Başbakan ve Ulaştırma Bakanı martta test sürüşü yapacak. Büyük açılış 2013'te. Proje bitince Üsküdar'dan saatte 60 bin kişi İstanbul'a dağılacak.
İstanbul'un iki yakasını Boğaz'ın altından geçen demiryolu tüneli ile bağlayacak olan Marmaray, 29 Ekim 2013'te açılıyor. Marmaray İstanbul trafiğinin can damarı olmakla kalmayacak; Üsküdar'ın ekonomik sosyal ve kültürel hayatını canlandıracak. Avrupa ve Anadolu yakasından başlayan tünellerin, 2011'in haziran ayına kadar, deniz altındaki bin 280 metre uzunluğundaki tünelle birleşmesi bekleniyor. Böylece 2011'in ilk yarısında kazı işlemleri tamamlanmış olacak. Üsküdar ile Sirkeci'yi birleştirecek olan tünel, dünyanın en derin deniz altı tüneli (-54 m) olarak tarihe geçecek. Tünellerin birleşmesi sonrası betonlama işlemleri 2012'nin ortasına kadar tamamlanacak. Ardından, tüm hattın (Gebze-Halkalı) yenilenmesi ve elektrifikasyonu yapılacak.
Ekonomik Katkısı Büyük
Asrın projesi olarak anılan ve geçmişi 1860 yılına kadar giden Marmaray'ın yürürlüğe girmesi ile Üsküdar'ın ticari hayatında büyük bir patlama olacak. Üsküdar Belediyesi, bu potansiyeli düşünerek, Üsküdar'ın tarihi dokusunu canlandırmaya yönelik çalışmaları tüm hızıyla yürütürken, kültür merkezlerinde tiyatro, sinema, seminer ve konserler gibi birçok programa ev sahipliği yapıyor. Başkan Kara, "Biz Üsküdarlılar, Boğaziçi Köprûsü'nün inşasından beri çile çekiyoruz ama artık Tarihi Yarımada ile Üsküdar'ın havası birbirine karıştı" dedi.