Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Havayolu / DOĞUYA HAVAALANI AÇILIMI

DOĞUYA HAVAALANI AÇILIMI

DOĞUYA HAVAALANI AÇILIMI10.01.2011

Hakkari, Şırnak, Iğdır ve Bingöl'e yeni havaalanı yapmayı hedefleyen Ulaştırma Bakanlığı, Elazığ ve Ağrı Havaalanları'nın da kapasitesini artıracak. DLH, bu 5 havaalanı için toplam 374 milyon lira yatırım yapacak.

Hükümet, Doğu ve Güneydoğu'ya "Havaalanı Açılımı" yaptı. Coğrafi şartları nedeniyle karayolu ulaşımı çok zaman alan ve yeterli olmayan bölgeye, demiryolu ulaşımı da kısıtlı gerçekleşebiliyor. Bölgenin en kolay ve hızlı bir şekilde büyük şehirlere bağlanmasını hedefleyen Ulaştırma Bakanlığı, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri'ne yeni havaalanları yaparak ulaşım sorununu çözmeyi hedefliyor.

Havacılık sektöründeki büyüme ve bilet fiyatlarındaki ucuzlamayı dikkate alan Ulaştırma Bakanlığı, Hakkari, Şırnak, Iğdır ve Bingöl'e yeni havaalanı yaparken, Elazığ ve Ağrı Havaalanları'nın da kapasitesini artırarak uluslararası standartlara getiriyor. Ulaştırma Bakanlığı Demiryollar Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı (DLH) Genel Müdürlüğü, Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ndeki 5 havaalanı için toplam 374 milyon lira yatırım yapacak. İşte yeni yapılacak havaalanları ve özellikleri;

BİNGÖL HAVAALANI 2012'DE HİZMETE GİRECEK

Bingöl Havaalanı: Bingöl Valiliği tarafından inşaatına başlanan havaalanı ödenek yetersizliği nedeniyle tamamlanamadı. Bölgenin stratejik konumu, ekonomik ve sosyal yapısını dikkate alan Ulaştırma Bakanlığı, bölgenin gelişimine katkıda bulunmak ve hava ulaşım taleplerini dikkate alarak havaalanını valilikten devraldı. Bingöl Havaalanı, şehir merkezine yaklaşık 20 km mesafede Çeltiksuyu mevkiine yapılıyor. Değerlendirme aşamasında olan üst yapı ihalesinin sonuçlanmasından sonra Bingöl Havaalanı'nın toplam maliyeti yaklaşık 60 milyon lira olacak. Havaalanın 2012 yılında hizmet girmesi bekleniyor.

Bingöl Havaalanı'nın özellikleri: 2 bin 300 metre uzunluğunda ve 45 metre genişliğinde piste sahip olacak havaalanında, 110 metre genişliğinde ve 120 metre uzunluğunda bir aprona sahip olacak. Yıllık 500 bin yolcu kapasiteli 4 bin metrekare kapalı alana sahip bir terminal inşa edilecek havaalanında, giriş kontrol binası, kule, teknik bina, DHMİ hizmet binası, ısı ve güç merkezi, su deposu, Emniyet, Jandarma, itfaiye binaları ile otopark yer alacak.

HAKKARİ YÜKSEKOVA HAVAALANI YILLIK 1 MİLYON KAPASİTELİ OLACAK

Hakkari Yüksekova Havaalanı: Bölgenin coğrafi ve stratejik konumu göz önüne alan Ulaştırma Bakanlığı, güvenli, kolay ve süratli ulaşımı sağlamak amacıyla, havaalanı yapılmasına karar verdi. Hakkâri Havaalanı, il merkezine 65 km uzaklıktaki Yüksekova ilçesinin 5 kilometre uzaklıkta inşa ediliyor.

Hakkari Havaalanı'nın özellikleri: Havaalanı için 427 bin metrekare şahıs, kalanı Hazine arazisi olmak üzere toplam 2 milyon metrekare alan kamulaştırıldı. Altyapı inşaatı 40 milyon lira ihale edilen havaalanı, üst yapı inşaatıyla birlikte yaklaşık 95 milyon liraya mal olacak. 3 bin 200 metre uzunluğunda ve 45 metre genişliğinde bir piste sahip olacak Hakkari Havaalanı'nın, 2012 yılında hizmete girmesi bekleniyor. Yıllık 1 milyon yolcu kapasiteli 6 bin 600 metrekare kapalı alana sahip bir terminal inşa edilecek havaalanında; 228 x120 metre boyutlarında apron ile taksirut, giriş kontrol binası, teknik blok ve kule, DHMİ hizmet binası, ısı merkezi, su deposu, güç merkezi, Emniyet binası, itfaiye binası, iş makineleri garajı ile otopark yer alacak.

IĞDIR HAVAALANI İÇİN 52 MİLYON LİRA HARCANACAK

Iğdır Havaalanı: İnşaatına valilikçe başlanan ancak bir türlü bitirilemeyen Iğdır Havaalanı, Ulaştırma Bakanlığı'na devredildi. İlin stratejik konumu, ekonomik ve sosyal yapısı göz önüne alınarak bölgenin gelişmesine katkı sağlamak amacıyla inşa edilen havaalanı, ulaşım ihtiyacını karşılamak amacıyla konvansiyonel boyutlarda tamamlanacak. Iğdır Havaalanı, il merkezine 18 kilometre mesafede, Iğdır-Kars karayolunun 15'inci kilometresinde Küllük Merası olarak anılan bölgede yer alıyor. Altyapı inşaatı yaklaşık 20 milyon liraya ihale edilen havaalanın üst yapı ihalesi de gerçekleştirildi. Yıl sonunda tamamlanacak havaalanı için yaklaşık 52 milyon lira harcama yapılacak.

Iğdır Havaalanı'nın özellikleri: Iğdır Havaalanı'nın 3 bin metre uzunluğunda ve 45 metre genişliğinde uluslararası piste sahip olacak. 240x120 metre boyutlarında bir aprona sahip olacak havaalanının, yıllık 500 bin yolcuya hizmet verecek 3 bin 500 metrekare kapalı alana sahip bir terminal binası bulunacak. Havaalanında taksirut, giriş kontrol binası, teknik blok ve kule, DHMİ hizmet binası, ısı merkezi, su deposu, güç merkezi, Emniyet binası, itfaiye binası, iş makineleri garajı ile otopark yer alacak.

ŞIRNAK HAVAALANI 500 BİN KAPASİTELİ OLACAK

Şırnak Havaalanı: Şırnak Havaalanı, topoğrafik ve stratejik konumu göz önüne alınarak bölgeye emniyetli, hızlı ve konforlu ulaşımı sağlamak amacıyla planlandı. Havaalanı, Şırnak il merkezine 60 kilometre uzaklıktaki Cizre İlçesine inşa edilecek. Altyapı inşaatı 26 milyon 115 bin liraya ihale edilen havaalanın üst yapı ihalesinin değerlendirilmesi sürüyor. Havaalanın toplam maliyetinin 65 milyon lira olması bekleniyor.

Şırnak Havaalanı'nın Özellikleri: Şırnak Havaalanı 3 bin metre uzunluğunda ve 45 metre genişliğinde uluslararası standartlarda pisti olacak. 2012 yılında hizmete girmesi beklenen havaalanında 240x120 metre bir apron ile yıllık 500 bin yolcuya hizmet verecek 3 bin 500 metrekare kapalı alana sahip bir terminal binası bulunacak. Havaalanında taksirut, giriş kontrol binası, teknik blok ve kule, DHMİ hizmet binası, ısı merkezi, su deposu, güç merkezi, Emniyet binası, Jandarma binası, itfaiye binası, iş makineleri garajı ile otopark yer alacak.

Yeni havaalanlarının yanında mevcut havaalanlarının kapasitesini de artıran DLH Genel Müdürlüğü Ağrı ve Elazığ Havaalanlarının kapasitesini artırıyor. İşte kapasite artırmak için yapılan çalışmalar:

AĞRI HAVAALANI 1997 YILINDA HAVA TRAFİĞİNE AÇILDI

Ağrı Havaalanı: Ağrı Havaalanı, Ağrı -Van karayolu üzerinde şehre 8 km mesafede bulunuyor. İlk olarak 8 Ocak 1997 yılında hava trafiğine açılan havaalanı, sadece sivil amaçlı kullanılıyor. 2003'ten sonra tarifeli uçuşların başladığı havaalanı, DHMİ tarafından işletiliyor. Ağrı'daki nüfus artışı ve şehrin konumunu dikkate alan Ulaştırma Bakanlığı, ilin hava ulaşımını karşılamakta yetersiz kalan mevcut havaalanına büyük gövdeli uçakların emniyetli bir şekilde iniş kalkışını sağlamak için pistin konvansiyonel boyutlara geliştirilmesine karar verdi. Pistin genişletilme çalışmaları nedeniyle hava trafiğine kapatılan Ağrı Havaalanı'nın, DLH tarafından kapasitesi artırıldı. Ağrı Havaalanı, 2011 yılı başında tekrar uçuşlara açıldı. Havaalanının kapasitesinin artırılması için 485 bin metrekare şahıs arazisi kamulaştırıldı. Kamulaştırmalara 2010 yılı fiyatlarıyla 1 milyon 254 bin 715 lira ödeme yapıldı. Havaalanına 2010 yılı fiyatları ile yaklaşık 35 milyon lira harcama yapıldı.

Ağrı Havaalanı için yapılanlar: 2 bin metre uzunluğundaki pist bin metre uzatılarak 3 bin metreye çıkarıldı. Pistin genişliği ise 30 metreden 45 metreye çıkarıldı. Apron ve taksi rut kapasitesi de artırılan havaalanına 16 bin metrekare kapalı alana sahip bir de terminal binası yapılacak. DHMİ tarafından yapılacak terminalle, Ağrı Havaalanı'nın yolcu kapasitesi yıllık 2 milyona çıkacak.

ELAZIĞ HAVAALANI PİSTİ UZATILDI

Elazığ Havaalanı: Elazığ Havaalanı'nın kapasitesinin artırılması için harekete geçen Ulaştırma Bakanlığı, şehir merkezine 12 kilometre uzaklıkta bulunan havaalanın üst yapı inşaatı 54 milyon 312 bin liraya ihale edildi. Elazığ Havaalanı'nın kapasite artırma maliyetinin 67 milyon lira olması bekleniyor. Elazığ Havaalanı'nın yeni tesislerinin 2012 yılında hizmete girmesi bekleniyor.

Elazığ Havaalanı'na yapılanlar: Yolcu sayısının artması üzerine altyapısında önemli değişiklikler yapılan Elazığ Havaalanı'nın pisti uzatıldı. 1720 metre olan pist uzunluğu 3 bin metreye, genişliği ise 30 metreden 45 metreye çıkarıldı. Böylece uluslar arası standartlara sahip olan Elazığ Havaalanı'nın terminal binası da yenilenecek. Yıllık 150 bin yolcu kapasiteli terminale sahip olan havaalanına, yıllık 2 milyon yolcu kapasiteli 16 bin metrekare kapalı alana sahip bir terminal binası yapılacak. Terminal binasının yanında havaalanına, VIP, giriş kontrol, teknik, DHMİ hizmet binaları ile otopark ve kule inşa edilecek.

Kaynak: Transport
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr