Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / İHRACATÇI, LOJİSTİKTE İLKLERE BALNAKLA YÜRÜYOR

İHRACATÇI, LOJİSTİKTE İLKLERE BALNAKLA YÜRÜYOR

İHRACATÇI, LOJİSTİKTE İLKLERE BALNAKLA YÜRÜYOR01.02.2011

Her zaman ve her yerde ihracatçının yanında olduklarının altını çizen Balnak Yönetim Kurulu Başkan Vekili Kosta Sandalcı, 15 yıl önce nakliyat sigorta poliçesini navlun ücretlerine dahil ederek ihracatçıya sunan ilk şirketin Balnak olduğuna dikkat çekiyor. Sandalcı, katma değerli hizmetlerle de ihracatçı ile el ele verdiklerini vurgularken, 2011'de gümrükleme işlemlerinin dahil olduğu 'door to door' hizmetlerle ihracatçılara destek olmayı sürdüreceklerini açıklıyor.

Kurulduğu günden bu yana ihracatçının lojistik hizmetlerdeki sağ kolu olma misyonuyla hareket eden Balnak, geliştirdiği özel çözümlerle ilklere imza atmayı sürdürüyor.  Balnak'ın yüzde 51 ihracat odaklı bir şirket olduğuna işaret eden Balnak Yönetim Kurulu Başkan Vekili Kosta Sandalcı, 15 yıl önce ilk kez Balnak'ın nakliyat sigorta poliçelerini navlun ücretlerine dahil ederek ihracatçılara sunduğunu kaydediyor. Askılı tekstilin elleçlendiği depoları ve katma değerli hizmetleri ile de ihracatçıların beklentilerini tam anlamıyla karşıladıklarını ifade eden Sandalcı, 2011'de de yeniliklerini sürdüreceklerini açıklıyor. Sandalcı, door to door (kapıdan kapıya) olarak nitelendirilen ve gümrükleme işlemlerinin dahil olduğu servislerini de sunmaya başlayarak, ihracatçılara bu konuda da destek olmayı amaçladıklarını kaydediyor. “Talepler bitmedikçe Balnak'ta durmak yoktur, her zaman ileri bakmak vardır” diyen Sandalcı, yine ihracatçıların artan talepleri doğrultusunda global ağlarına iki yıl içinde Türki Cumhuriyetleri'ni de eklemeyi planladıklarını söylüyor.

SANDALCI'DAN İHRACAT LOJİSTİĞİNE   ANATOMİK YAKLAŞIM
Balnak'ın iş hacminde ihracat odaklı taşımaların yeri ve önemi hakkında bilgi verir misiniz? 2010 yılı cironuzda ihracat taşımaları ne kadarlık bir pay aldı?

Balnak'taki felsefe önce ihracat sonra ithalattır. Bu yaklaşımla Balnak'ın yüzde 51 ihracat odaklı bir şirket olduğunu söyleyebiliriz. Bunun sağlıklı olup olmadığı tartışılabilir. Bir örnek vermek gerekirse vücutta bile tüm organlar dengeli bir biçimde çalışırsa insan sağlıklı olur. Demek ki ithalat ile ihracat dengesinin sağlıklı olması her iki dengenin eşit olarak çalışmasını gerektirir. Ama Balnak'ta senelerdir ihracat hep ön plana çıkmıştır. Balnak'ın 2010 yılı cirosunun yaklaşık 45-50 milyon Euro'luk bölümünün ihracata yönelik olan taşımalardan oluştuğunu söyleyebiliriz.

Lojistik cephesinden baktığınızda ihracat, krizden çıkış yılı olarak görülen 2010'da nasıl bir seyir izledi? İhracatın Kuzey Afrika, Ortadoğu, Türki Cumhuriyetler gibi yeni pazarlara yönelmesini Balnak nasıl takip ediyor, operasyonlarını bu çerçevede nasıl yönlendiriyor?

Bu açıdan yaklaştığımızda Türkiye'nin krizden Mart 2010'da bir bakıma çıkmış olduğunu söyleyebiliriz. Büyük bir ekonomi, büyük bir ülke, 75 milyon nüfus ve büyük bir potansiyel…  Günümüzde Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetler, Türkiye'nin önemli pazarlarını teşkil ediyor. Balnak, Türkiye'nin büyümesi ile birlikte doğal bir büyüme yaşadı, ancak tabii ki bununla yetinmedi ve kendi iç bünyesinde de daha fazla büyümenin izlerini 2010'da da gösterdi. Öyle ki 2009'a oranla ciromuzun yüzde 25 oranında büyüdüğünü söylememiz mümkündür.

'YENİ DURAĞIMIZ TÜRKİ  CUMHURİYETLER'
Güçlü networkünüze eklediğiniz Mısır, Libya ve Irak'ın ardından, ihracatçıların taleplerine paralel olarak 2011'de yeni duraklarınız hangi ülkeler olacak? 

Balnak olarak 2010 Mart ayında Kuzey Afrika'da Libya Tripoli'de kendi ofisimizi açtık. Aynı zamanda Mısır Kahire'de ve Ortadoğu'ya gelecek olursak Irak Erbil'de de birer ofis açtık. Türki Cumhuriyetler'e de büyük taşımalarımız olduğu için büyük bir ihtimalle 2011'de, en geç 2012 yılı içerisinde buralarda da bir oluşuma gideceğimiz kesindir.

Özellikle Avrupa'ya yönelik ihracat taşımalarında entegre çözümlerin önemi her geçen gün artıyor. Avrupa'ya olan taşımalar için demiryolu hattı kuracak olan CREAM projesinde Türkiye'yi TCDD ile temsil eden Balnak ihracatçılara hangi avantajları sunacak?
Taşımacılığın geleceği kombine veya intermodal taşımacılık da olacak. Yani uzun mesafeler kesinlikle denizyolu veya demiryolu ile katedilecektir. Yaklaşık 250 km'lik yarıçap içinde de kapıdan kapıya teslim olarak karayolu devreye     girecektir.

Balnak uzun bir süredir bu tip taşıma organizasyonlarına alıştırmaya başladı. Büyük bir ihtimalle 2011'de intermodal taşımacılığa yönelik swap body ve dorse yatırımlarımız olacak. Zaten CREAM projesinin ortağı olan Balnak'ta da bu tür girişimlerin 2011'de de devam edeceğini söyleyebiliriz.

KARAYOLU TAHTINI İNTERMODALE BIRAKACAK
Taşımacılık ve lojistik sektöründe filolar büyüyor, taşınan yük miktarı her geçen gün artıyor ama kotalar yerinde sayıyor. Bu durum Türkiye'nin 2023 dış ticaret hedefleri açısından değerlendirildiğinde nasıl bir tehlike arz ediyor?

Evet, taşınan yük miktarı artıyor ancak kotalar yerinde sayıyor; çok doğru bir tespit. Ama AB bizi intermodal ve kombine taşımacılığa itiyor. Yeşil anlayışı çerçevesinde Avrupalılar, çok fazla karayolu taşıma aracını yollarda görmek istemiyor. Biz buna ayak uydurmak zorundayız. Herşeyin karayoluna odaklandığı zamanlar geçmiş ve tarihte kalmıştır. Biz de zaten Balnak olarak gereken yatırımları yapmak üzere kararlar almış bulunmaktayız.

Türkiye'nin 2023 dış ticaret hedeflerinde de zaten intermodal taşımacılık öngörülmektedir. Hatta uluslararası taşımacılığın yanı sıra ulusal taşımacılıkta da intermodal taşımacılık ile yapılabilecektir. Tabii yurtiçi aktarımların intermodal taşımacılık ile yapılması TCDD'nin 2023 yılına kadar gereken yatırımı yapmasına ve gelişimini tamamlamasına bağlıdır. Bununla birlikte 2023 yılında dış ticaret hacminin 900 milyar dolar olabileceği ve lojistik piyasasının 100 milyar dolar seviyelerine gelebileceğini söyleyebiliriz.

Balnak, Türkiye'nin büyümesi ile birlikte doğal bir büyüme yaşadı, ancak tabii ki bununla yetinmedi ve kendi iç bünyesinde daha fazla büyümenin izlerini 2010'da da gösterdi. Öyle ki 2009'a oranla ciromuzun yüzde 25 oranında büyüdüğünü söylememiz mümkündür.

Kaynak: UTA
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr