Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / ULUSAL KALİTENİN RENGİ BELLİ OLUYOR

ULUSAL KALİTENİN RENGİ BELLİ OLUYOR

ULUSAL KALİTENİN RENGİ BELLİ OLUYOR20.10.2010

Türkiye Kalite Derneği (KalDer) tarafından bu yıl 18’incisi düzenlenen “Ulusal Kalite Ödülü Süreci” finalistleri belli oldu.

KalDer Yönetim Kurulu Başkanı A. Hamdi Doğan’ın katılımıyla 19 Ekim tarihinde düzenlenen basın toplantısıyla açıklanan dört finalist arasında Barem Pazar Araştırma, Coca-Cola Ankara Fabrikası, İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş. (İDO) ve İstanbul Gaz Dağıtım A.Ş. (İGDAŞ) bulunuyor.
 
Bu sene 20.yılını kutlayan Türkiye Kalite Derneği (KalDer) tarafından 8-9-10 Kasım tarihleri arasında gerçekleştirilecek kongre kapsamında bu dört büyük finalist “Ulusal Kalite Ödülü” için yarışacak. 2010 yılında aralarında kendi sektöründe en iyi kuruluşların yer aldığı 4’ü kamu olmak üzere toplam 11 kuruluş başvuruda bulundu.
 
İstanbul Sanayi Odası, Meclis Salonu’nda gerçekleştirilen basın toplantısında Kalite Kongresi’nin programını da açıklayan KalDer Yönetim Kurulu Başkanı A. Hamdi Doğan; “Her yıl sektöründe isim yapmış kuruluşların aday olduğu Ulusal Kalite Ödülü sürecinin bu yıl 18.cisini gerçekleştiriyoruz. Ulusal Kalite Ödülü değerlendirme sürecinde firmalar bağımsız değerlendiricilerin Avrupa Kalite Vakfı EFQM Mükemmellik Modeli çerçevesinde değerlendirmeleri sonucu finalist olmaya hak kazanıyorlar. Oldukça zorlu, bir o kadar önemli olan ve yaklaşık on ayı alan bu süreci başarı ile tamamlamak, değerlendiricilerden olumlu puanlar almak büyük bir çaba gerektiriyor. Bu nedenle finale kalan Barem Pazar Araştırma, Coca-Cola İçecek Ankara Fabrikası, İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş. (İDO) ve İstanbul Gaz Dağıtım A.Ş. (İGDAŞ)’nin yönetici ve çalışanlarını canı gönülden kutluyor, Mükemmellik Yolculuklarının Ulusal Kalite Ödülü ve Avrupa Kalite Ödülü ile taçlandırılmasını temenni ediyorum. Her yıl düzenlenen kongremizin bu yıl ana teması olan “Yenileşim Yönetimi” alanlarında isim yapmış konuk konuşmacıların katılacağı oturumlarda tartışılacak. Özel konuşmacı olarak katılan, Cisco Systems Küresel Operasyonlar Strateji ve Planlama Başkan Yardımcısı Inder Sidhu, The Innovation Resources’un Başkanı Robert B. Tucker ve İş Bankası Genel Müdürü Ersin Özince ile iş dünyasının nabzını tutacağız. İki gün boyunca farklı sektörlerin iyi uygulama örneklerinin de katılımcılarla paylaşılacağı kongrede, bu yıl 24 paralel oturum, üç özel oturum, 100’ü aşkın konuşma ve 13 çalıştay gerçekleşecek.10 Kasım akşamı da Ulusal Kalite Ödülü sonuçları açıklanacak” dedi.

Basın Toplantısında ayrıca, finale kalan firmaların temsilcileri de hazır bulundu. Barem Pazar Araştırma Genel Müdürü Pervin Olgun yaptığı konuşmada, artan müşteri memnuniyeti ile gün geçtikçe pazardan daha fazla pay almaya başladıklarını söyledi. Son üç yılda vergi listesindeki yerlerini almaya başladıklarına değinen Olgu, “2007’de vergi listesinde 90’ıncı sıradaydık. 2008’de 88’inci ve 2009’da da 32’inci sıraya yükseldik. Bu oranlar dahi ne kadar doğru yolda olduğumuzun bir göstergesidir” dedi.


Coca-Cola İçecek Ankara Fabrikası Operasyon Müdürü Şahin Keykan ise yaptığı konuşmada uluslar arası bir güç olan ve dünyanın her tarafında fabrikaları bulunan Coca Cola’nın, kaliteden asla taviz vermeyen bir yapıya sahip olduğunu belirtti. Bu misyonla çalışmalarına devam eden Coca Cola İçecek Ankara Fabrikasının da, Ulusal Kalite Ödülleri’nde finale kalmasının kendilerini mutlu ettiğinin altını çizen Keykan, “Buradan aldığımız güçle yolumuza devam edeceğiz” dedi.


Basın toplantısında bir konuşma yapan İstanbul Deniz Otobüsleri A.Ş. (İDO) Genel Müdürü Dr. Ahmet Paksoy, İDO’nun son 5 yıl içerisinde kat ettiği büyümenin bundan sonrada devam ettirilmesi gerektiğini söyledi. İDO ve İGDAŞ gibi kendi alanlarında rakipsiz iki firmanın böylesine bir yarışmanın içerisinde bulunmasının iyi okunması gerektiğinin önemini vurgulayan Paksoy, “Bizler hizmet üreten şirketleriz. Yapabileceğimizin en iyisini yapmaya çalışıyoruz. Var olan sorunların çözümünde bu tür organizasyonlarda bulunmak gerekiyor. Büyük ödülü almak ya da almamak o kadar da önemli değil. Ödülün bir araç olduğunu düşünüyorum. Benim önem verdiğim konu ise amacımız. Bu amaç ise müşteri memnuniyetinin artırılmasıdır” diye konuştu.

İstanbul Gaz Dağıtım A.Ş. (İGDAŞ) Yatırımlar ve Teknik Destek Genel Müdür Yardımcısı Dr. Veysel Türkel de finalist olmalarıyla ilgili düşüncelerini anlattı. İGDAŞ’ın da İDO gibi hüzmet üreten bir işletme olduğunu belirten Türkel, “Finalistler arasında İGDAŞ’ın da olması bize gurur veriyor” dedi.

Pervin Olgun, artan müşteri memnuniyeti ile her geçen gün pazardan daha fazla pay almaya başladıklarını söyledi.

Şahin Keykan, Coca Cola’nın kaliteden asla taviz vermeyen bir yapıya sahip olduğunu belirtti.

Dr. Ahmet Paksoy, İDO’nun son 5 yıl içerisinde kat ettiği büyümenin bundan sonrada devam ettirilmesi gerektiğini söyledi.

Veysel Türkel, “Finalistler arasında İGDAŞ’ın da olması bize gurur veriyor” dedi.

A. Hamdi Doğan, 'Ulusal Kalite Ödülü' sürecinin yaklaşık on aylık sıkı bir çalışmanın ürünü olduğunu söyledi.

Kaynak: Hacı Yusuf ÖZER - İSTANBUL / LOJİPORT


Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr