Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Denizyolu / HAYDARPAŞA VE İZMİRDE KRİZ ÇIKTI

HAYDARPAŞA VE İZMİRDE KRİZ ÇIKTI

HAYDARPAŞA VE İZMİRDE KRİZ ÇIKTI04.01.2011

Gazetenin manşetinde 3 Ocak Pazartesi gününden itibaren İzmir ve Haydarpaşa limanlarında entegrasyon sorunu çıkacağını yazmıştık ve öyle oldu.

Taşımacılık sektöründeki yeni haftalık tutkunuz Kara&Deniz, öncü haberleriyle sektöre yön veriyor. Gazetenin manşetinde 3 Ocak Pazartesi gününden itibaren eski sistem liman programlarının kullanımı rafa kaldırılacağı fakat, Haydarpaşa ve İzmir limanlarında zaten bir liman programı kullanıldığı için sistemin entegrasyonunda sorunlar yaşanacağını yazmıştık.
Aynen dediğimiz gibi oldu
Haydarpaşa ve Alsancak limanlarında yılın ilk günü devreye gireceği söylenen sistem, entegrasyonda yaşanan sorunlar nedeniyle çalıştırılamadı. Sabah 10:00’a kadar gerçekleştirilemeyen işlemler, eski sistemin yeniden devreye alınacağı açıklandıktan sonra ancak başlayabildi.

Ne yazmıştık?
Türkiye’nin iki önemli limanı, yeni yılla başlayan ilk iş gününe kaosla başlayacak gibi gözüküyor. 3 Ocak’tan itibaren tüm TCDD teşkilatında, dolayısıyla limanlarında da KKY adlı bilgisayar sistemi devre giriyor. Sistemin temel amacı, tüm manuel işlemlerin bilgisayar ortamında yapılacak olmasına dayanıyor. Aslında uygulama, çağın gereklerine uygun bir sistem. Yapının adaptasyonu Mali İşler Dairesi’nin organizasyonunda gerçekleşmesi nedeniyle Limanlar Dairesi ve Bilgi İşlem Dairesi devre dışı bırakıldı.

Adının açıklanmasını istemeyen bir TCDD yetkilisi, yaşanan durumu “Dediğimiz dedik, mantığıyla pazartesi gününden itibaren eski sistem liman programlarının kesinlikle kullanılmayacağı, Bilgi İşlem ve Limanlar Dairelerinin tüm ikazlarına rağmen ‘son sözümüzdür’ şeklinde Perşembe günü itibarıyla tüm limanlara bildirildi” diye açıkladı.

Bakın neler olacak?
Konteyner hizmeti veren İzmir ve Haydarpaşa limanlarında hizmet kalitesini artırmak ve mükellefin mağdur olmasını önlemek amacıyla 10 yılı aşkın zamandır zaten Bilgi İşlem Dairesi’nin liman programı kullanılıyor. İşte sorun da tam burada başlıyor. Yine TCDD’ye ait İskenderun ve Derince limanlarında manuel sistem kullanıldığından problem yok.  Ama, zaten liman programı kullanılan Haydarpaşa ve İzmir’de yaşanacakları aynı TCDD yetkilisi KARA & DENİZ gazetesine şu sözlerle aktardı:

“Bu programda tüm liman kayıtları, konşimento bazında ilk konteynerin limana inişinden itibaren sisteme girildiğinden, faturasının bilgisayar tarafından kesilmesinden tutun da, kapı kağıdı kesilmesine kadar tüm işlemler bilgisayar ortamında yapılmakta. Mali işler Dairesi, bu programları sanki sadece faturayı bilgisayardan yazdırma programı gibi algılıyor. Konuyu, Genel Müdürlük makamına da bu şekilde lanse ettiler. Genel Müdürlük de, pazartesi limanlarda bu sistemin artık kullanılmayacağını bildirdi. İskenderun ve Derince gibi limanlarda işlemler zaten manuel devam ettiğinden sistemin entegre olmasında herhangi bir sıkıntı gözükmüyor. Ancak, İzmir ve Haydarpaşa kaosa hazır olsun. Bilgisayar sistemleri devre dışı kalacağından 10 yıl öncesinde olduğu gibi işlemler manuele dönecek, faturalandırma bilgisayar tarafından hesaplanmayıp manuel hesaplanacak, yenilik dedikleri sisteme hesaplandıktan sonra elle girilecek ve fatura bilgisayardan çıkacaktır. Limanın diğer birimlerinde araç giriş fişi, iş emri, kapı kağıtları vb hepsi elle yazılacaktır. Yenilik dedikleri sistem İzmir ve Haydarpaşa limanında iş akışını resmen durdurmaya yönelik bir sistemdir.”
 
Kaynak: Selçuk ONUR - KARA & DENİZ GAZETESİ
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr