Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Demiryolu / BAKAN SOLUK: 2003 YILINDA BAŞBAKANIMIZIN DEMİRYOLLARINI YENİDEN DEVLET POLİTİKASI HALİNE GETİRMESİYLE DEMİRYOLLARINDA YENİ BİR HAMLE BAŞLAMIŞTIR

BAKAN SOLUK: 2003 YILINDA BAŞBAKANIMIZIN DEMİRYOLLARINI YENİDEN DEVLET POLİTİKASI HALİNE GETİRMESİYLE DEMİRYOLLARINDA YENİ BİR HAMLE BAŞLAMIŞTIR

BAKAN SOLUK: 2003 YILINDA BAŞBAKANIMIZIN DEMİRYOLLARINI YENİDEN DEVLET POLİTİKASI HALİNE GETİRMESİYLE DEMİRYOLLARINDA YENİ BİR HAMLE BAŞLAMIŞTIR11.04.2011

Ulaştırma Bakanı Habip Soluk, 2003 yılında Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın demiryollarını yeniden devlet politikası haline getirmesiyle demiryollarında yeni bir hamle başladığını söyledi.

Bakan Soluk, Afyonkarahisar Valisi İrfan Balkanlıoğlu'nu makamında ziyaret etti. Konuşmasında, Polatlı-Afyonkarahisar arasındaki Yüksek Hızlı Tren projesinin ihalesinin yapılacağını belirten Soluk, Devlet Demiryollarının 2023 hedefinin oldukça büyük olduğunu ifade etti.
Türkiye'nin ulaşım altyapısına yönelik kısa, orta, uzun vadeli plan yaptıklarını anımsatan Bakan Soluk, şunları kaydetti:
''Kısa vade olarak 2023'ü, orta vade olarak 2035'i, uzun vade olarak da 2050 yılını aldık. Bu üç tarih arasında hangi projeleri hayata geçireceğimizi planladık. Kısa vade arasında yer almasını planladığımız projelerden biri de Ankara-İzmir otoyoludur. Hükümetimiz şuna inanıyor, ulaşım altyapısı olmayan bir yerin ekonomisinden, ticaretinden, sanayisinden, turizm gelirlerinden, zenginliğinden, çevre illerin kültürü ile buluşmasından, kaynaşmasından bahsetmek mümkün değildir.''
Soluk, bütün dünyada 1950'lilerden itibaren uzaklaşılan demiryolu sektörüne 1970 yılından sonra dönüş yaşandığını ancak türkiye'de karayolunun öncelikli olmaya devam ettiğini anlatarak, ''2003 yılında Başbakanımız Recep Tayyip Erdoğan'ın demiryollarını yeniden devlet politikası haline getirmesiyle demiryollarında yeni bir hamle başlamıştır. 2004'te ancak alt projeleri, etütleri yapılarak 2004'te devreye giren ki bu dünyada hakikaten mühendislik harikası olarak adlandırılan ve denizin 61 metre altından Asya ve Avrupa kıtalarını birleştiren Marmara projesiyle ilk hamle başlamış ve bu devam ediyor'' diye konuştu.

Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren Hattı

Bakan Soluk, yüksek hızlı tren hattıyla ilgili çalışmalardan da söz ederek, şunları kaydetti:
''Ankara-Konya Yüksek Hızlı Tren hattında 17 Aralık itibarıyla yine Başbakanımızın ilk startı vermesiyle test sürüşleri başladı. Ancak şu anda gidip geliyoruz ticari veya insan almıyoruz bizler biniyoruz ama yolcu almıyoruz çünkü herhangi bir aksilik yaşanabilir. Dolayısıyla ticari yolculuğun da taşımanın da Mayıs ayının üçüncü haftasında başlayabileceğimizi umut ediyoruz. Tabii bu örümcek ağı gibi, Afyonkarahisar bir dağıtım noktası olacak, Ankara bir dağıtım noktası, Konya bir dağıtım noktası, Sivas bir dağıtım noktası. Cumhuriyetimizin 100'üncü yılı 2023'e 15 bin kilometre demiryolu planlamış durumdayız. Bu demiryollarının bin 860 kilometresinde de şu anda çalışıyoruz. Ülkenin kuzeyiyle güneyini, doğusu ile batısını ulaşım altyapısı ile toparladığımızda birtakım sıkıntıların çözüleceğini umut ediyoruz. Bugün itibarıyla 20 bin kilometre bölünmüş yolumuz var. 2023'e hedefimiz 35 bin 600 kilometre, otoyollar dahil. Afyonkarahisar il sınırları içerisinde şu anda kalan ve bu yıl ihalesi yapılan bölünmüş yol uzunluğumuz 22 kilometre ancak tahminim 26 kilometreye çıkabilir. Afyonkarahisar'ın bölünmüş yol sıkıntısı kalmayacak tek yollarda sıkıntı var, tek yollarla ilgili çalışmamız devam ediyor.''
Ziyarette, Vali İrfan Balkanlıoğlu, Bakan Habip Soluk'a kök boyalı kilim hediye etti.

Kaynak: TCDD

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr