Gündem

NEMRUT KÖRFEZİ LİMANLARI KARA ULAŞIMINDAN DERTLİNEMRUT KÖRFEZİ LİMANLARI KARA ULAŞIMINDAN DERTLİ

Nemrut Körfezi'ndeki liman işletmecileri, konteyner taşımacılığının gelişimi için bölgenin Yeni Foca yoluna bağlantısının acilen düzenlenmesini ve ihtisas gümrükleri oluşturulmasını bekliyor.
 
Nemrut Körfezi'nde bulunan limanlar, bölgede ihtisas gümrükleri kurulması ile demir ve kara yolu bağlantılarının güçlendirilmesini istiyor. Bölgede bulunan limanlardan Nemport ile Ege Gübre'nin temsilcileri, önceki gün yapılan Deniz Ticaret Odası (DTO) İzmir Şubesi'nin aylık olağan meclis toplantısına katılarak "Aliağa Nemrut Limanı'ndaki konteyner taşımacılığının gelişimi ve sorunları"nı değerlendirdiler.

Toplantıda konuşan Ege Gübre Sanayi AŞ Terminal Hizmetleri Genel Müdür Yardımcısı Usluhan Algür, Aliağa Limanlar Bölgesi'nde yılda ortalama 12 milyon ton yük elleçlemesi yapıldığını belirterek "Nemrut Limanlar Bölgesi'nden Yeni Foça yoluna bağlantının düzenlenmesi ve buradan Çanakkale yoluna doğru yolun genişletilmesi gerekiyor. İzmir-Çanakkale otobanından Limanlar Bölgesi'ne bağlantı yapılması da şart" dedi.

Aliağa Gümrük Müdürlüğü'nün ikiye ayrılmasını öneren Algür, bu şekilde ithalat ve ihracatçıların iş akışının hızlandırılacağını kaydetti. Gümrük Müdürlüğü personel sayısının da artırılması gerektiğini anlatan Algür, personel takviyesinin işlemlerin daha hızlı sonuçlandırılmasını sağlayacağına işaret etti. Uluslararası çalışan tüm limanların demiryolu bağlantısına sahip olduğunu hatırlatan Algür, bölgenin demiryolu bağlantısını sağlayan Biçerova İstasyonu'nun daha verimli hale getirilmesini beklediklerini ifade etti.
 
İhtisas gümrüğü açılsın

Usluhan Algür, bölgenin diğer taleplerini ise şöyle sıraladı:
- Tekstil ve cam ihtisas gümrükleri açılmalı
- Kimya laboratuvarı kurulmalı
- TSE ve Tarım İl Müdürlüğü temsilciliği açılmalı
- Zirai karantina temsilciliği kurulmalı.
Bu taleplerin hayata geçirilmesi halinde Ege Bölgesi'nde bulunan diğer limanlarla haksız rekabetin ortadan kaldırılacağını savunan Algür, ayrıca mükelleflerin İzmir ve Aliağa arasında yetkilileri getirip götürmekten kurtulacağını söledi. Algür, bu durumun hem işletmeci kuruluşlar hem de ithalatçı ve ihracatçılar açısından maliyetleri düşüreceğini dile getirdi. Nemport Limanı İşletme Müdürü Oğuz Tümiş de limanlarında ocak-temmuz döneminde gerçekleşen konteyner hareketinin yüzde 80'e varan oranda ihracat yüklerinden oluştuğunu, ithalat yüklerinin ise yüzde 10'u bulmadığını anlatarak "İthalat yüklerini de çekmek için bölgede ithalat ihtisas gümrükleri oluşturulmalı" dedi ve ekledi: "İthalat ihtisas gümrükleri konusunda Aliağa Gümrüğü'nün yetkilendirilmesini istiyoruz. Aliağa'da gıda ürünleri için ihtisas gümrüğü var ancak, biz cam ve tekstil için de yetki verilmesini istiyoruz. Yaptığımız görüşmeler sonucunda cam konusunda aşama sağlandı. Ancak gümrük yetkilileri tekstil ürünlerinde İzmir'in ihtiyacı karşıladığını, bu nedenle Aliağa'da ihtisas gümrüğü oluşturulmasına ihtiyaç olmadığını belirttiler."

Aliağa'ya yönelik talepleri iletmek üzere Gümrükler Genel Müdürlüğü ve Ulaştırma Bakanlığı nezdinde girişimlerini sürdüreceklerini belirten Deniz Ticaret Odası İzmir Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Geza Dologh ise bölgedeki limanlarda yaşanan sorunları aktarmak üzere hazırladıkları bir raporu Ulaştırma Bakanlığı'na sunduklarını ifade etti.
Kaynak: Referans
Şenlikköy Mahallesi Saçı Sokak, No: 4 / F Florya 34153 Bakırköy İSTANBUL
+90 212 663 62 61
+90 212 663 62 72