Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Havayolu / THY FİLOSUNA İKİ YENİ UÇAK

THY FİLOSUNA İKİ YENİ UÇAK

THY FİLOSUNA İKİ YENİ UÇAK04.04.2011

THY Genel Müdürü Kotil, filolarına kattıkları yeni uçaklarla Avrupa pazarındaki rekabette öne çıktıklarını belirtti.

Türk Hava Yolları'nın (THY) Airbus firmasından finansal kiralama yoluyla satın aldığı A321-200 tipi iki uçak, törenle filoya katıldı.

Atatürk Havalimanı THY Teknik A.Ş hangarında uçakların filoya katılması nedeniyle düzenlenen törene İstanbul Vali Yardımcısı Ahmet Aydın, THY Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, THY Genel Müdürü Temel Kotil, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Atatürk Havalimanı Başmüdürü Celal Özuğur, Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Başkanı Başaran Ulusoy, THY Teknik A.Ş Genel Müdürü İsmail Demir ve sektör temsilcileri katıldı.
Koltuk kapasitesi 180
Airbus firmasından finansal kiralama yöntemiyle alınan, "Sarıyer" ve "Afyonkarahisar" adları verilen A321-200 tipi uçaklar, 16 Business Class ve 164 Econamy Class olmak üzere 180 koltuk kapasitesine sahip. Bugün THY filosuna katılan 2 uçakla birlikte bu ay THY filosuna katılan uçak sayısı 6'ya çıktı.

Avrupa pazarına çalışacak
Törenin ardından basın mensuplarına açıklama yapan Temel Kotil, THY'nin Avrupa pazarında çok etkin bir havayolu şirketi olduğunu ifade ederek, "Almanya'nın 9 noktasına haftada 250 sefer yapıyoruz. Fransa, İtalya ve diğer Avrupa ülkelerine uçuyoruz. Avrupa pazarı bizim için çok önemli, bu uçaklar daha çok Avrupa pazarlarında çalışacak" dedi.

Bu pazarda etkinlik sağlamak için yeni bir koltuk konfigürasyonu getirdiklerini ifade eden Kotil,"Koltuklar arasındaki mesafeyi 35 incten 45 ince çıkardık. Bu bakımdan Avrupa'dan gelip Uzakdoğu ve Ortadoğu'ya gitmek isteyen yolcuya beklentinin üzerinde bir ürün sunmuş oluyoruz. Biz rekabette öne çıkmayı planlıyoruz ve yolcularımızı şaşırtmayı bekliyoruz" diye konuştu.

Her ay 3 uçak katılacak
Temel Kotil, bundan sonra da her ay 2-3 uçağın filoya katılacağını ifade ederek, "Filoya katılan uçaklarla 450 milyar dolarlık Avrupa uçuş pazarına beklentilerin üzerinde bir ürün sunmuş oluyoruz. Avrupa'da bu konforda bir dizayn yok" dedi.

Artık Atina yerine İstanbul tercih ediliyor
Güney Kore şirketi Asian Havayolları'nın Seul-İstanbul seferlerine başlamasını ise Kotil şöyle değerlendirdi:

"Asian'ın Türkiye'ye gelmesi ülkemiz adına çok pozitif bir anlam ifade ediyor. United Havayolları da İstanbul'a uçmak istediğini belirtti. Hong Kong'dan da bir havayolu gelmek istiyor. Bu şirketler daha önce İstanbul yerine Atina'yı tercih ediyordu. Şimdi Atina yerine İstanbul'u tercih ediyorlar. Çünkü burası bir merkez oldu.
Talep artacak
İstanbul'un bir hup haline geldiğinin ilk büyük sinyalini Asian vermiş oldu. Biz onları tebrik ediyoruz, zaten Star Alliance içindeyiz, bugün de ortak uçuş anlaşması imzalayacağız. Otoban genişleyecek. Bu şu demek, eğer bir yol genişliyorsa üzerinden geçen yolcu sayısı kapasitenin üzerine çıkacak, talep artacak demektir. İnşallah yüz binlerce Koreli buraya gelir. Burada en önemli mesaj İstanbul'un dünyanın hup merkezi olmasıdır. Bunun ilk sinyali budur."

Problem çıkarsa başka noktalara kayıyoruz
Temel Kotil, "Kuzey Afrika ülkelerindeki karışıklıkların THY'nin uçuşlarını nasıl etkilediğinin" konusunda ise, "THY olarak çok farklı pazarlardayız. Bir pazarda problem çıkınca, hemen başka bir noktaya kayabiliyoruz. Onun için diğer havayollarına göre de şanslı durumdayız" yanıtı verdi.

Tanıtıma 100 milyon dolar
Temel Kotil, THY tanıtım bütçesi ve sponsorluklara bu yıl 100 milyon dolar para harcayacaklarını belirtti. Kotil, "Öyle sanıyorum ki Kültür Bakanlığından sonra en fazla parayı bu konuda biz harcıyoruz. Bunu yalnızca sponsorluk olarak algılamayın, biz herhangi bir ortam bulursak dünyaya şunu söylüyoruz; 'biz en iyisiyiz', uçağımızla en iyi olduğumuzu da bugün gösterdik" şeklinde konuştu.

THY ve Asiana Havayolları arasında anlaşma yapıldı
Türk Hava Yolları  ile Güney Kore şirketi Asiana Havayolları arasında ortak uçuş (code share) anlaşması imzalandı. anlaşmayı, THY Genel Müdürü Temel Kotil ile Asiana Havayolları Yönetim Kurulu Başkanı ve Üst Yöneticisi Young Doo Yoon imzaladı.

THY Yönetim Binası'nda düzenlenen töreninde konuşan Kotil, bugünün hem işbirliği açısından hem de Asiana'nın 13 yıl aradan sonra tekrar İstanbul'a uçuş başlatması açısından önemli bir gün olduğunu kaydetti.

Asiana Yönetim Kurulu Başkanı Young Doo Yoon da bugün 14 yıldır süre gelen ilişkilerde önemli bir günü ve başlangıcı paylaştıklarını, Asiana ve THY arasındaki işbirliğini çok daha ileriye taşıyacak stratejik bir ortaklığı gerçekleştirdiklerini belirtti.
THY Başkanı Kotil, "Bu işbirliği anlaşması ile ortak uçuşlarda THY, Asiana'ya iç hatlarda Ankara, İzmir ve Kayseri'yi açtı, Nairobi'ye de Asiana yolcularını götürecek. Asiana Havayolları da Japonya'da 2 noktaya, Avustralya'da Sidney'e ve iç hatlarda da Pusan'a THY yolcularını taşıyacak" dedi.

Kaynak: Dünya
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul