Gündem

2010UN İLK YARISINDA HAVA KARGO FORWARDING PAZARI CANLANMAYA ÖNCÜLÜK EDİYOR2010UN İLK YARISINDA HAVA KARGO FORWARDING PAZARI CANLANMAYA ÖNCÜLÜK EDİYOR

Transport Intelligence’in en son raporu, Global Freight Forwarding 2010’a göre ( Küresel Forwarding 2010), uluslarararsı yük taşımacılığı geçen yıl serbest düşüşe geçerken pazardaki düşüş  %23 oldu. Bu 2008’deki %2.4’lük küçük bir yükselişi takip etti – bu, kendi içinde 2000’li yılların ortalarında gözlenen çift haneli büyümelere göre gözlenen bir yavaşlamadır.

Pazarın daralması hacim ve tarifelerdeki düşüşlerin karışımının sonucudur - ilki batıdaki tüketici piyasalarında muazzam stok fazlalarına, ikincisi de hava ve ana hatlardaki deniz taşımacılığında oluşan kapasite fazlasının sonucudur- 2009’un başlarında deniz ve hava taşımacılık hatları, yavaşlama belirtilerine rağmen kapasitelerini hala yükseltmekteydi. Yılın ilk altı ayı boyunca arz ve talep arasındaki aralığın oranı büyük ölçüde açıldı.

Ancak son çeyrekte bu hareket tersine döndü. Hava ve deniz taşıyıcıların aşırı kapasitenin üstesinden gelmek için atmış olduğu ciddi adımların sonucunda 2010 yılının ilk altı ayındaki volatiliteyi yarattı. Raporda yayınlanan rakamlar bu yılın ilk yarısında hava kargo pazarının %38 ve denizyolu taşımcılığının ise %13 oranında büyüdüğünü göstermektedir. Sadece bir altı ay öncesine kadar forwarderlar hacimdeki daralmanın yarattığı krizle başa çıkmaya çalışırken, şimdi brüt kar marjlarının tehlikeye sürüklendiği yüksek talep/düşük kapasite ortamı ile karşı karşıyalar.

Önümüzdeki beş yılın beklentilerine bakarken TI’nin baş analisti olan John Manners-Bell olaya çekinceli olarak bakmaktadır. John Manners-Bell ‘Bu yılın ilk yarısında yaşanan canlanma, tedarik zincirindeki stokların düzeltilmesi ile olmuştur’ şeklinde bir yorumda bulundu.’ Önümüzdeki altı ayda hacimlerde yumuşama olacağını ve bunu da daha düşük büyüme oranlı bir dönemin izleyeceğini bekleyebiliriz. Bütün bu dönem bir bütün olarak ele alındığında, genelde Avrupa olmak üzere bazı hava ve denizyolu forwarding pazarlarının 2013’den önce 2008’deki durgunluk öncesi düzeylerine tekrar dönemeyeceği anlamına gelmektedir.

Ancak tüm piyasalar bu denli kötü etkilenmemiştir. Manners-Bell,’ Her ne kadar durguluğa ilk sürüklenen de olsa, bundan ilk çıkan da Asya Pasifik olmuştur’ şeklinde konuştu.’ Çin’in benimsemiş olduğu canlandırma önlemleri vurgunun bölge içi ticarete kaydırıldığı anlamına gelmektedir. Bu pazarı güçlü konuma getirmiş ve önümüzdeki yıllarda Avrupa ve Kuzey Amerika’ya göre daha yüksek büyüme yaşayacaktır.’ dedi.       

Küresel Forwarding 2010 ile ilgi olarak;

Küresel Forwarding 2010 piyasanın mevcut durumunu incelemekte ve 2009’daki eğilim ve gelişmelere geçmişe dönük olarak ele alınmaktadır. Rapor, Pazar payını, büyümeyi, tahminleri ve önde gelen küresel forwarderların firma profillerini içermektedir. 2010 yılı için yeni olan ise denizyolu taşımacılık pazarının parçalı olarak ticaret yollarına göre yirmi fit karşılığı birimi cinsinden verilmesidir.

Kaynak: Transport Intelligence

Şenlikköy Mahallesi Saçı Sokak, No: 4 / F Florya 34153 Bakırköy İSTANBUL
+90 212 663 62 61
+90 212 663 62 72