Türk Hava Yolları vites büyüterek, A 330 tipi ilk kargo uçağını bu yılın sonuna doğru teslim almak suretiyle ciddi ölçüdeki yeni bir kargo kapasitesini beklenenden çok daha önce devreye sokacak.
Havayollarının yakınlarda yapmış olduğu bir açıklamada, bu alınacak ilk uçağın halen Avrupalı üreticilerde test edilmekte olan uçaklardan bir tanesi olduğu ifade edildi.
THY, her iki uçağı da 2011’in sonunda teslim almayı beklerken, ilk uçağın erken tesliminin teklif edilmesiyle bu fırsatı kaçırmadı. Dünyadaki hava kargo hacimlerinde son zamanlarda yaşanan hızlı iyileşme ile birlikte test uçağı için önerilen indirimli fiyat, alınan bu kararda belirleyici oldu.
Türk Hava Yolları CEO’su Temel Kotil, bu değiştirilen teslim tarihi konusunda çok hevesli olup, Airbus’ın teklifini hiç tereddüt etmeden kabul ederken,”Daha ucuz, iyi bir makine. Airbus 330 kendini kanıtlamış bir uçak”,dedi.
A330F sezonun zirve yaptığı bir dönemde karlı Asya güzergahları, örneğin Çin ile İstanbul arası olduğu gibi direkt hizmet sunulmasını sağlayacak olup, THY’nin dört adet A310F’den oluşan mevcut filosuna katılacaktır.
Kargo uçaklarının yanı sıra, Türk Hava Yolları yolcu uçak filosunu da genişletmekte, kargo bölümüne ilave karın kapasitesine eklenmektedir. 10 adet A330-300s ve 24 adet A320 ailesi uçaklara katılmak üzere bir süre önce havayolları bir tane A330-200 için kesin sipariş vermiştir.
Türk Hava Yolları Başkanı Hamdi Topçu, “Bu yeni uçak, daha şimdiden düşük maliyeti ve konforunu sergilemiş olan elimizdeki mevcut yedi uçaklık A330-200s filosuna katılacaktır” dedi.
Airbus müşteri baş operasyon yetkilisi John Leahy, "Türk Hava Yollarının büyümeyi karşılamak için Airbus’ı tercih etmeleri bizi çok sevindirmektedir. A330 ailesinin tüm üyelerine olan bağlılığı, bunların kendi segmentinde en iyisi olduğunun bir göstergesidir" dedi.
Yolcu sayısı bakımından Avrupa’da dördüncülüğe kadar ulaşmasında da kendini gösterdiği gibi Türk Hava Yolları'nın devam eden büyümesinden Boeing firması da yararlanmaktadır. Geçen Mart ayında 20 adet Boeing 737s sipariş etti. Bu sipariş 10 adet 737-800s ve 10 adet 737-900ERs’den oluşmakta ve halen filosundaki mevcut 58 adet Boeing 737s’i takviye edilecektir.
Türk Hava Yolları’nın diğer Avrupalı taşıyıcılara göre resesyonun azgın sularını daha az bir türbülansla aştığı anlaşılıyor. Kotil, küresel finansal kriz sırasında THY’nin az sayıda kar eden firmalardan biri olduğuna inandığını, THY’nin yolcu sayısının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20.4 artarak Ocak- Mayıs’ta 10.9 milyona çıktığını kargo ve postanın da yine aynı dönemde yüzde 50.5 artarak 126.000 tona ulaştığını ve bu hedeflerimizi tutturduğumuzun kesin bir göstergesi olduğunu ve Istanbul'un küresel bir kargo merkezine dönüştüğünü söyledi.
Genişleme planlarının bir parçası olarak THY, Haziran ayında Entebbe, Uganda’ya seferlere başlamıştır. Topçu’ya göre, iki ülke arasında hızla gelişen ticaret mükemmel kargo yük faktörlerini sağlayacak. 2001-2009 yıllarında ticaret hacimlerinin çok ciddi ölçülerde arttığını ancak burada büyük çoğunluğunu tekstil ürünleri oluşturmak üzere, büyük ölçüde Türk ihracatının oluşturduğunu belirtti. Topçu,”Bu gelişmeler çok umut verici. Bu uçuşların buna ciddi katkı sağlayacağından hiç kuşkum yok,” dedi.
Türk Hava Yolları, ayrıca, Lagos’taki hizmetini Accra, Ghana’ya genişleterek Afrika’daki varlığını arttırmayı planlamaktadır. Lagos’taki Türk Hava Yolları bürosu Genel Müdürü, Orhan Güven, "bu güzergahta ilave yolcu ve kargo kapasitesi sunan Airbus A340 uçacaktır" dedi. THY açıklamasına göre bu seferlere 15 Temmuz 2010’da, ancak şu anda havayollarının web sayfasında ilave bağlantı olmaksızın sadece Lagos seferleri gösterilmektedir.
Kaynak : Aircargo News