Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / LOJİSTİKÇİLER KRİZ ÖNCESİ YILLARA GERİ DÖNDÜ

LOJİSTİKÇİLER KRİZ ÖNCESİ YILLARA GERİ DÖNDÜ

LOJİSTİKÇİLER KRİZ ÖNCESİ YILLARA GERİ DÖNDÜ18.01.2011

Türkiye lojistik sektörü 2008'in ortasında başlayan ve tüm dünyayı kasıp kavuran global ekonomik krizden dolayı iki yıldır suskun bir döneme girmişti. Sektörün önde gelen firmaları 2011 ile birlikte kriz öncesi yıllarına geri döndü ve büyümeye odaklandı.
 
Global ekonomik kriz birçok sektörü olduğu gibi lojistiği de olumsuz yönde etkiledi. Tüm dünyada olduğu gibi Türk lojistik sektörü de ekonomideki bu yavaşlamayı çok fazla hissetti. Lojistikçilerin filolarındaki araçların bir kısmı atıl kalırken, depolarındaki faaliyetlerde azalmalar yaşandı. Beraberinde firmaların büyüme oranları düştü, yatırımları bir sonraki yıllara ertelendi.

2008'in ortasında başlayan krizin etkisinin özellikle 2010'un ikinci yarısından itibaren azalmaya başlamasıyla ötelenen yatırımlar tekrar devreye sokulmaya başlandı. Bunun en somut örneğini ağır ticari araçların satışlarında ve depo yatırımlarında gerçekleşen artışlardan görebiliriz. Firmalar krizin de etkisini yitirmesi ile gelecek yıllara ait projelerini tekrar ortaya koymaya başladılar. Bu da krizin etkisini kaybettiğini hatta bittiğini gösteriyor. Ne var ki, hala küçük de olsa bir korku yok da değil. Peki Türk lojistik sektörü krizden sonra nasıl bir politika izliyor?

Bu amaçla Türkiye'nin önde gelen lojistik firmalarına 2011 ile ilgili hedeflerini ve projelerini sorduk. Aldığımız cevaplarda gördük ki firmaların hemen hemen hepsi büyümeye odaklanmış. Lojistikçiler krizin yaşandığı zamanlarda 'önümüzü net göremiyoruz' diyorlardı. Artık lojistikçiler önlerini net olarak görüyorlar. Bundan dolayı da projelerini ve büyüme hedeflerini net olarak ortaya koyuyorlar. 2011 lojistikçilerin krizin etkisini sildiği bir yıl olacak. Yüzde 15'ten yüzde 100'e kadar büyüme hedefi belirleyen lojistikçilerin 2011 yılında yapmayı planladıkları yatırımların çok önemli bir kısmını depo yatırımları oluşturuyor. Bunu araç yatırımları takip ediyor. İşte Türkiye'nin önde gelen lojistik firmalarının 2011 yılı öngörüleri…

OMSAN LOJİSTİK 3 yıl içinde 90 milyon avro yatırım yapacak

Omsan Yönetim Kurulu Başkanı Osman Küçükertan: "Omsan Lojistik olarak 1978 yılından beri entegre lojistik hizmetleri sunuyoruz. Şirketin uluslararası teknik standartlara sahip, farklı özelliklerde bin 500 adetlik karayolu nakliye filosu, 450 swapbody ve 250 adet vagondan oluşan intermodal taşıma filosu, 2 helikopteri, 1 kuru yük gemisi ve yaklaşık bin 500 onaylı tedarikçisi var. Ayrıca, yurtiçi ve yurtdışında toplam 700 bin metrekarelik alandan oluşan lojistik merkezleri ve bin 250 personeli ile Omsan, otomotiv, beyaz eşya, inşaat, akaryakıt, iletişim sektörlerinde uzmanlaşarak bu sektörlerin öncü firmalarına lojistiğin her alanında hizmet sunuyor. Omsan, ihracat taşımalarındaki kapasitesini artırmayı ana hedefi olarak belirlemiş bir şirket. Özellikle otomotiv taşımalarında ihracata katkıda bulunan Omsan'ın ihracat rakamları arasında, denizyolunda dökme kuru yük ve çimento taşımaları da önemli bir paya sahip. Omsan Lojistik'in kriz yılı 2009'da cirosu 303.8 milyon TL idi. 2010'da ise firmanın müşteri portföyünde önemli bir yer tutan otomotiv, çimento ve demir çelik sektörlerindeki canlanma, Omsan'ın da iş hacmine olumlu etkiler sağladı. 2010 yılında ciromuzun yüzde 15 artarak 350 milyon TL olması bekleniyor. 2011 hedefi ise ciroyu yine yüzde 15 oranında artırmak. Lojistik sektörünün canlanmasına paralel olarak Omsan, önümüzdeki üç yıl içinde 90 milyon TL yatırım yapmayı planlıyor. Yatırım alanlarının başında ise genel kargo taşımaları ve bitmiş araç taşımalarında kullanılan araç filosunun yenilenmesi geliyor. Müşterilerine tam zamanında ve kaliteli lojistik hizmeti vermeyi amaçlayan Omsan, sektördeki en büyük ve en genç araç filosuna sahip şirketlerin başında geliyor. Omsan, genç filo yapısını korumak için bin 500 öz mal araçlık filosunun yaklaşık 600 araçtan oluşan kısmını yenileyecek. Ayrıca, 15 milyon TL tutarında 100 bin metrekarelik arsa ve arazi yatırımı yapmayı planlıyor Öte yandan taslak Demiryolları Kanunu'nun yasallaşması ve uygulamaya geçmesiyle beraber Omsan, kendi lokomotifini almayı planlıyor. Taslak yürürlüğe geçerse, yeni vagon ve konteyner yatırımlarıyla bu alanda yaklaşık 10 milyon TL yatırım gerçekleştirmiş olacak. Omsan Denizcilik ise bu yıl 30 bin DWT kapasiteli Fortune Express adlı gemiyi deniz filosuna kattı."

HOROZ LOJİSTİK Hedef yüzde 20 büyümek

Horoz Holding Yönetim Kurulu Başkanı M. Nurettin Horoz: "Bu yıl başlanan proje kargo taşımacılığı ile beklenen büyüme hedefini de aşarak yılı tamamlayacağız. Ayrıca uluslararası karayolu departmanımızın yeniden yapılandırılması, servis ağının genişletilmesi, yurtiçinde yeni depolar açılması ve lojistik merkezlerimizin iyileştirilerek daha yaygın hale getirilmesi gibi planlarımızın yanında özellikle proje taşımacılığı alanında da yatırımlar gerçekleştirilmektedir. Öte yandan Suriye, Irak, Azerbaycan, Rusya, Gürcistan, Ukrayna gibi ülkelerde yeniden yapılanarak bu ülkelerle olan lojistik faaliyetlerimizi büyütmeyi planlıyoruz. Grubumuz, ortalama yıllık büyüme hedefini yüzde 20 olarak koymuştur. 2010 yılında bu hedefin yüzde 24 olarak gerçekleşeceği görülüyor. 2009 yılında 365 milyon TL olan ciromuz bu yıl, 450 milyon TL civarında gerçekleşecek. 2011 yılı için yine yüzde 20'lik bir büyüme hedefimiz var."

MER-TUR Yatırıma dönük bir yıl olacak

Mer-Tur Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Albayrak: "2010 detaylı pazar analizi ve müşterilerimizle 2011 tahminleri üzerinde çalışılmaktadır. Bu analizler sonucunda, 2011 yılının mevcut durum itibarı ile belirli bir ölçüde yatırıma dönük bir yıl olacağı gözükmektedir. Firmamız da bu bağlamda yatırıma yönelik fizibilite çalışmasını yürütmektedir. Yatırımların rantabl olması için göz önünde bulundurduğumuz bazı faktörler mevcuttur. Yatırım kararlarının yaşama geçmesi için karşılıklı tatmin ve memnuniyet esasını benimsemekteyiz. Bunun yanı sıra yapılacak yatırımların büyüklüğü ve geri dönüşlerinin risk hesabı açısından, lojistik hizmet sağlamaya yönelik işbirliklerinin uzun soluklu olarak düşünülmesi gerektiği anlaşılmaktadır."

ALIŞAN LOJİSTİK 5 milyon avro yatırım yapacak

Alışan Grup Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Damla Alışan: "Alışan Lojistik olarak 2011 yılında şu ana kadar yaklaşık olarak 5 milyon avro civarında bir yatırım planladık. Ama beklediğimiz bazı gelişme ve projelerin sonuçlarına bağlı olarak bu rakamın artma ihtimali kuvvetle muhtemeldir. Yüzde 20'nin üzerinde bir büyüme hedefi öngörmekteyiz. Büyüme hedefimize bağlı olarak aşağı yukarı aynı oranlarda istihdam artışı yaratacağımızı düşünmekteyiz."

REYSAŞ LOJİSTİK Türkiye'nin en büyük 100 firmasından biri olmak istiyor

Reysaş Yönetim Kurulu Başkanı Durmuş Döven: "2010 yılı bizim için büyümeye devam ettiğimiz son derece verimli bir yıl oldu. Reysaş Lojistik'in ardından 2'nci halka arzımızı Reysaş GYO şirketimiz ile 2010 Temmuz'da yaptık. Anahtar teslimi lojistik hizmeti kavramını sektöre sokan şirketimiz, hizmet kalitesi ile aranan ve en çok talep gören firma haline geldi. 2010 yılında aldığımız Avrupa Kalite Ödülü ise hizmet kalitemizi ve bize olan güveni taçlandırdı.

2011 yılı için hedeflerimiz ise 2010 yılına göre çok daha büyük. Öncelikle pazar payımızı, ürün yelpazemizi, hizmet ağımızı ve hizmet kalitemizi içerik ve nitelik olarak sürekli arttırmaya devam edeceğiz. 2011 yılında, Türkiye'nin en büyük 500 şirketi listesinde de 2010 yılına göre daha üst seviyelerde yer almayı ve ilk 100 firma arasına girmeyi hedefliyoruz. 2011 yılı sonuna kadar; yaklaşık olarak yüzde 50 oranında büyümeyi, buna paralel olarak da tren vagonu sayımızı 500 adetten, 750 adede çıkarmayı, tren istasyonu ve TIR sayımızı da artırmayı planlıyoruz. Şu anda 330 bin m2 olan depo alanımızı 30 milyon dolar civarında yatırım yaparak 500 bin m2'ye çıkarmayı planlıyoruz.

Tüm bunların yanı sıra, karlılık ve verimlilik durumuna göre ana faaliyet konumuz olan lojistiğin dışındaki sektörlere de çeşitli yatırımlar yapmayı düşünmekteyiz. Global kriz döneminde personel mevcudumuzu korumayı başardık. Bu zor dönemi personellerimizin özverili çalışması ile beraber kayıpsız atlattık. 2011 yılında hizmete girecek olan lojistik depolarımızla yaklaşık 500 kişilik yeni istihdam sağlamayı planlıyoruz. Önümüzdeki dönemde de nitelikli ve deneyimli personellerle kadromuzu büyütmeyi sürdüreceğiz."

BORUSAN LOJİSTİK Amaç yakın coğrafyada liderlik

Borusan Lojistik Genel Müdürü Kaan Gürgenç: "2011 yılında, özellikle uluslararası taşımacılık alanındaki hizmetlerinde ve yayılımında daha görünür ve iddialı olmayı hedefliyoruz. Bu doğrultudaki yatırımlarımıza devam ederken kapasitemizi artırma yönündeki çalışmalarımız da sürecek. Öncelikle yakın ve belli bir etkinliğimiz olan coğrafyada liderlik hedefiyle hareket ediyoruz. Bu çerçevede 2011 yılında Borusan Logistics markasıyla bulunduğumuz ülkelerdeki yapılanmamızı güçlendirecek yatırımlara ağırlık vereceğiz. Şirketimiz 2010 itibariyle Birleşik Arap Emirlikleri'nde Borusan Logistics International Gulf FZE, Cezayir'de Borusan Logistics International Algeria SPA, Hollanda'da Borusan Logistics International Netherlands Cooperatie U.A. ve ABD'de Borusan Logistics USA International Inc. olarak yüzde yüz kendimize ait birimlere sahip. 2011 yılında Kazakistan'da da Borusan Logistics markasıyla yüzde 100 kendimize ait bir şirket daha kuracağız.

Avrupa'daki yapılanmamızı ise tüm Avrupa ülkelerine hizmet vermemizi sağlayan, Hollanda'daki şirketimiz üzerinden tamamlayacağız. 2011 yılının ikinci yarısında buna yönelik bir satın alma yoluyla büyüme olasılığımız da var.

İkinci önemli nokta da şu: Türkiye ekonomisi büyüyor ve biz de bu çerçevede artan gereksinimleri karşılamak için yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Bu doğrultuda öngörülerimizden daha hızlı bir şekilde 2011'de Gemlik'teki liman yatırımının üçüncü ve dördüncü fazlarını da devreye sokuyoruz. Bu kapsamda yeni iskeleler ve dolgu yatırımları yapacağız. 300 metrelik yeni bir iskelenin yapılması da bu yatırımlara dahil olacak. İlave iki SSG (konteyner vinci) alarak toplamda 4 konteyner vincine ulaşılacak. Ayrıca, 7 adet ilave RTG alarak toplam 12 adet RTG'ye sahip olunacak. Üçüncü fazın sonunda 650 bin TEU'luk bir kapasiteye çıkmayı planlıyoruz. Limanımızın 4'üncü faz yatırımı sonunda ise 1 milyon TEU konteyner kapasitesine ulaşacağız."

CEVA LOJİSTİK Yatırımlarını artırarak büyümeye devam edecek

Ceva Türkiye ve Balkanlar Genel Müdürü Aslan Uzun: "Ceva, sektöründe global bir oyuncu. Global bütünün bir parçası olarak standartlarımızı da aynı şekliyle bölgemizde uyguluyor, bunun gereklerini yerine getirmek için sürekli geliştirme faaliyetleri yürütüyoruz. 2010 yılında Ceva ailesi içinde ciro bazında ilk onda, büyüme hızı olarak ise ilk ikide yer almakta. 2011 yılı hedefimiz hem büyüme hem de ciro bazında birinci olmak. 2011'de de yatırımlarımızla büyümeye devam edeceğiz. 2011'de 60 bin metrekare büyüklüğünde yen bir depo yatırımımız var. Uluslararası taşımacılık alanında da yatırımlarımız sürmekte ME ve CIS i ülkeleri cin yeni hatlar açıyoruz.. Ortadoğu da ve Türkî Cumhuriyetlerde çok iddialıyız. Avrupa da ise parsiyel taşımacılıkta iddiamız sürmekte. Lojistiğin birçok alanında rekabet ediyor olmamız, bizi daha fazla büyümeye ve daha kaliteli eleman ihtiyacına yöneltiyor. Yeni büyümeler için yeniden insana ve tüm sistemlerimize yatırım yapıyoruz. Ayrıca 2011'de de devam edecek çok ciddi bir eğitim programına başladık. Üniversitelerden, firmalardan, kendi içimizdeki ve Ceva'nın 'know how'undan eğitmenlerle, tüm çalışanlarımıza eğitimler vereceğiz. Geçirdiğimiz 10 yıldan güç alarak büyümeye devam edeceğiz. Yeni hizmet alanlarına yatırım yapacağız."

SERTRANS LOJİSTİK Dengeli büyümeyi planlıyor

Sertrans Genel Müdürü Nilgün Keleş: "Sertrans Lojistik'in 2011 yılına ait büyüme hedefi yüzde 15 olarak öngörülmektedir. Bu büyümenin taşıma ve lojistik faaliyetlerinin tümünde dengeli bir şekilde hayata geçirilmesi planlanmaktadır. 2011 yılında öncelikle Hadımköy'de yapımına başlamış olduğumuz 36 bin m2'lik yeni lojistik merkezi yatırımımız ile birlikte sanayinin gelişen bölgesi Gebze'de de 10 bin m2'lik kapalı depo açılışımızı gerçekleştireceğiz. Ayrıca, şirket bünyesinde oluşturduğumuz Sertrans Academy ile sürekli öğrenen şirket olma kimliğimizi pekiştirecek insan kaynaklarına yatırım yapmaya devam edeceğiz. Evrensel modelleri baz alan akredite olmuş kuruluş çalışmalarımız 2011 yılında daha da hızlanacaktır. Bu kapsamda geçtiğimiz yıl başarılı uygulamalar ile Avrupa'nın en önemli networku olan System Aliance'a kabul edilen, ISO 10002 Müşteri Şikayet Yönetim Sistemi belgesi alan ve KalDer İş Mükemmelliği modelinde 3 yıldızla ödüllendirilmiş olan şirketimiz, 2011 yılında ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi ve ISO 18001 İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemi belgelerini almak için de gerekli çalışmaları başlatmıştır."

EKOL LOJİSTİK Cirosunu yüzde 30, depo alanını 100 bin m2 artıracak

Ekol Lojistik Genel Müdürü Umur Özkal: "Ekol Lojistik olarak yatırım ve büyüme yılı olarak belirlediğimiz 2010 boyunca süren çalışmalarımıza 2011'de de devam edeceğiz. Süreç Geliştirme ve Tasarım ekibimizdeki mühendislerimiz sürekli olarak müşterilerimize daha etkin ve hızlı hizmet verebilmek için yeni projeler üretiyorlar. Ankara'da kurduğumuz ASRS sisteminin bir benzerini İstanbul Gebze'deki tesislerimize kuruyoruz. Şu anda tesislerimizde 5 milyon avronun üzerinde bir yatırımla sağlanacak olan robotik sistem ve konveyör sisteminin çalışmaları sürüyor. İleri teknolojiyle hizmet verecek bu yeni sistemle önümüzdeki dönemde kapasite artıracağız.

Ayrıca bu yıl 300 bin metrekare olan kapalı alanımızı, 2011 yılında 400 bin m2'ye çıkartacağız. Depo, filo ve ulusal dağıtım merkezi yatırımlarımız da devam edecek. Ulusal dağıtımda merkez sayımızı arttırarak güçlenirken, 'forwarding' olarak isimlendirdiğimiz; deniz, hava ve demiryolu taşımacılığındaki hizmet ağımızı ve kalitemizi de giderek geliştiriyoruz. Bu yatırımlar, bağımsız her müşterinin her türlü ürününü dünyanın her yerine istenilen zamanda ulaştırılması anlamına geliyor. Firma olarak ayrıca Ekol kalitesine katma değer sağlayacak şirket satın almalarına sıcak bakıyoruz.

2011 yılında ayrıca filomuzu yüzde 22 oranında büyütmeyi planlıyoruz. Bu büyümede en büyük rol oynayan faktör; treylerlerin Ro-Ro'lara yüklenerek İtalya'ya gitmesi ve bu noktadan blok tren uygulamasıyla Almanya'ya gitmesi üzerine kurulan Intermodal çözümümüz. Şu anda haftalık 4 tren olarak gerçekleştirdiğimiz tren seferlerimizi, 2011 yılında artırmayı hedefliyoruz.

Bütün bu olumlu ivmelenmelerin ışığında 2011'de ciromuzu yüzde 30 oranında arttırmayı hedefliyoruz. Üzerinde çalıştığımız yeni projeler, genişleyen ulusal dağıtım ağımız ve yeni tesislerimizle birlikte, ulusal dağıtım grubu içinde özellikle saha personeli konusunda bir istihdam yaratmayı hedefliyoruz. Büyüme hedeflerimiz doğrultusunda, satış kadrosu tarafında da işe alımlarımız sürecek. Ayrıca IT yapısı kuvvetli bir organizasyon olarak, yazılım ve yazılım destek kadrolarında da alım hedeflemekteyiz."

BALNAK LOJİSTİK 25'inci yılında 'bölgesel güç' olmayı hedefliyor

Balnak Yönetim Kurulu Başkanı Lütfi Aygüler: "Balnak olarak 2010 yılını, hedeflerimizin üstünde rakamlarla kapattık. Elde ettiğimiz yaklaşık 140 milyon avroluk ciro ile 2010 hedeflerini çok aştık ve yüzde 25'lik bir büyüme kaydettik. Bu nedenle hedeflerimizi ve yapılanmamızı da buna göre gözden geçirdik. Bu yıl filoya 40 adet yeni araç ekledik. 2010'a baktığımızda Türkiye'nin, neredeyse üç katı büyüklüğünde bir büyüme hedefi yakalayarak çalışan sayımızı bin 500'den bin 800'e çıkardık. 1986 yılından bu yana uluslararası kara, hava, deniz, demiryolu, gümrüklü ve gümrüksüz depo işletmeciliği, gümrükleme, katma değerli paketleme hizmetleri ve yurtiçi nakliye ve dağıtım hizmetlerinin tamamını tek çatı altında sunuyoruz. Balnak, 2011'de sektörde 25'inci yılını kutluyor. 2011 yılı için hedefimiz ise bölgesel güç olmak. Balkanlar, Ukrayna, Rusya, Kafkaslar, Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgesinde etkinliğimizi artırmak istiyoruz. Libya ve Erbil'de ofis açtık. Dubai ve Mısır için de görüşmelerimiz sürüyor. Çin'de de olacağız. Avrupa artık çok büyümüyor. 10 milyon avro filo yatırımı desek, depo yatırımını da katarsak o da 15 milyon avro tutarında projelerimiz var. 2011 yılı için toplam 25 milyon avroluk bir yatırırım yapmayı planladık. Balnak olarak müşteri odaklı hizmet üretmeye devam etmek ana hedefimiz. Bu anlamda hizmet alanlarının genişletilmesi en önemli hedefimiz. Tabi büyüme hedeflerimiz içerisinde yer alan bölge ülkeleri ile olan iş birliğimizin artırılmasına bağlı olarak da daha geniş bir coğrafyada farklı hizmet alanlarıyla yer alacağız."

THE GREEN LINEâ€"NELLEN&QUACK LOJİSTİK Yüzde 100 büyümeyi hedefliyor

The Green Lineâ€"Nellen&Quack Lojistik Türkiye Genel Müdür Yardımcısı Sevim Denise Doğan: "The Green Line olarak birinci yılımız olan 2010 yılını bütün olumsuzluklara rağmen çok iyi atlattığımızı düşünüyoruz. Durum böyle olunca 2011 yılındaki beklentilerimizde arttı. Yeni yılda da geçen yılda olduğu gibi önemli projelere imza atmak istiyoruz. Hedefimiz ihalelerin olduğu bu dönemi maksimum düzeyde kendi lehimize çevirerek iş hacmimizi ikiye katlamaktır. Gelişmelerde gösteriyor ki bu hedefimize ulaşacağız. Biraz iddialı olacak ama geçen yıl ki krizin etkileri halen sürerken 2011 yılı hedefimiz yüzde 100'lük bir büyümedir. Biz buna inanıyoruz ve çalışmalarımız ve gayretlerimizde bu yöndedir. Zaten inanmakta başarmanın yarısıdır. 2011 yılı için tabi ki yatırım planlarımızda bulunmaktadır. Almanya'daki 150 bin m2'lik lojistik alanı yatırımlarımıza İstanbul Anadolu yakasındaki kurmayı planladığımız yeni bir lojistik projesini de eklemek istiyoruz. Türkiye'de bulunan İstanbul ve Bursa şubelerimize İç Anadolu veya Akdeniz Bölgesi'nde kuracağımız yeni bir şube daha eklemek istiyoruz. Böylece yatımlarımızın ve bağlantılarımızın sadece Türkiye'nin batısı ile sınırlı olmadığını göstermiş olacağız. Ayrıca bu şekilde önümüzdeki yıl için planladığımız iş bağlantılarımızı kendi denetimimiz altında tutacağımızı düşünüyoruz. Bu arada iş hacmimiz genişledikçe is istihdamı yaratarak işsizliğe de katkıda bulunacağımız kesindir.

MARS LOJİSTİK Yüzde 30'un üstünde büyüyüp TIR filosunu 500'e çıkartacak

Mars Lojistik Genel Müdür Yardımcısı Ali Tulgar: "2011 senesinde lojistik sektörü için, dış ticaretin de artmasının getireceği bir etki ile 2008 senesinin rakamlarının çok daha üzerinde parlak bir sene olacağı düşüncesindeyiz. Mars Lojistik olarak 2010 senesinde yüzde 30 bir büyüme hedeflemiştik. 2010 senesinin ilk 6 ayını yüzde 30'un üzerinde bir büyüme ile kapattık. 600 üzerinde çalışanımız mevcut. 2010 yılında piyasalardaki artan lojistik ihtiyaçlar doğrultusunda kendimize ait TIR filosuna 50 araçlık daha yatırım yaparak 480 araçlık bir filoya ulaştık. 2011 senesinin ilk çeyreğine kadar TIR filosu sayımızı 500'ün üzerine çıkarmayı hedefliyoruz. Aynı zamanda İstanbul Anadolu yakasında lojistik depo yatırımımız da 2011 ilk çeyreğinde hayata geçecek. Mars Lojistik olarak 2011 senesine 2010 senesinin son çeyreğinde netleştireceğimiz oranda ancak 2010'un yüzde 30'luk büyüme hedefinin üzerinde bir büyüme hedefi ile gireceğiz."

Hilal Trans Genel Müdürü Şerafettin Aras: Hilal Trans'ın 2011 yılındaki hedefi yüzde 20 oranında büyümek. Ayrıca 2011 yılında Bulgaristan ve Slovakya'da 20 araçlık bir yatırımımız olacak."

HAVI LOJİSTİK 2011'de yüzde 40 büyüyecek

Havi Logistics Türkiye Genel Müdürü Altan Sekmen: "1990 yılından beri ülkemizde gıda lojistiği alanında faaliyet gösteriyoruz. 20 yıldır -Mart 2008'e kadar Serlog adıyla, ondan sonra da Havi Logistics olarak- ülkemizde gıda lojistiğine gıda güvenliği, kalite ve sürdürebilirlik konularında öncülük ediyoruz. Son yıllarda gerçekleşen önemli büyüme oranlarımıza; 2011 yılından itibaren yeni ve büyük hedeflerle daha da çok hız kazandıracağız. Bu anlamda; 'Havi Logistics 2014' adını verdiğimiz bir plan hazırladık. 2014 yılına kadar müşteri portföyümüzü agresif bir şekilde genişletip, istihdamımızı bu oranda arttıracağız ve aynı zamanda dağıtım merkezleri ile araç yatırımları gerçekleştireceğiz. Hedefimiz; 2011 yılında yüzde 40 büyümek, ondan sonraki 3 yıl boyunca da en az yüzde 30 büyüyerek 2014 yılında öncülüğümüzü büyüklük anlamında da sürdürmek. Bununla birlikte, önümüzdeki yıllar için öngördüğümüz hedef ve projelerimizi temelde dört başlık altında değerlendirebiliriz. Bunları hizmetler, yeni yatırımlar, insan kaynakları ve sosyal sorumluluk şeklinde tanımlayabiliriz. Hizmetler konusunda birinci önceliğimiz, mevcut müşterilerimize beklentilerinin de ötesinde hizmet sunmaktır. Yaptırdığımız araştırmalar ve görüşmeler neticesinde müşteri memnuniyetinde çok iyi bir yerde olduğumuzu görüyoruz. Hem mevcut müşterilerimizin artan iş hacimleri, hem de yeni katılan müşterilerimiz ile birlikte; tesis, araç ve insan kaynağı anlamında ortaya çıkan ihtiyaçları karşılamak üzere yatırımlarımız olacak. Bu yatırımlarımızı Gebze Dağıtım Merkezimizin kapasitesinin artırılması, İstanbul'da yeni bir dağıtım merkezi, İzmir ve Ankara Dağıtım Merkezlerimizin kapasitelerinin artırılması ve mevcut depolarımıza ek olarak dağıtım organizasyonumuzu destekleyecek şekilde üç yeni bölgede (Güney, Karadeniz, Doğu) yeni depo açılması şeklinde açıklayabiliriz. 2011'den itibaren hedeflediğimiz büyümemizi destekleyecek bu yatırımların toplamının 25-30 milyon avro seviyelerine ulaşacağını tahmin ediyoruz. Önümüzdeki yıllarda, gerçekleştireceğimiz hızlı büyümenin doğal bir sonucu olarak istihdamımızda çok ciddi artışlar olacak. Sosyal sorumluluk da kritik gördüğümüz önceliklerimiz arasındadır. Bu nedenle gıda güvenliği ve çevre konularında bir bilinç yaratmanın sosyal sorumluluk hedeflerimizin temelini oluşturduğunu söyleyebiliriz. Biz, sosyal sorumluluğun örnek olmakla başladığını düşünüyoruz. Bu yüzden gıda güvenliği konusunda da hem iş ortaklarımızda hem de toplumda bir bilinç yaratmayı görev olarak kabul ediyoruz. "Gıda güvenliği nedir, soğuk zincir nedir, neden kırılmamalıdır, kırmamak için; restoran, market, okul ve evlerde nelere dikkat edilmelidir" gibi konularda sürekli bir bilinçlendirme çabası sürdürüyoruz."

ULUSOY ULUSLARARASI YATIRIM HOLDİNG A.Ş. Proje bazlı yatırımlarla büyümeyi hedefliyor

Ulusoy Uluslararası Yatırım Holding A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi Celal Doluel: "2011'de yüzde 70 oranında büyümeyi hedefliyoruz. Lojistik sektöründeki şirketlerimizde proje bazlı yatırımlarımız devam edecektir. 2010 yılında özellikle depolama alanlarımızı 3 kat büyütmüş bulmaktayız; 2011 yılında da en az bu oranda büyümeye devam edeceğiz."

INTER GLOBAL KARGO Araç parkını genişletip yüzde 20 büyüyecek

Inter Global Kargo Genel Koordinatörü Selahattin Doğan: "Inter Global Kargo 2010 yılını hedeflerine ulaşmış olarak kapattı. Kriz yaşanan 2009 yılından sonra 2010 yılında yüzde 20 büyümeyi hedeflemiştik ve bunu sağladık. 2011 yılı için hedefimiz yüzde 20 büyüme olarak belirlendi. Özellikle sektörde gerek lojistik gerekse kargo taşımacılığı lisanslarına sahip tek işletme olarak araç parkımızda ve depolama alanlarında yatırımlar yapmayı planladık. Araç parkının artırılması yönünde de somut görüşmelere bu günden başladık. Depolama alanlarımızın muhtelif emtianın stoklanmasına elverişli şekilde büyütülmesi ve küçük müdahalelerle farklı ürün gruplarının depolanmasına olanak sağlayacak bir planlama ile uygulanması hedeflenmektedir. Gerek depolama alanlarımızın büyümesi, gerekse araç parkımızda oluşacak olumlu artışlar direkt olarak istihdama yansıyacaktır. Inter Global Kargo; özel ve kurumsal hizmet sunan tek örnek olma özelliğini yüzde yüz müşteri memnuniyeti ve genç, dinamik, eğitimli, işlerinde uzmanlaşmış personeli ile yeni ürünleri ve müşteri beklentilerinin ötesinde hizmet çeşitlendirmesiyle 2011'in çok olumlu sonuçlandırılacağını ümit etmektedir."

Kaynak: Transport
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr