Anasayfa / Sektörel / Sektör Haberleri / Gündem / BATI UCUZ FİYATLAMAYA, DOĞU İSE KALİTEYE ÖNEM VERİYOR

BATI UCUZ FİYATLAMAYA, DOĞU İSE KALİTEYE ÖNEM VERİYOR

BATI UCUZ FİYATLAMAYA, DOĞU İSE KALİTEYE ÖNEM VERİYOR05.08.2010

Kotil, "Biz hem kaliteyi, hem ucuzluğu sağlamak istiyoruz. Batıdan verimliliği, Doğudan kaliteyi öğreniyoruz." dedi. 
        
Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, dünyada havacılıkta iki farklı ekol bulunduğunu, Türkiye'nin Batısı ucuz fiyatlamanın, Doğusu ise kalitenin önemli olduğunu söylerken, kendilerinin hem kaliteyi hem ucuzluğu sağlamak istediklerini belirterek, "Batıdan verimliliği, Doğudan kaliteyi öğreniyoruz" dedi.

Kotil, Avusturya merkezli Do&Co ve THY ortaklığıyla kurulan ve THY'nin ikram hizmetlerini karşılayan Turkish Do&Co İkram Hizmetleri'nin ev sahipliğinde, 20'nin üzerinde yatırımcı şirketin analistlerine, THY'nin büyüme stratejisine ilişkin bilgi verdi.

Toplantının sonrasında gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Kotil, dünyada 526 milyar dolarlık toplam havayolu taşımacılığı pazarında Avrupa'nın payının yüzde 28 olduğunu ve buraya 3 saatlik uçuş mesafesindeki İstanbul'un, transit uçuşlarda payını artırmak için önemli şansları bulunduğunu belirtti.

Türkiye'nin yolcu ağırlık merkezi olarak çok iyi bir yerde bulunduğunun altını çizen Kotil, dünyadaki toplam transit uçuşların yüzde 66'sının Avrupa-Asya koridorundan geçtiğini, THY'nin de bu pazarın peşinde olduğunu söyledi.

Kotil, "Şu anda transit yolcular, toplam dış hat yolcularımızın 3'te 1'ini oluşturuyor. Noktadan noktaya taşıdığımız 10 milyon yolcuya karşılık, 6 milyon transit yolcumuz var. Amacımız bu oranı 3'te 2'ye çıkarmak. Bu durumda 10 milyon yolcunun sabit kaldığını düşünürsek bile, transit yolcu sayımız 20 milyona çıkmış olacak. Toplam dış hat yolcu sayımız 30 milyona ulaşacak ve iki kat büyümüş olacağız" diye konuştu.

THY'nin henüz olgunluk seviyesine ulaşmış bir havayolu şirketi olmadığını belirten Kotil, bunun için THY'nin uçtuğu destinasyon sayısı göz önüne alındığında, haftalık uçuş sayısının 10 bine ulaşması gerektiğini ifade etti.

"Odağımızı kaybetmiyoruz"

Kotil, 2002 yılından bu yana transit uçuşlara, 2006 yılından bu yana da business class yolculara odaklandıklarına işaret ederek, son dönemdeki vize muafiyeti anlaşmaları ile birlikte turizm sektörü gibi kendilerinin de olumlu etkilendiğini anlattı. Temel Kotil, geçen yıl İstanbul Atatürk Havalimanı'nda yolcu sayısında yüzde 5,2 artış kaydedilirken, THY'nin buradaki yolcu sayısındaki artışın yüzde 10,1 olduğunu, diğer havayollarının toplam yolcu sayısında ise yüzde 4,3 düşüş yaşandığını söyledi.

Toplantı sırasında analistlerin kendilerine yatırımların riskli taraflarını sorduğunu aktaran Kotil, "Uçaklarımızın bir kısmı finansal, bir kısmı operasyonel. Her zaman yüzde 100 dolu gitme olanağı yok. Bunu biliyoruz. Bizim uzun vadeye yönelik tedbirimiz var" dedi.

Katılımcıların, THY'nin iştiraklerinin sayısına işaret ederek, odak noktalarının bozulması ihtimaline ilişkin sorular da yönelttiğini söyleyen Kotil, "Ben THY yönetim kurulundayım, bir de Sun Express'in yönetim kurulu başkanıyım. Başka hiçbir şirkette değilim, diğer şirketlerle diğer arkadaşlar ilgileniyor, yani odağımızı kaybetmiyoruz" ifadelerini kullandı.

"THY finansal sağlığı en iyi havayolu"

Kotil, THY'nin Aviation Week dergisinde yer alan ve havayolu şirketlerinin çeşitli alanlarda performanslarının değerlendirildiği sıralamada, 2009 yılında finansal sağlığı en iyi durumda olan havayolu şirketi olarak seçildiğini belirtti.

Temel Kotil sözlerini şöyle sürdürdü:

"THY'nin geleceği parlak gözüküyor. Büyümemiz devam edecek. Dünyada havacılıkta iki farklı ekol var. Batı ucuz fiyatlamanın, Doğu ise kalitenin önemli olduğunu söylüyor. Biz bu iki ekolün tam merkezinde yer alıyoruz. Hem kaliteyi hem ucuzluğu sağlamak istiyoruz. Batıdan verimliliği, Doğudan kaliteyi öğreniyoruz."

Kaynak: Dünya