Gündem

İSTANBUL-VENEDİK YOLU YENİDEN CANLANIYORİSTANBUL-VENEDİK YOLU YENİDEN CANLANIYOR24.03.2011

Ekonominin iyi gitmesi ve İtalya ile olan ticaretin artması Venedik Limanı’nın yönünü İstanbul’a döndürdü. Türkiye İtalya Büyükelçisi Gianpaolo Scarante ‘‘Türkiye ekonomisini bütün dünya ilgiyle izliyor ve bizim için de en önemli pazar. Bu nedenle İstanbul-Venedik yolunu yeniden canlandırmak istiyoruz’’ dedi.

Türkiye’nin 6.5 milyar dolar ihracat, 10.2 milyar dolar ithalat ile İtalya ile olan ticaret büyüklüğü 2010 yılında 16.7 milyar dolara ulaştı. İtalya’dan ithalat bir önceki yıla göre % 32.9, ihracat ise % 10.5 artış gösterdi. İtalya, 2010 yılında Türkiye’nin 4. büyük ticari partneri oldu.  Ayrıca Türkiye’de faaliyet gösteren İtalya menşeli 825 firma ile İtalya en büyük beşinci yatırımcı ülke konumunda. Bahsettiğimiz ticari veriler, Venedik’in tarihi deniz yolunu yeniden canlandırma nedenini de gösteriyor.

İtalya Büyükelçiliği ve Venedik Liman idaresi 15 Mart 2011 tarihinde İstanbul’da Türk denizcilik sektörü ile bir araya gelerek, Venedik Limanı’ndaki gelişmeler ve avantajları anlatıldı. İki ülkenin de ekonomisine büyük katkılar sağlayacak önemli bir proje için bir araya geldiklerini söyleyen Türkiye İtalya Büyükelçisi Gianpaolo Scarante, ‘‘Venedik-İstanbul yolu tarih boyunca hep vazgeçilmez çok önemli bir yol olmuştu. Burada olmamızın nedeni bu yolu yeniden canlandırmak’’ dedi. Türk ekonomisine bütün dünyanın ilgiyle baktığını ifade eden Scarante, Türkiye’nin ekonomik krizden çok başarılı çıktığını ve Türk ekonomisinin inanılmaz bir gelişme gösterdiğini kaydetti.

“Yeni limanın bir örneği daha yok”
Venedik Liman işletmesi Başkanı Paolo Costa ise tarihi yolu yeniden canlandırma teklifi ile Türkiye’ye geldiklerini söyleyerek konuşmasını şöyler sürdürdü: ‘‘Türkiye KOBİ’lerin gücüyle büyüyor. Biz de bu KOBİ’leri bildiğimiz için, onlara uygun bir lojistik oluşturduk. Venedik Limanı olarak bu konuda çok iddialıyız. Potansiyeli çok yüksek ve her türlü ihtiyaca cevap verebilen bir limanız. Şu anda Ro-Ro ve Ro-pax terminallerimiz var. En önemli pazarımız Türkiye olmakla birlikte Yunanistan, Mısır, Suriye ve İsrail ile olan ilişkilerimizi güçlendirmeye çalışıyoruz.  Hedef pazarımız Türkiye olduğu için Türkiye’nin ihtiyaçlarını karşılayabilecek kadar büyümeyi planlıyoruz. Yeni Ro Ro limanımızın bir örneği daha yok. 4 geminin aynı anda yanaşabileceği şekilde planlandı. 245 m’ye kadar olan gemileri alabilecek altyapıda. Size sunduğumuz bu projeyi 1-1.5 yıla kadar hayata geçirmeyi planlıyoruz.’’

‘’Armatör varsa yarın başlayalım’’
‘Her şey aklıma gelirdi ama Venedik’in bir gün Ro-Ro limanını pazarlayacağı aklıma gelmezdi’’ diyen Deniz Ticaret Odası Başkanı Metin Kalkavan, ‘‘Bu da pazarlama sınırlarının nereye çıktığını gösteriyor.  Bu nedenle bu fikri yaratan kişiye teşekkür ediyorum’’ dedi.Venedik Limanı’nın teklifine sıcak baktıklarını ve projeyi desteklediklerini söyleyen Kalkavan, ‘‘İtalya bizim için önemli bir ülke. U.N Ro Ro Trieste hattı ile büyük başarılara imza attı. Denizyolunu ne kadar fazla kullanırsak karbon emisyonlarını da o oranda azaltmış olacağız. “Deniz otobanı” projesini bu nedenlerle sonuna kadar destekliyoruz.Türkiye çok  geniş bir ülke büyüme hızımız herkesi şaşırtıyor. 2023’de 500 milyar TL ihracat hedefimiz var.  Ama hesaplarımıza göre bu rakamı aşacağız’’ diye konuştu.

Trabzon Alportİşletme Müdürü Muzaffer Ermiş’in ‘‘Bu toplantıya katılınca Venedik -Trabzon hattının ilginç olabileceği aklıma geldi.  Acaba bu ağ ileride Trans-Kafkasya’ya açılmayı düşünür mu? İleride birlikte bu ticari köprüyü kurabilir miyiz?’’ sorusunaPaolo Costa,şu cevabı verdi: ‘’Bunu bir evlilik teklifi olarak alıyorum.  Buna  nasıl hayır diyebiliriz ki! Teklifinize tabiî ki evet diyorum. Ama bizim bu hattı kurmamız için bu hattı kullanacak armatör bulmamız lazım. Bunu bulursak bu hattı hemen yarın açarız.’’

Kaynak: Perşembe Rotası
Ataköy 7-8-9-10. Kısım Mah. Çobançeşme, E-5 Güney Yanyol Cd.
NEF22 Ataköy, B-Blok, Kat:7, D:142
Bakırköy 34156 İstanbul
+90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72