Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / İDA EXPO FUAR LOJİSTİĞİNDE UZMAN İMZA

İDA EXPO FUAR LOJİSTİĞİNDE UZMAN İMZA

İDA EXPO FUAR LOJİSTİĞİNDE UZMAN İMZA16.12.2010

Uluslararası Fuar Taşımacıları Birliği'nin (IELA) Türkiye'deki sayılı üyelerinden biri olan İda Expo, 70'in üzerinde ülkeye uzanan yaygın acenta ağının sağladığı sinerjiyle zamanla kolayca yarışabiliyor. Her fuara ayrı bir proje gözüyle yaklaştıklarına dikkat çeken Tijen Özer, 2010'da tüm dünyada yaklaşık 120 fuar için taşıma hizmeti sunduklarını aktarıyor.  Sadece fuar lojistiğinde ihtisaslaşan İda Expo gerek yurtdışında, gerekse yurtiçinde düzenlenen fuarların katılımcılarına tüm taşıma modları ile nakliye, depolama, gümrükleme, paketleme, sigorta hizmetleri sunuyor. Şirketin faaliyet alanında uluslararası kongreler, sanatsal ve kültürel etkinlikler kapsamındaki özellikli lojistik hizmetler de yer alıyor. Uluslararası Fuar Taşımacıları Birliği'nin (IELA) üyesi olarak 70'in üzerinde ülkede profesyonel know-how ve uluslararası standartlarda hizmet sunabildiklerine dikkat çeken İda Expo Genel Müdürü Tijen Özer, çalıştıkları tüm yurtdışı acentalarının fuar hizmetlerinin sorumluluk ve önceliklerini bilen uzman kuruluşlar olduğunu vurguluyor. Fuar organizasyonlarının Avrupa'da yoğunlaşmasından dolayı genellikle bu bölgeye ağırlık verdiklerine, ancak yaygın acenta ağları sayesinde tüm dünya fuarlarına hizmet verebildiklerine işaret eden Özer; “2010 yılında, tüm dünyada, yaklaşık 120 fuar için taşıma hizmeti verdik. Bu fuarlara 30 katılımcı da götürdüğümüz oldu, bir katılımcıya da hizmet verdiğimiz oldu. Bizim için her fuar ayrı bir proje. 2011 yılında da yine işimizi en iyi şekilde yapmaya devam edeceğiz” diye konuşuyor.

Fuar, kongre, konferans vb. etkinliklere yönelik lojistik hizmetleri İda Expo gibi sadece bu alanda uzmanlaşmış bir şirketten alıyor olmak hangi avantajları da beraberinde getiriyor? Her işte olduğu gibi, bizim işimizde de uzmanlaşma, başarı ve verim getiriyor. Ayrıca müşterilerimiz bizi aradığında ne için aradığını ve bizden ne isteyebileceğini çok iyi biliyor. Böylelikle sadece yaptığımız işe konsantre olduğumuz için ihtiyaçları daha iyi anlayabiliyor, farklı ve daha etkin çözümler getirebiliyor, önceliğimizin müşterilerimizin beklentileri olduğunu daha iyi hissedebiliyor ve hissettirebiliyoruz.

Bugüne kadar lojistik partner olarak yer aldığınız en zor organizasyon hangisiydi? Bu zorlukları geliştirdiğiniz hangi stratejiler ve çözümlerle aştınız?
Şu ana kadar Afrika'dan Uzakdoğu'ya, Ortadoğu'dan Rusya'ya uzanan çok geniş bir yelpazede çok zor ülkelerde irili ufaklı pek çok işe imza attık. Aslında hiçbiri diğerinden daha özel veya daha zor değil. Sadece iş yaptığınız ülkede güvenilir ve hizmetinden emin olduğunuz bir partner ve söz konusu ülkenin koşulları ile insanlarını iyi tanımış olmanız gerekiyor. Tabii ki bizi diğerlerinden daha fazla zorlayan işler oldu, örneğin milli katılım taşıması yaptığımız bir fuarda, limanındaki bağlantısı, gemi arızası dolayısıyla iptal olduğu için 40' High Cube konteynerler içerisindeki makineleri havayoluna çevirmemiz gerekti. Oldukça zor bir operasyondu, çünkü konteynerleri aktarma limanında durdurarak boşaltmamız ve aktarma gümrüğü yapmamız gerekiyordu. Ayrıca bu işlem sırasında makinelerin hasar görme riski de vardı. Yine IELA üyesi acentelerimiz sayesinde problemi aştık ve havayoluyla sevk ettiğimiz ürünleri zamanında standlara teslim edebildik.

Fuar lojistiği hizmetlerinde yaşanan sorunların önüne geçmek için katılımcılara hangi noktalara dikkat etmelerini öneriyorsunuz?
Firmaların dikkat etmesi gereken en önemli konu, zamanında ürünlerini ve stand malzemelerini lojistik partnerlerine teslim etmeleri. Bizi en çok zorlayan konu, firmaların son ana kadar fuara götürecekleri eşya ile ilgili karar verememesi ve belirlenen yükleme tarihinden daha geç bir tarihte ürün teslim etmek istemeleri. Bu durumun, bizden ziyade kendilerine zarar vereceğini, herhangi bir sebeple gecikme yaşanması halinde mağdur olacaklarını katılımcılara anlatmakta bazen zorlanıyoruz. Neticede hangi taşıma modunu kullanırsak kullanalım ortada bir risk var. Örneğin araç arıza veya kaza yapabiliyor, denizyolu kullanılacaksa gemi programlarında sarkmalar olabiliyor ya da güzergahtaki gümrüklerde beklenmedik zamanlarda sıkışıklık veya grev gibi sorunlar yaşanabiliyor. Kış şartlarında hava koşulları bile bir etken. Dolayısıyla yüklemenin selameti açısından marjlı hareket etmek çok önemli. Bir de doğru ve eksiksiz evrak hazırlanması, beyanların doğru olması çok önemli. Gümrüklerin süzgeç görevi gördüğünü unutmamamız gerekiyor. Bu konulara dikkat edildikten sonra, iyi bir planlama ve takip ile zaten işler sorunsuz yürüyor.
  
Kaynak: Uta Lojistik
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr