Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Demiryolu / İHRACAT İÇİN DEMİRYOLU ŞART

İHRACAT İÇİN DEMİRYOLU ŞART

İHRACAT İÇİN DEMİRYOLU ŞART19.08.2010

DKİB Başkanı Ahmet Hamdi Gürdoğan, Doğu Karadeniz Limanlarındaki ihracatın başka bölgelere kaydığını ifade etti.
 
DKİB Başkanı Ahmet Hamdi Gürdoğan "Bilindiği üzere, Ülkemizin Türk Cumhuriyetleri, Kafkaslar ve Orta Asya'ya açılan en önemli kapılarının başında Sarp Sınır Kapısı gelmekte ve bu kapı da Doğu Karadeniz Bölgesi illeri açısından büyük önem taşımaktadır. Bölgemizin bu özelliklerinin yanında Sarp Sınır Kapısı'nın deniz ulaşım yollarına yakın olması diğer kapılara oranla ön plana çıkmasına sebebiyet vermektedir.” dedi.
 
Ticaret Diğer Limanlara Kaydı
Gürdoğan, açıklamalarına şu şekilde devam etti: “Ancak böylesine stratejik bir öneme sahip olan Doğu Karadeniz Bölgesi'nin demiryolu ağına bağlı olmayan tek Bölge olması- mevcut geniş kapasiteli bölge limanlarının (Trabzon, Rize ve Hopa) atıl kalmasına yol açmakta, artan taşıma maliyet ve süreleri ile bölge dış ticaretimizin önünden bir engel oluşturmakta, ayrıca Asya coğrafyasından dünya pazarlarına demiryolu uzantısıyla gerçekleştirilen hammadde ve petrol ürünleri başta olmak üzere önemli taşımacılık gelirlerinden de mahrum bırakmaktadır. Daha önce Trabzon üzerinden yapılan transit ticaret, demiryolu bağlantıları bulunan Gürcistan'ın Batum ve Poti Limanlarina kaymıştır. Artık Asya kıtasından gelen yükler demiryolu ile Batum ve Poti Limanlarına, buradan da denizyolu ile Avrupa'ya giderek demiryolu bağlantıları bulunan Bulgaristan-Varna veya Romanya-Köstence Limanlarına aktarılmakta, Ortadoğu Bölgesine gic ecek yükler ise Dubai veya Suriye limanları üzerinden dağıtılmaktadır"
 
İki Ülkeye De Yarar
Hopa-Batum demir yolunun sadece Gürcistan'ın işine yarayacağı iddialarını eleştiren Gürdoğan, "Ülkemiz ihracatında taşımacılık şekillerine bakıldığında ise1 ihraç edilen ürünlerin yalnızca yüzde 1'inin demiryoluyla taşındığı ve taşıma maliyetlerini ve sürelerini 4'te 1 oranında düşüren demiryolunun yeterli oranda kullanılmadığı görülmektedir. Oysa Gürcistan, uluslararası demiryolu ağlarına entegre olması sayesinde bölgenin taşımacılık gelirlerinin önemli bir bölümünü kasasına koymakta ve ülkemizi de bu gelirlerden mahrum bırakmaktadır. Açıkça I görülmektedir ki Hopa-Batum demir yolunun sadece Gürcistan'ın, işine yarayacağını iddia etmek bilinçsizce ülkemizin ve bölgemizin sadece Gümrüklemelerin bile sınırlarımız içinde yapılmasından dolayı oluşacak taşımacılık gelirlerinden yoksun kalmasını savunmakla aynı kapıya çıkmaktadır.” ifadelerini kullandı.
 
Kaynak: www.aktueldeniz.com

 

Gayrettepe Mahallesi, Barbaros Bulvarı Dr. Orhan Birman İş Merkezi No:149/6 Beşiktaş 34349 İstanbul
+90 212 663 08 85 | +90 530 960 84 24
+90 212 663 62 72
utikad@utikad.org.tr