çin, İngiltere, Hindistan, Libya, Mısır, Kazakistan, İtalya, Romanya, Bulgaristan, Fransa, Cezayir, Ukrayna, Azerbaycan ve Birleşik Arap Emirlikleri. Bu coğrafyada 500 milyar Dolar ihracat yapabilmemiz için lojistik altyapımızın çok iyi olması gerekiyor" diye konuştu.

2009 yılında 5910 sayılı kanununun çıkmasından sonra TİM bünyesinde 'Lojistik Konseyi' kurduklarını belirten Alharal, "Lojistik Konseyi ile ihracatın geliştirilmesi, Türk lojistik sektörünün rekabet gücünün arttırılması ve ihracat ve lojistik sektörleri arasındaki işbirliğinin geliştirilmesini amaçladık. Dış ticarette lojistik hizmetlerinin maliyetlerinin toplam maliyetler üzerindeki etkisini azaltmak, Türkiye'nin doğu-batı ve kuzey-güney ticaret akımlarında lojistik merkez konumuna yükselmesini sağlamak istiyoruz" dedi.

Son 10 yılda ihracat ortalama yüzde 21 arttı

Türkiye'nin 2000 yılında 28 milyar Dolar olan ihracatının her yıl yüzde 21 ortalama artışla 2010 yılı sonunda 102 milyar dolara geldiğine işaret eden TİM Yönetim Kurulu Üyesi Eli Alharal, bu süreçte Türkiye'nin dünya ticaretinden aldığı payın yüzde 50 oranında arttığını, 2023 yılında 500 milyar Dolar ihracat rakamına ulaşabilmek için yüzde 86 oranında arttırması gerektiğini ifade etti.

Dünya'nın 17'nci büyük ekonomisi olan Türkiye'nin 2023 yılında 500 milyar Dolar ihracat rakamına ulaştığı takdirde en büyük 10'uncu ekonomi konumuna geleceğini anlatan Eli Alharal, "2009 yılında Gayfi Safi Yurtiçi Hasıla içinde ihracatımızın payı yüzde 16. 5 iken, 2023 yılında yüzde 25'e ulaşacak. Bugün yüzde 60 seviyesinde olan ihracatın ithalatı karşılama oranı 2023 yılında yüzde 80'e çıkacak, 2023 yılı ithalatımız ise 625 milyar doları bulacak" diye konuştu.

Sektörel 2023 hedefler

2023 yılında Türkiye'nin 500 milyar Dolar ihracat hedefinde makine sektörünün 100 milyar dolarlık ihracat hedefi ile başı çektiğine dikkati çeken Alharal, makine sektörünü, 75 milyar dolarlık ihracat hedefi ile otomotiv, 55 milyar dolarlık ihracat hedefi ile demir-çelik, 52 milyar dolarlık ihracat hedefi ile hazır giyim, 50 milyar dolarlık hedefle kimya ve 45 milyar dolarlık hedefle elektrik elektronik sektörlerinin takip edeceğini söyledi.

Kaynak: Lojistik Haber

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr