Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / KAYSERİ 2011DE LOJİSTİK KÖYE KAVUŞUYOR

KAYSERİ 2011DE LOJİSTİK KÖYE KAVUŞUYOR

KAYSERİ 2011DE LOJİSTİK KÖYE KAVUŞUYOR22.11.2010

Kayserili sanayicinin dış pazar rekabeti açısından önem verdiği lojistik köyün ilk etabı ile 2009 yılında yapımına başlanan kuzey demiryolu hattı 2011 yılı sonbaharında hizmete girecek. Bünyesinde, konteyner parkının da yer alacağı lojistik köyde, bazı hizmet birimleri ile yükleme rampalarından biri tamamlandı. İkinci rampanın yapımı ise devam ediyor. TCDD Genel Müdürlüğü ile Kayseri Büyükşehir Belediyesi arasında yapılan protokol uyarınca geçen yıl yapımına başlanan kuzey demiryolu hattı ile ‘lojistik köy’, gelecek sonbaharda işletmeye açılacak. İnşaatları iç içe yürüyen Boğazköprü ile Oymaağaç Köyü arasındaki yaklaşık 1 milyon metrekarelik alan üzerinde yapımına başlanan Boğazköprü Lojistik Köyü ile 23 kilometre uzunluğundaki kuzey demir yolu hattı ile Kayseri artık kuzeyde de gelişip büyüyecek. Kentte üretilen sanayi mallarının iç ve dış pazarlara ulaşımını kolaylaştırmak amacıyla, Kayseri Organize Sanayi Bölgesi’ne 4 kilometre mesafede kurulan Boğazköprü Lojistik Köyü’nün, Kayseri OSB’deki firmaların yanısıra Mimar Sinan ve İncesu OSB’leri ile şehrin değişik kesimlerinde faaliyet gösteren sanayi işletmelerinin de gelişimine ivme katması , taşımacılık sektörünün önünü açması hedefleniyor. Bünyesinde, konteyner parkının da yer alacağı lojistik köyde, bazı hizmet birimleri ile yükleme rampalarından biri tamamlandı. İkinci rampanın yapımı devam ediyor. İnşaat çalışmaları aşamalı olarak yürütülen ‘lojistik köy’ün ilk etabı, kuzey demiryolu hattı ile eşzamanlı olarak hizmete girecek. Proje gereği, şehir sınırları içinde kalan yaklaşık 23 kilometre uzunluğundaki 20 metrelik demiryolu koridoru ise Kayseri Kuzey Çevreyolu paraleline taşınıyor. İstasyon binası, depo ve yükleme rampası gibi TCDD’nin gereksinim duyduğu bina, ünite ve birimleri Büyükşehir belediyesi yapacak. Buna karşılık idareye ait tarihi Kayseri İstasyon Binası ile öteki yapı ve araziler belediyenin tasarrufuna geçecek. Yeni demiryolu hattı güzergahındaki araziler, TCDD’nin isteği doğrultusunda planlandı. İşin yapımını üstlenen müteahhit firma Kulin İnşaat, kuzeyde rayların döşenmesi işlemine geçen sonbaharda başladı. Yeni hattın proje maliyeti yaklaşık 90 milyon lira. Adı geçen firmaya, hizmeti karşılığında 65 milyon, hattın geçeceği alanlardaki mülk sahiplerine ise kamulaştırma bedeli olarak yaklaşık 25 milyon lira ödenecek.

Sanayicinin düşü gerçek olacak
Kayseri OSB Müdürü Orhan Akşit, şehrin Boğazköprü kesiminde yapım çalışmaları süren lojistik köyün, taşımada zaman zaman sorun yaşayan sanayi sektörüne rahat nefes aldırtacağını belirterek, “Gerek Kayseri’deki OSB’ler, gerekse şehrin diğer kesimlerindeki endüstri alanlarında üretim yapan firmalar, iç ve dış pazarlara ürün naklinde hayli zorlanıyordu. Denilebilir ki, sanayicinin düşleri artık gerçek oluyor. Zira, hem demiryolu istasyonunun şehir dışına taşınması, hem de buna bağlantılı olarak lojistik köy kurulması, sadece işadamlarımıza değil, bu şehirde yaşayan herkese nefes aldırtacak. Kayseri-Ankara, Kayseri-Adana demiryolu hattının birleşme noktası olan Boğazköprü ile Oymaağaç Köyü arasındaki geniş bir alanda kurulan lojistik köy hizmete girdiğinde, hem Kayseri’deki OSB’lerin gücüne güç katılmış, hem de üretilen ürün ve emtiaların, iç ve dış pazarlara daha rahat koşullarda ulaşmasının önü açılmış olacak” açıklamasını yaptı.

Kent artık kuzeyde de büyüyecek
*Kocasinan Belediye Başkanı Bekir Yıldız: 23 kilometrelik hat boyunda çalışmalar devam ediyor. Öyle sanıyorum gelecek yıl bugünlerde ray döşeme çalışmaları biter, seferler yeni hat üzerinden yapılmaya başlanmış olur. İlçe sınırları içinden geçen mevcut demiryolu hattının kent dışına taşınması Kayseri’nin geleceği açısından büyük önem taşıyor. Kayseri’nin kuzeyde gelişmesine bu hat mani oldu. Şehrin büyümesiyle demiryolu hattı şehrin merkezinde kalmasından 320 bin nüfuslu Kocasinan olumsuz etkilendi. Şehri ikiye bölen demiryolu hattı Kocasinan ile Melikgazi arasındaki ulaşımı olumsuz etkiledi. Mevcut hat söküldüğünde, hem trafik rahatlayacak, hem de şehir içi ulaşımı daha güvenli bir yapıya kavuşacak. Geçitler yeterli değil. Bazı kesimlerde yükseltiler var. Bunlar sıfır hizaya inecek. Sümer Üst Geçidi, Gazi Osman Alt Geçidi, Yeni sanayi ve Şeker geçitleri ortadan kalkacak. Kısacası, ulaşım daha rahat ve daha güvenli olacak.Yeni imara açılan alanlar, ekonomik avantajlar sağlayacak. Kayseri artık kuzeyde de büyüyüp gelişen bir kent olacak.

*Kayseri Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki: Kuzey demiryolu hattı projesinin Kayseri’nin geleceği açısından hayati önemi var.TCDD Kayseri İstasyonu ile bu istasyonun doğudan batıya uzantısı 23 kilometrelik demiryolu hattı şehrin ortasında kaldığı için öncelikle şehrin, sonra da metropol ilçelerimizden Kocasinan’ın gelişmesine mani oluyordu. İstasyon ile şehrin içinde kalan demiryolu hattının kuzey çevre yoluna taşınması süreci tam 15 yılımızı aldı. Projenin hayata geçmesiyle hem şehir daha sağlıklı nefes alacak, hem de sinai üretime pozitif katkı sağlanmış olacak. Her şeyden önce Kayseri’nin bölünmüşlüğü ortadan kalkacak. Görüntü ve gürültü kirliliğini giderecek. Mevcut demiryolu güzergahının yeşil alan olarak kalması sağlanarak istasyon arazisinde 1 kilometrelik, demiryolu güzergahının bazı kesimlerinde 20 metrelik genişlikler oluşturulacak. Bu alanlarda halka açık dinlenme ve eğlence mekanları kurulacak. Şehrin artık Kocasinan kesiminde de ticarethaneler kurulacak, işyerleri açılacak.

Kaynak: Mahmut SABAH KAYSERİ/Perşembe Rotası
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr