Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Dünyadan / BRIC KARAYOLUNDA AB VE OECDYE 3 YILDIR ÇALIM ATIYOR

BRIC KARAYOLUNDA AB VE OECDYE 3 YILDIR ÇALIM ATIYOR

BRIC KARAYOLUNDA AB VE OECDYE 3 YILDIR ÇALIM ATIYOR21.01.2011

BRIC ülkelerinin, karayolu taşımacılığında AB ve OECD ülkelerine fark attığını gösteren IRU Karayolu Taşımacılığı Endeksi’ne göre 2008’de başlayan bu trend 2011’de de devam edecek. 
 
Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Birliği IRU’nun hazırladığı Karayolu Taşımacılığı Endeksi; Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin’den oluşan BRIC ülkelerinin, gerek AB ülkelerini gerekse OECD ülkelerini karayolu taşımacılığı performanslarıyla geride bıraktığını gösteriyor. Ülkelerin gayri safi yurtiçi hasılalarının (GSYİH), karayolu taşımacılığında gerçekleşen hacimlerinin ve yeni araç tescillerinin baz alınarak hazırlandığı IRU Karayolu Taşımacılığı Endeksi, aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 58 ülkenin ekonomileriyle paralel olarak karayolu taşımacılığı performansını kıyaslıyor.
 
Yeni araç kayıtlarında AB ve OECD 2008’in %40 gerisinde
 
2008-2010 dönemi GSYİH verilerine göre; BRIC ülkelerinde yüzde 14,6 artış gözlemlenirken, OECD ülkelerinde yüzde 0,9 ve AB'de yüzde 2,7 düşüş yaşandığı görülüyor. Yine aynı dönemde gerçekleşen yeni araç kayıtlarının sayısı OECD ve AB ülkelerinde sırasıyla yüzde 36 ve yüzde 40 düşerken, BRIC ülkelerinde yüzde 13.8 oranında arttı. 2011 için ise, BRIC ülkelerinin yeni araç kayıtlarında yüzde 7,8’lik bir artış öngörülüyor. OECD ülkelerinde 2011 yılında gerçekleşecek yeni araç kayıtlarında yüzde 1.6’lık bir artış beklenirken, AB ülkelerinde ise bu alanda yüzde 2.1’lik bir artış gerçekleşeceği belirtiliyor. OECD ve AB ülkeleri için öngörülen yeni araç kayıtlarında gerçekleşecek artışın toplamı yine de 2008 yılı seviyelerinin yüzde 40 daha gerisinde kalıyor.
 
AB ve OECD ülkeleri işi yokuşa sürüyor
 
IRU Sürdürülebilir Kalkınma Başkanı Jens Hügel, AB ve OECD ülkelerinin karayolu taşımacılığı alanında BRIC ülkelerinin gerisinde kalmalarını şu şekilde değerlendiriyor:

“2008 ve 2010 arasında gerçekleşen ve 2011’de de devam edeceği tahmin edilen BRIC ülkelerindeki büyük büyüme, bu ülkelerin, hem sistematik yenilikleri, hem de iş hacminin yüzde 85’ini oluşturan KOBİ’lerin önemini kavramalarına dayanıyor. Karayolu taşımacılığı şirketlerinin de dahil olduğu bu işletmeler, reel ekonomik büyümenin en önemli enstrümanı oluşturuyor. Bu stratejinin, KOBİ'leri ve karayolu taşımacılığı sektörünü yeniden düzenleyici ve mali kurallarla ağır yük altına sokan AB ve OECD politikalarına tam bir tezat oluşturduğu açıkça görülüyor. 2011 ve ötesinde sürdürülebilir ekonomik büyümeyi yeniden tesis edebilmek için, tüm bu sanayileşmiş ülkelerin hükümetleri anlamalı ki, BRIC ülkelerinde olduğu gibi, kapıdan kapıya kaliteli hizmetleri ile tüm iş dünyasını ve pazarları birbirine bağlayan ve herhangi bir sübvansiyona ihtiyaç duymayan bir üretim aracı olan kara taşımacılığı daha da kolaylaştırılmalıdır.”

Kaynak: Uta
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr