Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Karayolu / RUSYA VE YUNANİSTAN KOTALARI DÜŞÜRDÜ

RUSYA VE YUNANİSTAN KOTALARI DÜŞÜRDÜ

RUSYA VE YUNANİSTAN KOTALARI DÜŞÜRDÜ26.09.2010

Rusya ve Yunanistan’ın 2011 için uygulayacağı kota miktarlarının düşürüldüğü e bonus sisteminin kaldırıldığı açıklandı. Avrupa ülkelerinin Türk TIR’larına uygulanan kota sınırlamasının ülke ekonomisine 5 milyar maliyet yüklediği belirtiliyor.

Ulaştırma Bakanları Avrupa Konferansı (UBAK) Karayolu Çalışma Grubu Toplantısı 9-10 Eylül 2010 tarihlerinde Paris’te yapıldı. Toplantıda alınan kararlar kapsamında, Rusya’nın söz konusu sisteme rezerv koymaya yönelik girişimleri şimdiye kadar ertelenmiş fakat yapılan bu son toplantıda Rusya UBAK sistemine 2011 yılı için rezerv koyduğunu beyan ettiği belirtildi. Bu çerçevede, UND’den yapılan açıklamada şu bilgilere yer verildi: “2011 yılı içerisinde her ülke için sadece 67 UBAK Belgesi Rusya topraklarında geçerli olacak, Rusya tarafından da yine sadece 67 UBAK belgesi diğer ülkelerde kullanılabilecek. Yine bilindiği üzere, Yunanistan’da geçerli UBAK Belgesi sayısı 141’dir. Yunanistan daha önceki yapılan toplantılar- da 90’a indireceğini beyan ettiği bu sayıyı bu toplantıda teyit etmiştir. Yani her bir ülke için Yunanistan’da geçerli UBAK belge sayısı bundan böyle “90” olacak. En fazla artış sağlayan ülke sıfatıyla 250 temel kotamız 2011 yılında 315 temel kota olarak uygulanacak. Sistemdeki mevcut katsayı ve bonuslara yeni bir şekil verilmiş, uygulamayı basitleştirmek adına sistemdeki bonuslar kaldırılmış, buna karşın katsayı oranları arttırılarak 5 yıllık bir dönemde ülkelerin aldıkları belgelerde azalma sağlamayacak ya da çok az düşüşlere neden olabilecek yeni bir sistem kabul edilmiştir. Bu kapsamda, 2011 yılı için öngörülen katsayı oranları araçlara göre sırasıyla; Euro III için katsayı 6, Euro IV için 8 ve Euro V için 10 olarak belirlenmiştir. Bilindiği gibi, halen uluslararası karayolu taşımacılarımıza, 27 AB üye ülkesinin 24’ü tarafından uygulanmakta olan “Karayolu Taşıma Kotaları”, Türkiye ile, dış ticaretinin %50’sinin yöneldiği Avrupa Birliği arasında malların serbest dolaşımına ciddi bir engel teşkil ederken; bu ülkelerin kamyonlarımıza uyguladıkları kısıtlamaların ülkemiz ekonomisine yıllık maliyet 5 milyar USD bulmaktadır.”

Kaynak: Perşembe Rotası