Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Demiryolu / DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞINDA ARTIŞ

DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞINDA ARTIŞ

DEMİRYOLU TAŞIMACILIĞINDA ARTIŞ15.10.2010

TCDD Genel Müdür Yardımcısı Veysi Kurt, TCDD'nin 10 yıl önce taşımacılık sektöründe yaklaşık 15 milyon yük taşırken, bu rakamın bugün 25 milyon ton civarına çıktığını bildirdi.
 
Kurt, 11 bin 400 kilometre olan demiryolu lojistik alt yapısını Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. kuruluş yıl dönümü olan 2023'de 22 bin kilometreye çıkartmayı hedeflediklerini söyledi.

Bunun en az 6 bin kilometresinin de hızlı tren yolu olmasını planladıklarını ifade eden Kurt, Gittikçe küreselleşen dünya ticaretinde, üretim batıdan doğuya doğru kayarken, bazı ülkelerin fonksiyonları da yeniden belirleniyor. Yeni ticaret haritasında Türkiye ve özellikle Mersin, avantajları, birikimi ve gelişmiş lojistik alt yapısıyla öne çıkıyor' dedi.

TCDD'nin 2000'li yıllarda taşımacılık sektöründe 15 milyon ton yük taşırken, bugün bu rakamın 25 milyon civarına çıktığını vurgulayan Kurt, şöyle konuştu:

"Buna uluslararası açıdan bakacak olursak 2000'lerde ihracat-ithalat yük miktarımız 1 milyon ton civarındaydı. Bugün bunu 3,5 milyon tona kadar çıkarttık. Bu rakam Mersin için o yıllarda 500 bin ton civarındayken, bugün 1-1,2 milyon tona yükselttik. Hangi noktadan bakarsak bakalım artışlar söz konusu. Özel sektörü de bu işin içine katarak, 2023'de 70-80 milyon ton yük taşınmasını hedefliyoruz. Şu an yük taşımak için 17 bin 500 vagonumuz bulunuyor. Özel sektörün de 2 bin 500 vagonu var. İnşallah önümüzdeki yıl kanuni düzenlemelerin çıkmasıyla özel sektör de kendi vagon ve personeline sahip olacak. Böylece kamu özel sektör iş birliği ile Türk demiryolu hem daha güçlenecek, Türk lojistiğine daha büyük bir güç kazandıracaktır."

IRAK'A DEMİRYOLU HATTI PROJESİ
TCDD'nin Ortadoğu, özellikle de Irak, Suriye, Ürdün ve İran ile Türk Cumhuriyetlerinin bulunduğu coğrafyaya önem verdiğini ifade eden Kurt, bu bölgenin Türk ticareti açısından önem taşıdığını, dolayısıyla da Ortadoğu'ya daha iyi ticaret yapmak, ihracatın alt yapısını kolaylaştırmak için önemli projeleri olduğunu söyledi.

Bu projelerin Ortadoğu'nun yanı sıra Türkiye'nin Avrupa ile olan ticaretini hızlandırabilmek ve aynı zamanda dış dünyada üretilen yüklerin, Türkiye üzerinden taşınmasını artırmaya yönelik olduğuna işaret eden Kurt, şunları kaydetti:

"Rusya'nın Kavkaz Limanıyla Samsun Limanı arasında bir feribot hattı oluşturuluyor. Oradan Samsun'a gelecek vagonların Türk demiryollarına bindirilerek Mersin veya İskenderun'a, gerekirse Ortadoğu'ya gidişini sağlayacağız. Bu birinci projemizi oluşturuyor. Diğer bir projemiz ise, Türkiye-Irak demiryolu hattı. Ortadoğu coğrafyası bizim için önemli, bu nedenle de Irak'a direkt demiryolu ağı kurma çalışmaları yapıyoruz. Nusaybin-Habur-Musul'a doğrudan demiryolu hattı oluşturarak bir proje hazırlıyoruz. Çünkü Türkiye'nin Irak'la doğrudan bir demiryolu hattı yok. Suriye üzerinden geçerek Irak'a ulaşabiliyoruz. Dolayısıyla bu hattımızla da Irak pazarına doğrudan demiryolu planlıyoruz. Aynı şekilde Gaziantep ve çevresinden Suriye'ye daha kısa yoldan gitmek için Gaziantep-Halep arasında yeni bir demiryolu hattı çalışmamız var. Suriyeli yetkililerle çalışıyoruz. Projesinin hemen hemen bitirmek üzereyiz."
 
Kaynak: Ambar
Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr