Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / SOLMAZ, YABANCI PARTNERLERİ İLE BÜYÜYOR

SOLMAZ, YABANCI PARTNERLERİ İLE BÜYÜYOR

SOLMAZ, YABANCI PARTNERLERİ İLE BÜYÜYOR04.04.2011

Yeniden yapılanma sürecine girerek hizmet ağını genişleten Solmaz Grup, lojistik hizmetlerine öncelik verdi. Yabancı yatırımcılarla işbirliğine giden şirket,  bu işbirlikleriyle de iş ortaklarına rekabet avantajı sağlıyor.

1977 yılında gümrük hizmetleri ile faaliyete başlayan Solmaz Gümrük Müşavirliği, son iki yılda yeniden yapılanmaya giderek hizmet ağını çeşitlendirdi. Şirket, ulusal ve uluslararası nakliye hizmetleri ile birlikte gümrüklü A tipi genel antrepo ve lojistik depo işletmeciliği gibi hizmetleri de bünyesine katıyor.

Yabancı yatırımcılarla işbirliğine ağırlık veren Solmaz, son olarak Avrupa’da özellikle gümrük hizmetleri konusunda uzmanlaşmış KGH firması ile işbirliği yaptı. KGH Norveç, İsveç, Danimarka, Hollanda, Belçika, İngiltere, Almanya ve Avusturya’da gümrükleme hizmeti veriyor. Solmaz, işbirliği kapsamında bu ülkelerdeki ithalat hizmetlerini, müşterilerinin ihracatını yaparken gerçekleştirebilecek. İşbirliği ile aynı zamanda KGH’nin hizmet verdiği ülkelerdeki Türkiye’ye dönük ihracatların, ülkenin herhangi bir noktasında ithalatlarını gerçekleştirmek de mümkün. Solmaz Grup Yönetim Kurulu Üyesi Semih Sütçü, konuyla ilgili olarak, “Solmaz, bahse konu dokuz ülkedeki dış ticaret ve gümrük mevzuatları uygulamaları ve eşyanın çıkış-varış ülkesindeki hizmetin tek noktadan gerçekleştirilmesi dönemini başlattı” şeklinde konuşuyor. Hizmet çeşitliliğine gitmelerindeki en büyük etkenin ise müşteri talepleri olduğunu vurgulayan Sütçü, konuşmasını şu şekilde sürdürüyor: “Müşteriler artık sadece gümrükleme hizmetinden öte ‘ben kendimi sana teslim edeyim ve böylece bütün hizmetlerimi tek elden halledeyim’ diyor. Biz de bu anlayıştan yola çıkarak hizmet ağımızı genişlettik, ciddi antrepo yatırımlarına girdik. Uluslararası taşıma ve yurtiçi dahili dağıtım işinde birtakım yeni yapılanmalara girdik. Sonuçta bu noktaya geldik. Şuanda Solmaz siparişi aldığı ilk andan itibaren o sipariş ile ilgili tüm süreci yönetebiliyor.”

“Elektronik ortam sorunları çözecek”
Gümrüklerde yaşanan en büyük sorunun evrakların elektronik ortama taşınamamış olması olduğunu dile getiren Sütçü, elektronik ortama geçilmesiyle bu sorunların da ortadan kalkacağını söylüyor. Sütçü, konuyla ilgili şu açıklamalarda bulunuyor: “Burada en büyük problem diğer kurumların kontrollerinin de gümrükleme sırasında yapılması. Bu işlemin yavaşlamasına ve sürecin uzamasına neden oluyor. Ancak elektronik sisteme geçişle bu sorun ortadan kalkacak. Evraksız gümrükleme, her türlü evrakın kayıt altında ekranda görünebilirliliğini, süreçlerin çok daha sağlıklı ve hızlı yapılmasını sağlayacak.” Şirketlerinin evraksız gümrükleme dönemine hazır olduğunu söyleyen Sütçü, IT konularına da ağırlık verdiklerini belirtiyor ve ekliyor: “IT çalışmaları kapsamında yaklaşık 10 kişilik bir yazılım departmanımız var.  Biz bütün işlemleri elektronik ortamda yürütmeye çalışıyoruz. Bu bize çok fazla artı değer katacak.”

1200’ü aşkın çalışanı ile Türkiye’de 40’dan fazla noktada hizmet sunan şirket, günümüzde dış ticaretin lojistik hizmetlerini oluşturan; dış ticaret mevzuatı danışmanlığı, proje/teşvik/ön müsaade işlemleri, GTİP tespiti, banka ve kambiyo işlemleri, uluslararası taşımacılık, gümrüklü antrepo hizmetleri, gümrük işleri hizmetleri, depolama ve dahili dağıtım, teminat ve taahhütlerin kapatılması hizmetlerini sunuyor.

Kaynak: Perşembe Rotası
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr