Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / BİRİNCİLİK YİNE CEVA TÜRKİYE’NİN

BİRİNCİLİK YİNE CEVA TÜRKİYE’NİN

BİRİNCİLİK YİNE CEVA TÜRKİYE’NİN07.01.2011

2008 yılından bu yana, sürekli iyileşmeyi öngören Kaizen uygulamalarıyla fark yaratan CEVA Türkiye, CEVA Küresel Kaizen Ödülleri’nde bu yıl da birinciliğe değer bulundu.
 
 
CEVA dünyasının 4 global bölgesinden en iyi Kaizen’lerinin katıldığı ‘Küresel Kaizen Ödülleri’ne CEVA Türkiye 3 farklı uygulamayla aday oldu ve her bir uygulama SEMEA bölgesinin en iyileri olarak seçildi.

Verimlilik, Kalite, Çevre, Çalışanların Memnuniyeti, İş Sağlığı ve İş Güvenliği gibi gelişime açık birçok konuyu  “Kaizen” sürdürülebilir iyileştirme felsefesiyle bir adım daha ileriye götürmeyi hedefleyen CEVA Türkiye, Ocak 2008’de başlattığı uygulama kapsamında bugüne kadar bir çok personeline eğitim verdi ve 600’ün üstünde başarılı Kaizen Aktivite Formu yayınlandı.

Tüm ülkelerden toplanan 400’ü finalist Kaizen adayları arasında yapılan değerlendirmede, SEMEA, Asya Pasifik, Amerika ve Kuzey Avrupa’dan oluşan 4 bölgenin en iyi 3 Kaizen’i tespit edildi. Türkiye’nin gönderdiği 3 Kaizen’in 3’ü de SEMEA’nın en iyileri olarak seçildi.
CEVA Lojistik Türkiye & Balkanlar Genel Müdürü Aslan Uzun, ‘ Sadece bu yıl 500’ü aşkın Kaizen uygulamamız oldu. Her biri bu ödülü kazanabilecek nitelikte uygulamalar olduğu için yarışmaya katılacak projeyi seçerken çok zorlandık. 2. kez dünya ödülünü kazanarak çalışmalarımızın sürdürülebilir olduğunuda göstermiş olduk. Bu güzel sonucun alınması nedeniyle başta bu konuda görev alan arkadaşlarımıza, yarışmada bizi temsil eden tüm ekiplerimize ve tüm CEVA Türkiye ailesine teşekkür ve tebriklerimi iletiyorum” dedi.
CEVA Grup Yöneticisi Hakan Çetin de yaptığı açıklamada, “Dünyanın 4 farklı bölgesiyle tekrar yarışmanın heyecanıyla katıldığımız 2010 CEVA Küresel Kaizen Ödülü’nde SEMEA’nın en iyi 3 Kaizen’in ülkemizden seçilmesi bizi daha yarışma sonuçlanmadan çok mutlu etti. Bundan sonraki heyecan CEVA dünyasındaki en iyi Kaizen’in hangisi olduğunun açıklanmasıydı. “CEVA Türkiye, 2. Kez kazandı’’ anonsunu duyunca ikinci kez aynı ödülü CEVA Türkiye’ye kazandırmanın büyük bir gururunu ve mutluluğunu yaşadık” diye konuştu.

 Kaizen Nedir?
Kaizen, Japonca’da kai değişim, zen ise daha iyi anlamına gelmektedir. İyi için değişimin amaçlandığı Kaizen uygulamalarıyla sürekli iyileştirme hedeflenmektedir. Kaizen’in uygulanması ortalama 8 hafta süren, özel olarak oluşturulmuş fonksiyonel bir takım tarafından iyileştirmeleri belli bir sürece veya iş planına uygulamasına dayanır.

İmalatta uygulandığında iyi sonuçlar verebilen Kaizen, hizmet veya teknik alanlarda da uygulanabilmektedir, ofis ortamında dahi başarılı sonuçlar alınabilmektedir. Kaizen, belirli bir zaman diliminde müşteri memnuniyetinin arttırılması ve rekabet güçlerinin etkilenmesi amacıyla süreçlere yönelik, çalışan, süreç, zaman ve teknolojide yavaş yavaş fakat çok sayıda hızlı bir gelişme sağlamayı maliyetlerde bir düşmeyi ifade eden bir kavramdır.

Kaizen, problemleri süreç bazında inceleyerek kök nedenin tespit edilebilmesini ve karşı tedbirler ile hedeflenen iyileşmenin gerçekleşmesini sağlar.
Kaynak: Ambar
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr