Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Üye Şirketlerden / KONSPED DIŞ TİCARETİ DEMİRYOLUYLA ORTA ASYAYA BAĞLAYACAK

KONSPED DIŞ TİCARETİ DEMİRYOLUYLA ORTA ASYAYA BAĞLAYACAK

KONSPED DIŞ TİCARETİ DEMİRYOLUYLA ORTA ASYAYA BAĞLAYACAK13.08.2010

Konsped, demiryolunun sadece konvansiyonel metodlarını değil, aynı zamanda ona esneklik sağlayan diğer modlarla birlikte son derece önemli bir alternatif olma gücü veren konteyner taşımacılığını da sanayicilerin hizmetine sunuyor.
 
20 ve 30 feet konteynerlerin yanı sıra özellikle karayolu ile rekabette önemli bir güç veren 45 feet konteyner konsepti de Konsped'in hizmet portföyü içinde önemli bir yer tutuyor. Özellikle, Orta Avrupa ve Ruhr bölgesini de kapsar şekilde Güney Almanya, Polonya ve Kuzey İtalya gibi güzergahlarda bu hizmetleriyle pazarda önemli bir üstünlük sağladıklarına dikkat çeken Konsped Genel Müdürü Mete Tırman, “Blok trenlerle verilen bu hizmet haftanın 4 ila 5 gününde Türkiye ile Avrupa arasındaki karşılıklı seferlerle sağlanıyor “diye belirtiyor. 
 
Demiryolu taşımacılığını Türkiye'nin dış ticaretinde hak ettiği yere taşıyabilmek hedefiyle 2010 yılında da atılımlarına devam ettiklerine dikkat çeken Konsped Genel Müdürü METE TIRMAN, Derince- Ilichevsk ve Samsun-Kavkaz vagon feribot hattında avantajlı bir konum elde etmek amacıyla yatırımlarını sürdürdüklerini vurguluyor. Tırman, böylece Türk sanayicilerine Orta Asya pazarının kapılarını açacaklarının altını çiziyor.  Mete Tırman, konteyner hizmetinin yanı sıra konvansiyonel vagonlarla Ortadoğu ülkelerine, buji değiştirme ile aktarmalı veya aktarmasız olarak BDT vagonlarıyla Rusya ve Orta Asya Cumhuriyetlerine taşımalar gerçekleştirdiklerinin altını çiziyor. Tırman, Konpsed'in mermerden kozmetiğe, margarin türü hassas yiyeceklerden, sanayi ve inşaat malzemelerine kadar uzanan çok geniş bir ürün gamında müşterilerine hizmet verdiğini aktarıyor.
 
Demiryolu taşımacılığının mevcut durumuna ilişkin değerlendirmelerde de bulunan Tırman, yakın zamanda devreye alınacak Samsun-Kavkaz vagon feribotu hattının özellikle Orta Anadolu, Gaziantep ve Adana bölgeleri açısından önemli bir adım olacağına dikkat çekiyor. Tırman “Kuzey-Güney aksının işlerliği, bir ölçüde buji değiştirme olanakları bulunan bu liman ile sağlanırken, proje Kars-Tiflis-Bakü demiryolu hattının işletmeye açılmasıyla son derece önemli bir taşıma koridoru haline dönüşecek. Konsped olarak bu hatlarda en avantajlı çözümleri sunmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz” diyor.
 
“Yeşil Taşıma” sloganının Türkiye'de en çok altını çizen şirketlerden biri olan Konsped sanayicilere sunduğu hangi avantajlarla destek oluyor?
Öncelikle, saptamanız için teşekkür ederim. Bu konu, gerek benim kişisel olarak son derece önem verdiğim, gerekse şirketim Konsped'in yaşam biçimi haline gelmiş önemli bir konudur. Demiryolu, gelecekteki yeşil dünya hayalinin vazgeçilmez unsurlarından biridir. Her ne kadar bugün yükleyicilerin önemli bir bölümü bu konuda fikir sahibi olmasalar bile, yakın gelecekte aynı hassasiyeti göstermeyenlerin ve “Yeşil Taşıma” yı önemsemeyenlerin konumlarını kaybetmeye başladığı görülecektir.
 
Konsped müşterilerine demiryolu taşımacılığının tüm olanaklarını sunuyor. Nedir bunlar?
 Öncelikle çevreci bir yaklaşımla çocuklarımıza, torunlarımıza yeşil bir dünya bırakmaya katkıda bulunma duygusu. Güvenli bir taşımacılığın yanısıra, ekonomik sonuçlar üretmede önemli bir alternatif sunma, esnek ve çeşitli ekipmanın yanısıra yüksek taşıma kapasitesini yükleyicilerin emrine sunma... Sanırım bunlar oldukça önemli avantajlar olsa gerek. Müşterilerimize deniz taşımasının fiyat avantajına ve kara taşımasının hızına yakın farklı bir alternatifle avantaj yaratıyoruz. Konsped, yaklaşık çeyrek asır önce tüm bunları öngördüğü için demiryolunda müşterilerine aksatmadan hizmet sunmanın mutluluğunu yaşıyor.
Konsped, 2010 yılının ilk yarısında nasıl bir performans sergiledi? Gerçekleştirdiğiniz önemli projeleri ve operasyonları aktarır mısınız?
2010'nun ilk 6 ayı, bir önce yılın aynı dönemine göre tartışmasız daha hareketli geçti. Bunu da krizi göz önüne alınca son derece normal karşılamak gerekir. 2010, Konsped'in özellikle 45 feet konteyner taşımacılığında önemli bir dönüm noktası olmaya adaydır. Gerek ithalat ve gerekse ihracat taşımalarındaki müşteri sayısı ve konteyner hareketinde önemli bir artışı bugünden görebilmek mümkün hale gelmiştir. 2010'u Konsped açısından Orta Asya taşımalarında tekrar bir atılım yılı olarak görüyoruz. Bir taraftan Derince-Ilichevsk hattındaki çalışmalar sürerken, diğer taraftan yakında hizmete açılacak Samsun-Kavkaz feribot hattında avantajlı bir konum elde etme amacıyla çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Ayrıca, İran üzerinden Türkmen sınır aktarma noktası olan Saraks yoluyla aktarmalı konvansiyonel taşımacılık hizmeti veriyoruz. Son dönemde lojistik sektörü sanayiticaret odaları ve organize sanayi bölgeleri ile olan işbirliklerini büyütüyor.
 
Konsped'in bu konudaki yaklaşımı, gündemindeki proje ve hedeflerinden söz eder misiniz?
Konsped, tercihleri nedeniyle merkezinde demiryolu olan taşıma işleri içindedir. Bu nedenle, Konsped olarak öncelikle demiryolu bağlantılı lojistik merkezlerle ilgileniyoruz. Fakat ne yazık ki, halen bu kapsamda olan çok az sayıda terminal bulunuyor. Hali hazırda kullanılan ve doğrudan TCDD yönetiminde olan Halkalı Lojistik Merkezi ve Köseköy Lojistik Merkezi bu kapsamda ele alınabilecek terminallerdir. Bu nedenle, bu terminallerde arzu edilen düzeyde yapılanma mümkün olamıyor. Her şeye rağmen, Konsped bu terminallerde sınırlı da olsa varlığını sürdürüyor.

Kaynak: UTA LOJİSTİK