Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / İHRACATÇI MERKEZLE BARIŞ SİNYALLERİ VERİYOR

İHRACATÇI MERKEZLE BARIŞ SİNYALLERİ VERİYOR

İHRACATÇI MERKEZLE BARIŞ SİNYALLERİ VERİYOR29.12.2010

Merkez Bankası’nın aldığı kararları son derece olumlu bulduklarını söyleyen TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, 2011’de kurlarda 1.55 ila 1.60 TL aralığının rekabetçi bir destek sağlayacağını düşündüklerini belirtti

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, 2011’de kurlarda ideal düzeyin dolarda 1.60 ve euro’da 2.10 seviyesi olduğunu söyleyerek, “Orta vadeli programda kurlar için bir hedef yok, ama TL ve dolar cinsinden ekonomik büyüklükleri karşılaştırınca dolar kuru 1.55 TL seviyesinde gözüküyor. 1.55 ile 1.60 TL aralığının rekabetçi bir destek sağlayacağını düşünüyoruz” dedi.

2011 ihracat hedefinin 127 milyar dolar olduğunu kaydeden Büyükekşi, “Bu hedefe ulaşabilmek için dünya ekonomilerinin 2011 performansı önemli” diye konuştu. Döviz kurlarındaki gidişatın da ihracattaki bu hedefin gerçekleşmesine yön verecek bir faktör olduğunu vurgulayan Büyükekşi, “İhracatçılarımızın olağanüstü gayretleriyle maliyet ve kurlarda yaşanan sıkıntıların üstesinden geliyoruz. 2011’de hedefin üzerine çıkıp 2008 ihracatına ulaşmak istiyoruz” dedi.

‘MB’nin kararları olumlu’
Merkez Bankası’nın aldığı kararları geç alınmış ama ‘son derece olumlu’ bulduklarını söyleyen Mehmet Büyükekşi, şunları söyledi: “Sıcak paraya gelen önlemler doğrudan yabancı sermayenin önünü açacak. Dış ticaret fayındaki strese aylardır dikkat çekiyorduk. Stres alınmasaydı çok yıkıcı depremler ortaya çıkabilirdi. Bu kararlar bir defaya mahsus alınmadıysa marta kadar politika faizleri yüzde 5 seviyelerine kadar inmeli.”  Büyükekşi ayrıca 2011’de yüzde 5- 6 arasında bir büyüme tahmin ettiklerini söyledi.
 
‘2011’in yıldızları Irak, Rusya ve Çin’
2011 yılında AB ülkeleri ve Ortadoğu ülkelerinin ihracat açısından yine listenin en başında olacağını söyleyen Mehmet Büyükekşi, “Ama Irak, Rusya, Çin, Hindistan, Brezilya ve Şili özel atılım beklediğimiz ülkeler. Ayrıca Türkiye  Suriye  Ürdün ve Lübnan arasındaki özel ekonomik alanın sonuçlarını ihracatta da alacağız” dedi. Büyükekşi, “Afrika ve Ortadoğu bölgesine özel önem veriyoruz” diye konuştu.

Küresel krizin belli pazarlara bağımlı olmanın zararlarını çok net ortaya koyduğunu ifade eden Büyükekşi, “Yeni hedefimiz Asya’nın yükselen ekonomilerine erişmek, Afrika’da kalıcı olmak ve Ortadoğu’daki payımızı korumak olacak” dedi.
 
Süleyman Orakçıoğlu:
Komşularda etkin olacağız
Türk yatırımcıların birçok farklı ülkede AVM yatırımı yaptığını söyleyen Orka Group Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “Bunlar arasında Libya, Gürcistan, Azerbaycan, Rusya ve Suriye var. Bu ülkelerde daha etkin olacağız” dedi.

Hikmet Tanrıverdi:
Pazar çeşitliliği zorunluluk
İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, hazırgiyim ihracatının yüzde 80’inin 27 AB ülkesine olduğunu söyleyerek, “AB’deki en küçük çalkantı ihracatı olumsuz etkiliyor. Dolayısıyla, pazar çeşitlendirmesi zorunluluk” dedi.

Cem Negrin:
AB’ye bağımlılık azalmalı
Yeni pazar arayışlarının 2011’de de süreceğini söyleyen TGSD Başkanı Cem Negrin, “Komşu ülkelerde ve Afrika’da genişleme sürecek. Türkiye’nin ihracatta Avrupa’ya olan bağımlılığının azalması gerek” dedi.
İsmail Gülle:
Hedef Güney Amerika
İTHİB Başkanı İsmail Gülle tekstil sektörünün uzun süredir pazar planlamasını başarıyla yaptığına dikkat çekerek, “Şimdi yeni hedef Asya ve Güney Amerika. Bir yılda Güney Amerika’ya üç defa gittik” dedi.
İbrahim Burkay:
Çin önemli bir pazar
Uludağ Tekstil İhracatçıları Birliği Başkanı İbrahim Burkay, Çin’in önemli bir pazar olduğunu söyleyerek, “Tekstil ihracatçıları olarak Uzakdoğu, Latin Amerika ve Orta Doğu’da  yeni atılım peşindeyiz” dedi.
Kaynak: Milliyet
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr