Havayolu

İSG DÜNYADA İLK 100Ü HEDEFLİYORİSG DÜNYADA İLK 100Ü HEDEFLİYOR20.12.2010

İSG'nin artan hava ulaşımındaki rolü, Milli Savunma Bakanı Vecdi Gönül ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım' ın katıldığı bir sempozyumla ele alındı.

Limak, GMR ve Malaysia Airports ortaklığıyla 18 ay gibi rekor bir sürede tamamlanarak, yeni ekleriyle birlikte toplam 500 bin metrekarelik alanda 31 Ekim 2009’da hizmete giren havaalanının işletmecisi ve Meydan Otoritesi HEAŞ’ın Genel Müdürü Volkan Tiryakiler ve Terminali işleten İSG’nin CEO’su Gökhan Buğday’ın ev sahipliğinde gerçekleştirilen sempozyumda Buğday, Sabiha Gökçen Havalimanı’nın 2010’da dünyanın yolcu sayısı artışında birinci havalimanı olduğunu, 2011 hedeflerinin ise dünyanın en büyük 100 havalimanı arasına girmek olduğunu ifade etti.

Toplam 500 milyon Euro’luk yatırımla yeni terminal ve eklerini 31 Ekim 2009’da hizmete açan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın artan hava ulaşımı talebindeki rolü, İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nda Milli Savunma Bakanı M. Vecdi Gönül ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın da katıldığı bir sempozyumda ele alındı. “İstanbul ve Bölgenin hızla Artan Hava Ulaşım Talebi ve Sabiha Gökçen Havalimanı’nın Rolü” konulu sempozyumda, Sabiha Gökçen Havaalanı İşletmecisi ve Meydan Otoritesi HEAŞ’ın Genel Müdürü Volkan Tiryakiler ve Havalimanı Terminalinin işletmecisi İSG’nin CEO’su Gökhan Buğday birer sunum yaparak, Sabiha Gökçen Havalimanı’nın geldiği nokta ve gelecek hedefleri hakkında değerlendirmelerde bulundu.

“2. Piste acilen ihtiyaç var”
Sabiha Gökçen Havaalanı İşletmecisi ve Meydan Otoritesi HEAŞ’ın Genel Müdürü Volkan Tiryakiler, yaptığı konuşmada, dünyada en büyük trafik artışının yaşandığı İstanbul’un yeni havaalanı Sabiha Gökçen’in, 10. yılında, İstanbul’un yükünü önemli ölçüde hafiflettiğini, ancak en geç 2 yıl içinde 2. pistin inşa edilmemesi durumunda İstanbul’un 2 havalimanı ile bile artan yolcu ve uçak trafiğini karşılamakta güçlük çekeceğini belirtti. Yaptığı konuşmada dünya havacılık sektörünün hızlı gelişimine dikkat çeken ve en hızlı trafik artışına sahne olan kentin İstanbul olduğunu vurgulayan Tiryakiler, “Yakaladığımız bu hızlı yükselişi yeni pist ve havaalanımıza değer katacak projelerle desteklemeliyiz” diye konuştu.

“2010’da dünyanın en hızlı büyüyen birinci havalimanı olduk”
Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın İstanbul’un dünyaya açılan yeni kapısı olduğunu vurgulayarak sözlerine başlayan İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı Yatırım Yapım ve İşletme A.Ş. (İSG) CEO’su Gökhan Buğday;

Limak, GMR ve Malaysia Airports konsorsiyumu tarafından yeni terminal ve ekleriyle 18 ay gibi rekor bir sürede yeniden hizmete açan şirketlerinin aradan geçen sürede büyük bir başarı öyküsüne imza attığını söyledi. Havaalanı otoritesi HEAŞ ve ortaklar arasındaki güç işbirliği ve know-how paylaşımı sayesinde mükemmel bir uyum yakaladıklarını belirten Buğday, Sabiha Gökçen Havaalanı’nın sadece havacılık sektörü için değil; iş dünyası için de örnek bir rol model yarattığını ifade etti. 2008 yılında 4.4 milyon kişi olan yolcu trafiğinin 2010 yılı sonunda 11.6 milyona ulaşacağını söyleyen Buğday, uçuş noktası sayısında da İSG olarak bir rekora imza attıklarını vurguladı. İSG’den 2008 yılında iç ve dış hatlar olmak üzere toplam 55 noktaya uçuşun gerçekleştiğini söyleyen Buğday, 2010 yılı sonunda bu rakamın 92’ye çıktığını belirtti, Buğday, “Bu rakamlarla 2010’da dünyanın yolcu sayısı artışında birinci havalimanı olmayı başardık” dedi.

“2011’de dünyanın en büyük ilk 100 havalimanı arasına gireceğiz”
Sabiha Gökçen Havaalanı’nın göstermiş olduğu performansla dünyanın en büyük havalimanları listesinde hızla yükseldiğini söyleyen Buğday, “2010’da dünya sıralamasında 105 ila 110. sıra arasında yerimizi aldık. Önümüzdeki yıl hedefimiz bu listede ilk 100’ün arasına girmek” dedi. Sabiha Gökçen Havaalanı’nın 2009 yılında iç hatlarda Türkiye’nin en yoğun ikinci havalimanı olduğuna dikkat çeken Gökhan Buğday, İSG’nin 2009’da Türkiye’nin en yoğun üçüncü limanı olduğu bilgisini de verdi.

“2020’de toplam 55 bin istihdam yaratmış olacağız”
Sabiha Gökçen Havaalanı’nın çevre illerden 18 milyonluk bir yolcu potansiyeli bulunduğunu ve geniş bir coğrafyaya hitap eden bir yapıda olduğunu ifade eden Buğday, Türkiye ekonomisinin en önemli ihtiyaçlarından biri olan istihdam yaratma konusunda, havalimanının ekonomiye önemli bir katkısı olduğunu da sözlerine ekledi. Halen 2 bin 179 kişiye doğrudan, dolaylı olarak ise toplam 10 bin kişiye istihdam yarattıklarını söyleyen Buğday, “2020 yılına geldiğimizde doğrudan 30 bin kişiye iş imkanı vermiş olacağız. Dolaylı istihdamla birlikte bu rakamın 55 bine ulaşmasını bekliyoruz” şeklinde ifade etti.

Limak Holding (LİMAK), GMR Infrastructure (GMR) ve Malaysia Airports Holdings Berhad (MAHB) ortaklığında kurulan ISG, İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda mevcut terminallerin işletme hakkının yanı sıra otopark işletmesi, yer hizmetleri, kargo, uçak yakıt ikmal operasyonları ve havalimanı oteli ile CIP tesislerini 20 yıl süre ile işletme hakkını 1 Mayıs 2008’de devraldı. İstanbul Sabiha Gökçen’in 20 yıllık işletme hakkını 1 milyar 932 milyon Euro karşılığı devralan İSG, 500 milyon Euro’luk yatırım yaptı. İstanbul Sabiha Gökçen’in hızlı büyümesine katkıda bulunacak ve yıllık yolcu kapasitesini 25 milyona çıkaran toplam 320 bin m²’lik yeni terminal binası ve ekleri uluslararası normlarda, modern bir mimari anlayışı ile çevreci bir yapı olarak inşa edildi ve 31 Ekim 2009 tarihinde hizmete alındı.
 
Kaynak: HACI YUSUF ÖZER - LOJİPORT
Şenlikköy Mahallesi Saçı Sokak, No: 4 / F Florya 34153 Bakırköy İSTANBUL
+90 212 663 62 61
+90 212 663 62 72